RSy Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Kan noen hjelpe meg med følgende: Har følgende utstyr: Bredbånd fra NGT med statisk ip, SMC Barricade Ruter, 3 maskiner satt opp med egen IP i Barricade. 1 maskin kjører BulletProof. Problemet er følgende: Hvordan åpne port 21 på Barricade og rute denne til maskinen med Bulletproof på en sikker måte for å kjøre en ftp-server? (Uten at port 21 er åpnet på de andre maskinene) Spesielle instillinger i BulletProof? Kort fortalt/spurt: Hvordan få til en ftp-server i overnevnte setting uten å skape en sikretsmessig dårlig løsning. RSy Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Gå inn på Internet Explorer och skriv 192.168.123.254. Der finner du det du trenger. Lenke til kommentar
RSy Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Vel, det har jeg gjordt for lenge siden. Men trenger litt "inn-med-te-skje-forklaring". Har tulklet med dette lenge nå... Tror kansje det hjelper mye hvis du kan forklare meg følgende med "rene norske ord": _____________________ 12. Nå er vi klar for å teste om serveren fungerer. Gå inn på Server | Go on-line. Nå er FTP serveren din operativ. 13. Gå inn i ditt FTP klient program. Og prøv å koble deg til serveren. IP adressen er 127.0.0.1 brukernavn er donald og passordet er duck. 14. Hvis alt fungerer som det skal så er du klar til å gå videre. 15. Nå må vi kunfigurere ADSL ruteren. Logg deg inn på ruteren. (I windows: Start|Kjør og skriv telnet 10.0.0.1) 16. Skriv inn disse kommandene: (går utifra at IP adressen til serveren er 10.0.0.2) set nat entry add 10.0.0.2 21 0.0.0.0 21 tcp set nat entry add 10.0.0.2 5000-6000 0.0.0.0 5000-6000 tcp write NB! Hvis du får feilmeldingen "Error: You entered an invalid port number" er det høyst sannsynlig at du har en gammel CBOS versjon, oppgrader denne til 2.4.2 eller høyere 17. Gå inn i BulletProof og trykk Ctrl+I 18. Kryss av på Passive mode IP og skriv inn 217.13.20.135 (som er din eksterne IP). Og velg port range fra 5000 til 6000. 18. Trykk OK. 19. Prøv å koble deg til 217.13.20.135 (som er din eksterne IP) med brukernavn: donald og passord: duck 20. Hvis du klarer å koble deg til så har du gjort alt riktig. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Under "Virtual Server" skriver du inn 21 under "Service Ports", LAN-IP-adressen din under "Server IP", plasserer en hake i boksen under "Enable", trykker på "Save" og så rebooter du routeren. Da skal det fungere :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Et spørsmål, hvorfor åpner du NAT på port 5000-6000 ? Når jeg kobler min SMC router til Netopia routern så får pcen min feks ip'en 192.168.123.117 Jeg har prøvd å rute port 21 over til denne, via Virtual .. eh, husker ikke navnet :smile: men det ser ikke ut til at det fungerer. Har denne SMC routern noe form for logging noen plass ? (har mista manualen). Mail meg gjerne svar på [email protected] Lenke til kommentar
skol Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 23:42, skrev Tommy Iversen:Et spørsmål, hvorfor åpner du NAT på port 5000-6000 ?Når jeg kobler min SMC router til Netopia routern så får pcen min feks ip'en 192.168.123.117Jeg har prøvd å rute port 21 over til denne, via Virtual .. eh, husker ikke navnet :smile: men det ser ikke ut til at det fungerer. Har denne SMC routern noe form for logging noen plass ? (har mista manualen).Mail meg gjerne svar på [email protected] I det oppsettet som spørsmålet ditt er hentet fra så har en NAT'et port 5000-6000 TCP til bruk for passive mode. Når du allerede har en Netopia router, hvorfor bruke en router til? Uansett så må du route port 20-21 fra Netopiaen til SMC routeren og route port 20-21 videre fra SMC routeren til din pc sin ip-adresse. Dersom du vil at Passive mode skal fungere bør du route noen porter der også, f.eks 5000-6000, eller noe annet og kanskje noen færre porter, forwarde 1000 porter er overkill, men det funker. Jeg vet ærlig talt ikke om du får til å kjøre en ftp-server gjennom 2 routere, men, men du har sikkert en god grunn for å ha 2 routere. Når en kjører ftp-server så er det vel en fordel å sette en fast ip på pc'en som kjører ftp-server Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: I det oppsettet som spørsmålet ditt er hentet fra så har en NAT'et port 5000-6000 TCP til bruk for passive mode.Når du allerede har en Netopia router, hvorfor bruke en router til?Uansett så må du route port 20-21 fra Netopiaen til SMC routeren og route port 20-21 videre fra SMC routeren til din pc sin ip-adresse. Dersom du vil at Passive mode skal fungere bør du route noen porter der også, f.eks 5000-6000, eller noe annet og kanskje noen færre porter, forwarde 1000 porter er overkill, men det funker.Jeg vet ærlig talt ikke om du får til å kjøre en ftp-server gjennom 2 routere, men, men du har sikkert en god grunn for å ha 2 routere.Når en kjører ftp-server så er det vel en fordel å sette en fast ip på pc'en som kjører ftp-server Vel, har ikke noe god grunn :smile: Kjører 4 pcer sammtidig og det er bare en port ut av netopia routern. Har bytta ut SMC routern med en HUB nå og da funker det fint (bortsett fra at hubben bare er 10 mbit, så det er derfor jeg har SMC routern, den er nememlig 100 mbit). Det beste er vel å kjøpe en 100 mbit hub, eller hva ? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Vel, har ikke noe god grunn :smile: Kjører 4 pcer sammtidig og det er bare en port ut av netopia routern. Har bytta ut SMC routern med en HUB nå og da funker det fint (bortsett fra at hubben bare er 10 mbit, så det er derfor jeg har SMC routern, den er nememlig 100 mbit). Det beste er vel å kjøpe en 100 mbit hub, eller hva ? Om det fungerer, kan du bruke smc barricade routeren som en switch med 100mbit nettverk. Det gjør du ved at du ikke plugger i kabelen ifra netopia til den pluggen som er alene på smc barricaden, men du plugger netopiaen i en vanlig port på smc barricaden. Da tror jeg det fungerer akkurat som om du hadde en hub der, men det er en switch istedet og du har 100mbit lokal nettverk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Aha... Det kan jeg prøve. Takker for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå