Gå til innhold

Lisenser på spill

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er lov og selge lisenser ??

jeg kom over (konkursalg) på en del lisenser på haflife / batelfield lisenser

Jeg har ikke noen cder bare lisensen med koden (orginal så klart)

eventuelt kan jeg ta kopi av cden og sende med en kopi og lisensen??

og er lisensene værd noe ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig det jeg har ikke skjekket men det er vel ikke noe som ikke nocd tar seg av. spillene har vært brukt på en internet kaffe, og der brukte dem nocd mener jeg (men ejg skal ikke påstå noe)

men jeg mente at det var lisensen man betalte for?

Lenke til kommentar

ja de må det eller kjene noen som har det ?'

Men er det noe galt i det ? lisensene er jo kjøpt...

så spillprodusenten har jo fått pengene sinne....

og man er vel avhengig av en unik serial for og spille på nett.

Og det er den jeg lurer på om jeg har lov og selge

Lenke til kommentar

Regner med at samme system gjelder for spill som det meste av annen software. Du betaler for lisensen (!) ikke programvaren i seg selv. Har du t.d. gyldig lisens på Windows spiller det ingen rolle om du ikke har den orginale windows installasjons cden.

Så ja, jeg vil tro du kan selge lisensen. Riktignok har du da ikke lenger lov til å bruke programvaren, og må i realiteten avinstallere denne.

Lenke til kommentar

har ikke installert noe av det (trenger ikke 7 stk lisenser)

så tenkte jeg skule beholde 1 selv og 1 til en kompis av meg og så skla jeg selge 5 stk haflife generation lisenser og 5 stk battlefield 1942 lisenser.

noen som har en formaning hva de er vært ??

Lenke til kommentar

1 tips er og bruke clone cd og mekke eit image på harddisken.

Det gjorde eg, og no har eg altid med med min kjære bf på lan. Uten noke cd virrvarr i cdrommene.

Legg ikkje inn nocd greier, for det fønker på nettet om du har rett kode og monterer den i daemontools.

Lenke til kommentar

www.gamecopyworld.com her finner du ut hvordan du skal ta en backup av dine cder.

og ja det er like lovlig å selge sine lisenser vis man ikke lenger vil ha dem. til folk som vil ha dem. nb du får nok ikke mer en maks 100 spenn for disse lisensene (battlefield) og halflife er maks 50 spenn. (tips dra til en lokal spill forhandler og sjekk prisen for mye hun \ han krever for en slik lisense)

så lenge du har fått tak i dem på lovlig vis og kan gjøre rede for at disse er ekte. så kan ingen nekte deg å selge ting som er rettmessig i din eiendom. akkurat som en bil eller ett hus du skal selge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...