Gå til innhold

Hvilken AMD CPU type til spille PC?

Hoax

Anbefalte innlegg

Det har kommet litt flere prosessor socketer fra AMD siden sist jeg bygde meg PC, jeg har sett på noen tester og de yter selvfølgelig bra. Prisen på noen er kanskje litt stiv enda, men hvilken AMD type og socket egner seg egerntlig best til spilling?

Lite tileggs spørsmål: Hva yter best av VIA og nForce med denne CPU typen?

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
n-force chipsett gir mere ytelese en via, men via skal vist være mere stabilt(har jeg hørt). Jeg har n-force3 og har hatt ingen problemer.

Det er vel heller omvendt, om jeg har fått det med meg riktig. Via-brikkesettene har noe bedre diskytelse f.eks, men ustabilitet ved klokking, pga. manglende PCI/AGP-lock. nForce3 250-kort har derimot dette, og muligens forbedret minnekompatiblitet (om jeg ikke tar feil).

Hvis du skal velge mellom noe, bør du enten ta nForce3 250GB-brikkesett, eller det nyeste til Via, K8T800 pro eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Hvis det skal være over 512 MB RAM i en PC er det fordel med REG RAM da? Det kom opp som tips i sisoft sandre tror jeg, ganske lenge siden jeg så det kom opp. Funker nok med 2 vanlige 512MB PC3200DDR.

Er det stor forskjell på hovedkortene til A64 socket 939? Det virker som om det ikke er så mange på markedet. Får satse på et Nforce 3 basert og en AMD 64 3500 kanskje...

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
n-force chipsett gir mere ytelese en via, men via skal vist være mere stabilt(har jeg hørt). Jeg har n-force3 og har hatt ingen problemer.

Det er vel heller omvendt, om jeg har fått det med meg riktig. Via-brikkesettene har noe bedre diskytelse f.eks, men ustabilitet ved klokking, pga. manglende PCI/AGP-lock. nForce3 250-kort har derimot dette, og muligens forbedret minnekompatiblitet (om jeg ikke tar feil).

Hvis du skal velge mellom noe, bør du enten ta nForce3 250GB-brikkesett, eller det nyeste til Via, K8T800 pro eller hva det heter.

:yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...