Lifeform Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei, Hvilken kvalitet skal jeg bruke for å få minst mulig kvalitetstap på DV-tapen v/ overføring til PCen? Har mulighet til å velge MPEG-2, 720 x 576 piksler, og maks 10000 kbps. Hva er regna for å være "flawless" overføring til PCen, og i hvilken kvalitet bør jeg lagre opptakene i slik at det blir minst mulig kvalitetstap v/ tilbakeoverføring til DV-tape? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 For all del, ikke bruk MPEG2. Bruk DV, - da vil du ikke ha noe kvalitetstap utenom det DV komprimeringen allerede har gjort inne i videokameraet. Så gå for DV du....... Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Thanks! Ble mye lettere dette når jeg fikk ned Pinnacle Studio 9 på disk. Det andre programmet som jeg hadde ser ut som bare hadde fake DV-overføring, og lagra i MPEG-2 uansett...! Noen som har peil på hvilken oppløsning og videorate DV-formatet tilsvarer?? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Oppløsning på DV-format er alltid 720x576 i PAL og 720x480 i NTSC og i følge adamwilt.com er videorate 25 Mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå