aloneagain Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Les tråd om mislykket BIOS flash under, så skjønner du hvor jeg vil. Hvis noen der ute har et NF7 v2.0 hovedkort i sin pc, bor i Oslo eller i rimelig nærhet, og er villige til å hjelpe meg med å redde BIOS'en min (som er flashet feil og ikke fungerer lenger) så si fra! Selv bor jeg rett ved Grünerløkka, og er villig til å ta rimelig mange busser og trikker for å få fikset dette. Belønnes med rikelige mengder øl, må bare få studielånet inn på konto'n først. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Er du kjapp har komplett et demobrukt Abit NF7s V2 til 395.- Endret 4. september 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Er du kjapp har komplett et demobrukt Abit NF7s V2 til 395.- Han skal hotflashe! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Å unskyld trodde han var på jakt etter et brukt HK. Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg vet egentlig ikke hva hotflashe vil si en gang, men hvis det er å bytte BIOS chip etter reboot med en flash-bootdisk og så flashe min BIOS, så ja. Anyone..? Det er mye øl ute og går her nå altså.. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvordan får man egentlig løs cmos chippen? Røska og dro i den med tang engang jeg hadde flasha feil men den rikka seg ikke. Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Det finnes visstnok utstyr for dette. EksitData i Sverige selger i hvert fall slikt, og har også sett noe hos Clas Ohlson. Se her for et eksempel. Noen som vet hvordan man kan få dem ut ved hjelp av "vanlige" verktøy som f.eks Leatherman? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har hotflasha akkurat samme kort. Funket fint. Jeg brukte 2 stk nåler til å løfte chipen ut. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Bruk en microskrutrekker og lirk i endene så går det til slutt. Kan hende beina vil bøyes litt, men går som regel greit. Hvertfall gjort det for meg aloneagain: en litt dyrere og mer tidkrevene og kanskje tryggere!? er å sende brikken til komplett i sandefjord så flasher de den for deg der. Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Du bor ikke tilfeldigvis i Oslo da eXploid? Hadde vært genialt å få noen til å hjelpe meg med dette. b0nna, jeg kan alltids sende inn chipen men det tar tid og penger. Det er jo ikke noe farlig å hotflashe en BIOS, da det kan gjøres over og over igjen helt til det fungerer. Må bare finne noen jeg kan hotflashe med.. Endret 4. september 2004 av aloneagain Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 jeg bor på kolbotn og har Nf7-S v.2.0.. hehe, hvor mye øl står på spill ? du kan jo pm meg så kan vi se på saken.. Det er ikke veldig vansklig å få ut CMOS chippen to binderser med gaffateip gjør nytten Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Bosted: Lødingen Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Bare et siste spørsmål til dere alle før jeg prater med deg joacim, må det være nøyaktig det samme hovedkortet (at det ikke godtas forskjeller som vanlig v2.0 variant og -S v2.0 variant av NF7) eller skal dette gå greit? En skulle jo tro at det ikke skulle by på spesielt store problemer. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 hmm, jeg har bare gjort det med nøyaktig samme kort før, så jeg er faktisk ikke helt sikker, men hvis det er samme BIOS så trur jeg det skulle gå greit Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Kjekt om noen som er helt sikre på dette kan si det, men i utgangspunktet skulle det jo gå helt greit. Etter å ha sjekket med Abit her så skulle det ikke være noen tvil, da NF7 v2.0 og NF7-S v2.0 bruker samme updatefil til BIOS'en. Skulle være i boks dette. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 SÅ lenge du har samme type bios(award/AMI osv.) skal det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå