Raring Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Når jeg skal åpne rpm-pakker får jeg bare feilmeldingen: HVa kan jeg gjøre for å få rettet opp i dette? Bruker Fedora Core 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Har nå aldri hørt om et grafisk rpm-program... Men hvis du skal installere en pakke, så gå inn i terminal, hvis du ikke er root må du skrive "su -" og så skriver du root passordet. Så skriver du rpm -ivh pakke_navn.rpm. Søk på google hvis du vil vite mer om rpm. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Du kunne det der i FC1 (og RH9?), men i FC2 må du bruke terminalen... Lenke til kommentar
Raring Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Takk begge 2!!! Har et par spm. til jeg: Hvordan kan jeg lage en snarvei til opera ettersom jeg må starte det ved å skrive "opera" i en terminal? Hvordan kan jeg få en disk til og mounte ved oppstart i stedet for å måtte skrive inn i terminalen hver gang jeg vil mounte den? Hvordan får jeg til at når jeg klikker på en mappe at den fortsetter i samme vindu og ikke åpner et nytt et? Det er litt ueffektivt synes jeg... Endret 4. september 2004 av Raring Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Snarvei til Opera: Dra snarveien din i starmenyen til f.eks. desktop eller panel. Høyreklikk->legg til oppstarter er også mulig Eller så har vi jo "kjør" - alt-f2. Jeg liker den, det går mye fortere enn å rote i en eller annen meny! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Legg inn mount-kommandoen som en egen linje i /etc/fstab. Der kan du i tillegg legge til flere parametere som gjør mye greier jeg ikke kan, men man mount og man fstab bør si det meste... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 KDEs kpackage takler RPM, DEB og det meste annet.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bruk en annen filbehandler (eks: konqueror), da Nautilus bare er sånn.. tror ikke det kan rettes på uten å være ganske god.. hehe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Voldsomt til anti-gnome propaganda her da?! Så vidt jeg vet virker ikke dette i KDE heller. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Dobbeltklikka på opera.rpm nå; ble åpnet rett opp i kpackage. Fedora Core 2 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hmm.. Burde ikke være noe problem å få tillordnet rpm til kpackage i gnome heller, i alle fall ikke så lenge man kan si "kpackage *pakkenavn"! Takk for tipset! Er vel snart på tide å få oppdatert fc2-guiden ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå