Gå til innhold

Mer problemer... varme hardisker

chokke

Anbefalte innlegg

Mine hardisker brenner opp (nesten)

De holder en temperatur på 57-58 grader Celsius.

Har ingen kjøling på de, og kan ikke sette inn uten å miste garanti siden det er en jobb PC.

Har hatt masse problemer med denne hvis dere lurer :p

EDIT: Har Western Digital 2x250GB S-ATA disker

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha snakket med "tha old ones" begynner de å snakke om at det er normal temperatur og at det er sikkert programmet som tar feil...

Hva er mest politelig, hardiskene er altfor varme eller at det er normalt?

Hvis det er unormalt, hva skal de ligge på da?

Lenke til kommentar
For å si det sånn, jeg kan ta på den i 1 sek før jeg brenner meg. Har målt tempen med laser måler, den viste det samme...

Ja, tipper den holder rundt 60 grader

Du øker i alle fall sjansen betraktelig for at disken tar kvelden raskere enn den ellers ville gjort, ved å la den operere med en slik temperatur.

Lenke til kommentar
feil :p...

Fujitsu Siemens.

De er så dumme at når jeg hadde sendt den inn (fordi en hardisk hadde gått til helvete) brøyt de garantien :p og glemte å sette inn en skrue, så den ene delen er litt løs med en trykk knapp for å åpne den

Ehm. Servicestedene til Fujitsu-Siemens bryter ikke noen garanti ved å åpne kabinettet. De kan gjøre stort sett hva pokker de vil med maskinen. Du derimot, kan ikke åpne kabinettet og endre hardware uten å miste garantien.

Lenke til kommentar

nei, det jeg mente var at om jeg modder det kan jeg ikke si at jeg ikke har gjort noe, og bare si at de glemte å sette på garanti ting først :p

Men back to point, er det en mulighet for at det var varmen som drepte den første disken?

2 Dataer på ganske varmt rom på 12Kvdm.

Hva skal jeg gjøre da, hvis de nekter å ta imot dataen hvis jeg har satt in en kabinettvifte.

Ca. en gang om dagen når den har stått påi 6 timer med spilling eller nedlasting blacker den ut med svart skjerm og rare lyder i høytalerne, hvis jeg setter sånn stor vifte på hardiskene funker det fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...