Snabelkese Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Er helt blank på dette med hjmmesider, men har noen venner som kan litt, men det er flash og sånt. jeg lurer på hvilket program som har best brukervennlighet, flest funksjoner og som ikke er for vanskelig å komme i gang med. Altså hvilket program er best for en som ikke kan html. IKKE NETSCAPE! DET HAR jeg LAGD EN SIDE MED OG DEN VAR RÅTTEN. et par år siden, så hvis den har blitt bedre, si ifra. skal lage en side, med en del linker, filer som kan lastes ned og litt smånyheter, ikke vg-nyheter da.. har masse ideer, men kan ikke ansette folk heller. snart adsl, snart hjemmeside........ Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Frontpage er bra for n00ber. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Husk at FP lager en infernalsk dårlig html-kode, og vil absolutt være langt ifra være i nærheten av å kunne validere. Greit nok at man ikke *trenger* å få sin første hjemmeside til å validere, men det er best å sette seg inn i html fra første stund, da går alt så mye bedre senere :smile: På Downloads.com finner du en del "gratis" html-editorer. Forøvrig er HotMetal, Dreamweaver, 1st Page og Homesite gode programmer. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 okey, men ka farsken er validere? er det sånn at det ikke ser bra ut i netscape og opera og sånt? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg ville også anbefale Macromedia-progget (Dreamweaver) til alle n00bs. Siden jeg ikke er en av dem, bruker jeg da selvsagt notepad :razz: :wink: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 bruk macromedia dreamweaver.. ikke bare for noobs, kan også brukes av viderekommende noobs :smile: evt profesjonelle :razz: ergo.. alle fordelene til notepad og alle fordelene til et wysiwig program. (ihvertfall fra 4.0 og utover) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 WOW! Papirpose, du er flink med den notepaden og greier... Grå bakgrunn og et stort fint bilde:) Neida. Tilbake til saken. Det første jeg brukte var NetObjects Fusion. Helt greit og såpass lett at enhver dust (som meg?) kan bruke den. Lenke til kommentar
strafix Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Last ned 1stpage v2.0 fra http://www.evrsoft.com Veldig bra html editor. Og den er gratis!!!!! Men det er jo kun en editor... så du må kunne litt i fra før. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 20:49, gixer skrev:WOW! Papirpose, du er flink med den notepaden og greier... Grå bakgrunn og et stort fint bilde:) Jeg sitter og venter på Ws_ftp-downloaden min. Skal få opp ny side der snart. Takk for kommentaren på bildet forresten Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Adobe lager veldig god software til dette. http://www.ADOBE.COM Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 papirpose, HOHOHOOOO det var et dritbra bilde, lo høyt. Lenke til kommentar
Viva Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Tull! Microsoft Development Environment er det beste du kan få til hjemmesider! Ligger ikke dette i en mappe som heter Dev/ eller noe? Frontpage Express er også bra for nye.. er jo gratis også ++ Eneste ServicePack 5 som tar litt tid å laste ned (130MB).... men det går jo bra for vi med bredbånd Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Dreamweaver! anbefaller det! lærer man det, så har man de man trenger! men trenger ikke å bytte prog. senere når man blir mer vidrekommen... anbefaller det! Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 kan også anbefale coffecup HTML editor. en bra editor med liste over alle kommandoer, knapper til div funksjoner osv. Inneholder et (svakt) preview vindu. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Frontpage eller et annet WYSIWYG-program er helt greit for en n00b når det er "min 1ste hjemmeside" som skal lages. Dersom det er så viktig med W3C-validering, så er det vel bare å laste ned et eller annet HTML-rydde verktøy? HTMLKit (som forøvrig kan lastes ned fra W3C) er et knall verktøy for å skrive HTML. Her finnes også en HTML-tidy funksjon. Liker det veldig godt og det er selvsagt gratis! Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 jeg synes at Dreamweaver er et brukbart og lett program å bruke. Men enklest/artigst er det å lære seg å skrive HTML først. Litt hvertfall.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Dreamweaver synes jeg er ett veldig lett program å lage hjemmesider i. Har også suslet litt med notepad og ren html koding.. Slike tråder passer best under Programvare, takk Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 23:04, SirHartge skrev:Dreamweaver synes jeg er ett veldig lett program å lage hjemmesider i. Har også suslet litt med notepad og ren html koding..Slike tråder passer best under Programvare, takk oi du stangte ikke forumet jo. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Bruker Dreamweaver....eller kompisen min :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå