Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MotorhiSpania RYZ moped!

Torjus

Anbefalte innlegg

18. November 2005 så får jeg moped lappen og i Oktober 2005 så kjøper jeg ny moped!

Drømmen er å kjøpe en MH RYZ!

Jeg så på denne idag; prisen lå på 24.600,- kr

Info:

http://www.motorhispania.nl/motorhispania.htm > RYZ Enduro > Techniek

Bilde:

ryzendurogroen.jpg

Hva synes dere om denne mopeden?

Hvis dere hadde hatt ca 24-25k, hvilken moped ville dere kjøpt? Post link og info her!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bedre om du tar dette når den tid kommer? nye modeller vil komme innen den tid.

Men, RYZ er en grei moped, er jo AM6 som størsteparten av andre mopeder er, ergo så er den sprek, lett å trimme men kvaliteten på diverse ting er ikke så bra, som f.eks girkasse, og veiv om du skal ha mer trim.

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre om du tar dette når den tid kommer? nye modeller vil komme innen den tid.

Men, RYZ er en grei moped, er jo AM6 som størsteparten av andre mopeder er, ergo så er den sprek, lett å trimme men kvaliteten på diverse ting er ikke så bra, som f.eks girkasse, og veiv om du skal ha mer trim.

Effekt potte skal jeg kanskje montere på sikt, men trim sett blir det ikke noe av... (tror jeg)

Nye modeller er jeg klar over at det kommer... men denne er det jeg vil ha . Kommer det nye modeller så ser jeg på disse og vurderer hvillken jeg vil ha!

Jeg så litt på hjelmer, men fant ikke noen kule noen (helst rundt 1000kr)

Noen som vet om noen gode/kule?

EDIT: Mulig jeg går for den blå modellen:

ryzenduroblauw.jpg

Et år å finne det ut på :):thumbup:

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

ooh, jeg vet om en skamrå en, den koster rundt 1750,-

En ting du bør tenke på, som mange er teite med, er at hjelmen redder liv. Er det NOE du bør spandere på deg som er bra, så er det hjelm.

Samme greia med foreldre som kommer innom mc-butikker og spørr etter hjelmer, og får opplyst at den og den er bra, og koster så så mye, dette synes de er mye, det er jo tross alt til datteren som "bare" skal kjøre scooter. Det viser hvor mye de verdsetter livet til avkommet sitt.

Samme greia med folk som kommer innom bilbutikker og spørr etter noen slitte og billige dekk til konebilen, som kona bruker til handling og shipping av barn til skole og barnehage. Hvorfor vil de gi familien sin noe som ikke er trygt?

Dette gikk litt vekk fra det med hjelm, men folk tenker slik og det er farlig.

EDIT: kanskje en ide å vise til hvilken hjelm jeg pratet om? :whistle:

http://www.cruiserclub.no/index.php?visprodukt=134

www.cruiserclub.no -> hjelmer -> helhjelmer -> Craft F1 Raptor, Black

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Trippel Motor" heter firmaet jeg kommer til å bestille mopeden av... de kunne få inn det meste av hjelmer, hjelm typen "HJC" kommer jeg ganske sikkert å gå for, de har både cross hjelm og vanlig

Eksempler:

mc5.jpg

mc2.jpg

mc4.jpg

mc2.jpg"

De 2 siste matcher blå/grønn NYZ veldig!

EDIT: Hvis jeg går for en av de 2 siste, hvor får jeg tak i briller? :dontgetit:

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hey!

Jeg har en blå Motorhispania RYZ50 med crossdekk.

Elsker utseende på sykkelen!

Motoren er også grei!

Går ca. 10km/t saktere enn scootere oppover, men imens scootere går maks 55km/t nedover så suser denne opp i 80km/t nedover. Elsker det!

Scootere går ca. 50 opp, 50 ned, 45 bortover.

Men RYZ'en går ca. 35-37 opp, maks 80 ned, og ca. 55-57 på flata.

Også har man jo fordelene ved å kunne kjøre i skogen, det morsomme ved å gire og alt annet som følger med en crossmoped!

#ingen salgsannonse i forumet takk#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...