RiniaShqipetare Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei jeg har 3 pc'er hjemme 2 med win xp og en me win98 siden på win98 funker ikke net send vil jeg lage en program som får alle de 3 datamskinen til å sende meldinger til hverandre. Kan noen noen kode eller en side som forteller hvordan jeg kan gjøre det? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Les denne artikelen på WinsockVB. Den skulle enkelt og greit forklare deg hvordan man bruker Winsock til å lage et chatteprogram. For å se et mer konkret eksempel skulle mitt eget chatteprogram være mer egnet, dog er koden ganske ulogisk og lite kommentert. Her er i alle fall linken: Chatprogram.zip. Endret 4. september 2004 av aadnk Lenke til kommentar
JonH Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Du kan sende meldinger ved å bruke mailslots. Det er for øvrig godt forslag å bruke et chatteprogram. Er i ferd med å lage et program for administrering av nettverk og der innngår mulighet for å chatte med andre brukere. Har vært litt "inaktiv" (les: på flørter'n) en liten stund så jeg har ikke kommet så veldig langt ennå... VBnet - Sending a System Broadcast Message using Mailslots VBnet - A Basic Winsock TCP/IP Chat Program JonH. Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Den koden med Winsock fungerer bra for å chatte mellom to maskiner, men er det mulig å koble sammen flere maskiner slik at de kan chate sammen? ???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå