chokke Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Mine hardisker brenner opp (nesten) De holder en temperatur på 57-58 grader Celsius. Har ingen kjøling på de, og kan ikke sette inn uten å miste garanti siden det er en jobb PC. Har hatt masse problemer med denne hvis dere lurer EDIT: Har Western Digital 2x250GB S-ATA disker Endret 4. september 2004 av chokke Lenke til kommentar
KAS Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hva heter produsenten av maskinen? Dette hørtes jo helt amatørmessig ut. Endret 4. september 2004 av KAS Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 La meg gjette.. Dell :!: Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 feil ... Fujitsu Siemens. De er så dumme at når jeg hadde sendt den inn (fordi en hardisk hadde gått til helvete) brøyt de garantien og glemte å sette inn en skrue, så den ene delen er litt løs med en trykk knapp for å åpne den Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Har et problem med at de ikke svarer på mail og det er 30 min kø på SUPPORT tlf... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Har et problem med at de ikke svarer på mail og det er 30 min kø på SUPPORT tlf... ukult... kan jop hjelpe å sette inne en kabinettvifte Endret 4. september 2004 av norma_saw Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Etter å ha snakket med "tha old ones" begynner de å snakke om at det er normal temperatur og at det er sikkert programmet som tar feil... Hva er mest politelig, hardiskene er altfor varme eller at det er normalt? Hvis det er unormalt, hva skal de ligge på da? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 De fleste HDDer har en øvre grense på 60 så kjøling er så absolutt å annbefale Men det er nok ikke uvanlig at en HDD lett kan komme seg opp på den tempraturen hvis det er en maskin uten kabinettvifter... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Så det kan ha vært varmen som drepte den ene hardisken rundt 1. Aug.? 2 Dataer, forholdsvis mye varme, knotete satt til og et lite vindu som bytter lufta, på et 12 Kvdm rom? Altså snakk om en grad til så C: disken går bort? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 alt over 50 grader på en harddisk er ALT for varmt..rundt 35 er en fin arbeidstemperatur... Mister du garantien visst du åpner side dekselet? eller? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Vel egentlig, men siden jeg har sendt den inn, har de åpna den og ikke satt på ny, så jeg kan fint åpne den, men hvis jeg modder og sånn tror jeg de skjønner litt om jeg sender den inn Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Anbefaler deg å montere ei kabinettvifte så fort som mulig, er ikke kabinettet forseglet så er det ikke noe å bry seg om pluss at det er relativt vanskelig å ødelegge en pc ved å montere en vifte om du da ikke er helt umulig... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Sett inn en vifte du, min Raptor jobber på 28 grader, så kjøling er å foretrekke. Det er jo dessuten bare å kjenne på disken om den er varm, så finner du ut om programmet lyver eller ikke. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 For å si det sånn, jeg kan ta på den i 1 sek før jeg brenner meg. Har målt tempen med laser måler, den viste det samme... Ja, tipper den holder rundt 60 grader Lenke til kommentar
KAS Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 For å si det sånn, jeg kan ta på den i 1 sek før jeg brenner meg. Har målt tempen med laser måler, den viste det samme...Ja, tipper den holder rundt 60 grader Du øker i alle fall sjansen betraktelig for at disken tar kvelden raskere enn den ellers ville gjort, ved å la den operere med en slik temperatur. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 feil ...Fujitsu Siemens. De er så dumme at når jeg hadde sendt den inn (fordi en hardisk hadde gått til helvete) brøyt de garantien og glemte å sette inn en skrue, så den ene delen er litt løs med en trykk knapp for å åpne den Ehm. Servicestedene til Fujitsu-Siemens bryter ikke noen garanti ved å åpne kabinettet. De kan gjøre stort sett hva pokker de vil med maskinen. Du derimot, kan ikke åpne kabinettet og endre hardware uten å miste garantien. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 nei, det jeg mente var at om jeg modder det kan jeg ikke si at jeg ikke har gjort noe, og bare si at de glemte å sette på garanti ting først Men back to point, er det en mulighet for at det var varmen som drepte den første disken? 2 Dataer på ganske varmt rom på 12Kvdm. Hva skal jeg gjøre da, hvis de nekter å ta imot dataen hvis jeg har satt in en kabinettvifte. Ca. en gang om dagen når den har stått påi 6 timer med spilling eller nedlasting blacker den ut med svart skjerm og rare lyder i høytalerne, hvis jeg setter sånn stor vifte på hardiskene funker det fett. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 send mail/ring og spør om du får lov til å sette inn en kabinettvifte....standard prosedyre om man vil bryte slike garantier av en liten grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå