a_f Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 HEI! Har fått den nye brenneren min(NEC ND 3500AG). Problemet er at når jeg brenner på DVD plata, så stopper brenningen etter ca 5 min. Jeg får ikke noe feilmelding. Bruker nero 6.3.1.6. Det eneste som skjer i Nero er at klokka, som viser hvor lang tid det er igjen til brenningen er ferdig, fortsatt går. Jeg får ikke avsluttet nero på vanlig måte. Må bruke TASK MANAGER. Og etter det, så må jeg starte maskinen på nytt for å få plata ut av brenneren. Brenning av CD går helt fint. Noen som vet hva som er galt??? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg ville gjort følgende: *Oppdater til siste nero: 6.3.1.20 *Oppdater til siste firmware på brenneren *Sjekk at den er satt opp riktig i forhold til andre ide enhenter (ingen bør ha cable select. Deklarer dem manuelt) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 + Sjekk hvilken IDE driver du bruker. Enkelte IDE drivere som Nvidia sine skaper mye krøll. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 + Sjekk hvilken IDE driver du bruker. Enkelte IDE drivere som Nvidia sine skaper mye krøll. Gjør nvidia driverne det???? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 + Sjekk hvilken IDE driver du bruker. Enkelte IDE drivere som Nvidia sine skaper mye krøll. Gjør nvidia driverne det???? Ja, ofte. Ting som at brenneren henger seg under brenning, dårlig brennekvalitet også på kjente merker. Og at hastighet ved brenning/lesing ikke er som den skal kan ofte skyldes Nvidia nforce IDE driver for dem som har et nforce hovedkort. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (ingen bør ha cable select. Deklarer dem manuelt) Jeg har alltid CS, hvorfor skal man ikke det da? Har aldri hatt problemer med det. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har vel nvidia sine drivere. Er det best å bruke Microsofts? Vurderer å flashe ny firmvare... hva som er best? Den jeg har nå er 2.16 PS har klart å brenne en plate i 2X hastighet. Framskritt..... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har vel nvidia sine drivere. Er det best å bruke Microsofts? Vurderer å flashe ny firmvare... hva som er best? Den jeg har nå er 2.16 PS har klart å brenne en plate i 2X hastighet. Framskritt..... Det er bedre å bruke microsoft sin IDE driver som følger med operativsystemet ja. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (ingen bør ha cable select. Deklarer dem manuelt) Jeg har alltid CS, hvorfor skal man ikke det da? Har aldri hatt problemer med det. Alltid greit å deklarer selv. Ting kan gå galt, ikke verre enn det. Virker det så virker det.. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Er det noen som vet hvor får man tak i nye IDE drivere fra Microsoft?? For de jeg har nå er fra 2001.... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Så det var allerede en som har nevt skift versjon av Nero. Det er ikke buffer underrun problemet som har slått inn da? Jeg vet det var på 2510 og nero <6.1.3.20. Det høres akkurat likt ut som det jeg opplevde , når bufferen ble tom så "frøs" pc''n seg - etter jeg oppdaterte nero funker alt fint. Vet ikke om 3500 har samme problemet, men som sagt, beskrivelsen du gir var akkurat det jeg opplevde. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Har allerede ny verson av nero. Og etter at jeg avinstallerte Nvidia sine IDE drivere, så begynte brenner å virke som den skal. Men Microsoft sine IDE drivere(de jeg har) er fra 2001. Bare lurte på hvor får man tak i nyere drivere Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har du ikke siste service pakke så legg inn den - det oppdaterer ofte IDE driverene også. Bortsett fra det så tror jeg ikke du bør bekymre deg over datoen på driverene - så lenge alt virker greit. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå