Gå til innhold

(det store) valget

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Må vel rette litt på meg selv. Det skal vel ikke klare det, men de aller fleste klarer det ;)

Og hvordan blir varmen da i forhold til før klokking?

Lenke til kommentar
endre,05/09/2004 : 19:59] Om du kjøper Sapphire sitt X800PRO kan du vel softmodde det til XT med vanlig kjøler, kan du ikke? Det har vel 16 pipelines.

Du må nok ha et Vivo kort gitt! :)

Dette gjelder ikke bare Sapphire.

Vivi kortene kommer med XT kjerne, og 16 pipes, men 12 på, og det skal funke å åpne de 4 siste..

Ett lite problem er at en ikke er garantert 1,6ns minne på VIVO kortene. Såvidt jeg forstår uten at jeg er helt sikker på dette, er det nå noen som kommer med 2ns, eller og faktisk en blanding av 2 og 1,6 :p

Da kan man jo slite litt med å nå xt hastighet?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjell på VIVO og "vanlig"? Hvor går de 200,- ekstra hen?

I utgangspunktet er forskjellen bare at VIVO har video in/video out, mens vanlige kort har kun video out. Men det viste seg at VIVO kortene var utstyrt med 1,6ns minne istedet for det vanlige 2ns minnet som vanlige pro kort har. I tillegg var muligheten til stede for å åpne de siste 4 pipelines ved hjelp av BIOS flash mens de var kuttet på pro kort og må i såfall hardmoddes. Siden både Pro og XT har samme kjerne (såvidt jeg vet) var og sikkert er VIVO kortene glimrende kandidater til modding til xt pe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Takker for fyldig svar Carnifex. POV 6800 GT koster det samme som VIVO-kortet til Sapphire, men støyer og varmer sikkert litt mer. Jeg er derfor bestemt på å gå for X800PRO, så fremt ingen har sterke argumenter i mot.

Lenke til kommentar
Takker for fyldig svar Carnifex. POV 6800 GT koster det samme som VIVO-kortet til Sapphire, men støyer og varmer sikkert litt mer. Jeg er derfor bestemt på å gå for X800PRO, så fremt ingen har sterke argumenter i mot.

Det er slett ikke ett dårlig valg det nei. Tror du kan se fram til mye spilleglede med det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
du skulle ha slått til med netshop's forrige helge tilbud, jeg fikk mitt pov 6800gt til 3495,-, men jeg må nok si at noen tar feil lengre opp i tråden, mitt kort støyer nesten ingen ting, overdøves av kabinettviftene mine, som er rundt 26db

Shade

Nå gjør du meg usikker igjen. Jeg vet at 6800 GT yter bedre en X800PRO, men jeg føler ATI-kortet er mer gjennomført, bruker mindre strøm og støyer mindre.

Lenke til kommentar
du skulle ha slått til med netshop's forrige helge tilbud, jeg fikk mitt pov 6800gt til 3495,-, men jeg må nok si at noen tar feil lengre opp i tråden, mitt kort støyer nesten ingen ting, overdøves av kabinettviftene mine, som er rundt 26db

Shade

Nå gjør du meg usikker igjen. Jeg vet at 6800 GT yter bedre en X800PRO, men jeg føler ATI-kortet er mer gjennomført, bruker mindre strøm og støyer mindre.

valget er ikke enkelt nei..

Selv om jeg er hardcore nVidia fa(e)n, så anbefaler jeg Ati kortet, rett og slett for det er det beste (til nå) i Hl2, og siden du sier det så er jo valget greit..

Men nå vet man jo ikke når Hl2 kommer, det kan jo for all del komme til neste skjermkort generasjon.. så.. Du blir nokk ikke missfornøyd uansett hva du velger.

Angående støyen til 6800 GT kortet, visst du har all lyd av og spiller, så vill du høre viften, dette fordi at viften justerer seg etter tempen, og i 2d er det ikke så varmt.

Som frediku sier, han hører viften godt, og det kan jeg tenke meg kommer av at det er voldsomt trangt inne i ett shuttle kabinett, og dermed blir det varmt, og viften på spinne for fullt.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jaja, det er en vanskelig valg, tror du blir fornøyd uansett hva du velger, jeg valgte 6800gt for det bygger på en helt ny teknologi, sm\ps3, x800pro blir nesten som et 9800xt på steroider, bygger på samme gammle teknologien, jaja, valget blir vanskelig

Shade

Føler 6800-serien er sånn: "Oi, nå lager ATI nytt kort, vi må forte oss å lage noe forbanna banebrytende og kraftige greier. Heisann; det er varmere enn Etna, la oss klemme på en 2-slots kjøler å selge det likevel". Så går det noen måneder og "normale" dog støyfulle kjølere kommer på plass.

Lenke til kommentar
Selv om jeg er hardcore nVidia fa(e)n, så anbefaler jeg Ati kortet, rett og slett for det er det beste (til nå) i Hl2, og siden du sier det så er jo valget greit..

Det er godt mulig at ati har ett overtak i HL2, men jeg tror nok både ati og nvidia kommer til å ha fin flyt her. En kan jo sjekke følgende test: HL 2 Stress test

Ser ut som en får bra fart uansett valg :)

1280x960aaaf.png

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å vist om denne testen bruker 3Dc overhodet.

Det skal jeg ikke si noe om, men poenget mitt var vel mer det faktum at en kan spille HL2 med bra flyt både med nvidia og ati. Det var ikke ett forsøk på å si at nvidia er bedre enn ati i HL2.

Skulle tro at over 70 fps i 1280x960 med 4xAA/8xAF er spillbart? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det jeg egentlig leter etter er et skjermkort som yter jevnt over greit, ikke støyer noe særlig og holder en stund. Skulle ikke være for mye å forlange av et skjermkort til 4k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...