Gå til innhold

Jeg overklokker men ingenting skjer!

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc med en Intel Celeron 433 Mhz prosessor som jeg tenkte jeg kunne overklokke for å øve meg litt!! (Er ikke så farlig om det går galt da!!)

Jeg går inn i BIOSen og endre mulipliseringen fra standard 6,5 til 8 og får da oppgitt at prosessoren da skal gå med 533 Mhz.. (Busshastigheten er 66mhz..) Men når jeg går inn i windows og sjekker med CPU-Z får jeg oppgitt at alt er ved det samme gamle med 433 mhz.....!!!! Jeg har lagret innstillingene i Bios så multiplikatoren står fortsat på 8 når jeg sjekker der......:wallbash:

Jeg kan også endre busshastigheten fra 66 til 100 Mhz men når jeg gjør det skjer det absolutt ingentin og jeg må resette biosen for å få pcen i gang igjen.....(anntar at noen av komponentene ikke takler den hastigheten...)

Kan noen gi meg ett fornuftig svar på hvorfor endringene på multiplikatoren i BIOS ikke har noen innvirkning på CPUen!!????:wallbash:

Jeg har sjekket temperaturen i Bios og den står på 43C uansett hva jeg setter multiplikatoren på så det er helt klart at det ikke skjer noe........ :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forume :w00t:

Sikker på at cpu-en din ikke er låst, jeg kan selv sette min xp 3000+ til over 2,5Ghz ved å stille multiplieren i bios, men når jeg skjekker er hatistigheten akkurat det den skal være som standar.

Eneste er at jeg ikke trodde så gamle prosessorer var låste?

Lenke til kommentar

hmmmmm.... det har jeg ikke tenkt på.... men når du sier det kan jeg ikke se noen annen forklaring.....

Finnes det andre måter å stille FSB på enn i BIOS? Jeg kan kun velge mellom 66 og 100 Mhz i BIOS og det virker som sagt ikke på 100...... Viss jeg kunne velge en verdi mellom desse kunne jeg prøve meg frem til jeg fant enn som funket ok....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...