Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt 100MB/s LAN.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mere hodebry :)

 

Det som er lit snodig er den pc'en som er tregest er en helt ny pc med ABIT IC7-MAX 3 HK og der sitter det ett "Intel PRO/1000 CT" NIC, er ikke det et relativt bra kort da?.

Har en mappe (2,6GB) på den en maskina som jeg ikke får kopiert over til den nye pc'en, kommer sirka hallvegs så henger hele maskina seg så jeg må bruke reset knappen.

Har prøvd å flytte den mappa til en annen maskin og kopiere derfa til den nye pc'en men det gikk ikke det heller, så nå skal jeg prøve å rar'e mappa så får vi se.

Noen som aner hva som skjer?.

 

på ny pc'en har jeg prøvd å avinstallere NIC og jeg har henta den nyeste driveren også.

Lenke til kommentar

Skal forsøke å svare deg "nåvi".

 

Og hvem er det forresten som skal "godkjenne" kablene? Og hva gir akkurat de rett til å godkjenne de?

 

Når det gjelder godkjening av kabler er det fordi kablene skal holde en vis standard, de som har satt standarden er IA/TIA

(The Electronic Industries Association and Telecommunications Industry Association).

Du kan finne mer detaljert info Her.

 

Uansett.. godkjent eller ikke, hvem bryr seg? Har ikke en pøkk å si så lenge du klarer å koble riktig.

 

Mange bryr seg, er den godkjent så hvet du at den greier den hastigheten den skal.

"Om det har noe å si så lenge du kobler riktig" Jo det har det, lager du en patche kabel på 1 meter selv av kodkjent Cat5 kabel og godkjent Cat5 RJ45 plugger og måler den med en kabelteste, så måler du en tilsvarende "kjøpt" kabel, sammenligner du de to resultatene så får du store forskjeller.

 

Håper det forklarer spørsmålene dine nåvi.

Lenke til kommentar
Kanskje Lucifer er Bravida montør :D

 

Uansett.. godkjent eller ikke, hvem bryr seg? Har ikke en pøkk å si så lenge du klarer å koble riktig.

Jobber i Siemens du.

 

Kablene og kontakter tester jeg med en cat 5 tester som måler hastigheten på nettet og den blir somregel alltid godkjent vis ikke man har slurva fælt da.

 

 

Ontopic: Har du et annet nettverkskort å sette i maskinen å eliminere at det er feil på det du bruker nå?

Lenke til kommentar

Explorer.exe er ufattelig treg til å kopiere store filer over lokalnett.

Last ned det norske TotalCopy (takk Bjørn)

 

http://ftp.pcworld.com/pub/new/utilities/backup/tc11.exe

 

Installer det, åpne to vinduer i explorer. Et som inneholder mappen/filen du skal kopiere og et med mappen du vil ha mappen/filen i. Så drar du mappen/filen med høyre musetast fra det ene vinduet til det andre og velger "total copy here".

Lenke til kommentar
Takker for responsen.

 

Hvis du stiller inn "DU-Meter" som jeg bruker til å vise KB/sec så vill max vere 12,5

som du sier Ghost Of Death.

Men stiller du den inn på å vise kbps så skal det vere 100

 

Mener det blir riktig sån :thumbup: .

Hmmm... legge trykk på noe som er feil er litt uvanlig.

 

k=kilo, K=kalvin.

Lenke til kommentar

Er ett par ting som slår meg sånn med engang. DMA? pc-switch-switch-pc kombinasjonen.

 

Har vært borti att ulike merker switcher ikke alltid jobber like godt sammen, og dermed oppnår noen forferdelig lave hastigheter.

 

Er det bare når trafikken går mellom switchene at hastigheten blir lav, eller blir den lav når trafikken bare går lokalt på den ene switchen?

Lenke til kommentar

D-Xpert

Nei har ikke det.

Takker for forklaringen.

 

 

Lucifer 666

Oki, fikk høre det av en fyr som jober i Bravida.

Nei har ikke prøvd å bytte NIC, pc'n er helt ny, men skal sette i ett annet NIC og se om det hjelper.

 

 

Gunnar_

Javel er det stor forskjel da?.

 

 

kpolberg

DMA er en viktig faktor ja, men det er like tregt om jeg kopierer mellom S-ATA også.

Forstår hva du mener med pc-switch - switch-pc men det er like tregt uansett.

"Signamax" og "3Com OfficeConnect Dual speed switch 8 plus" er de to switchene jeg bruker.

 

 

Skurupu

Sory, er veldig lei for det, skal skrive alle feilene mine med små bokstaver heretter.

Lenke til kommentar
Bare et lite hint til taz:

Du trenger ikke å trykke "Ctrl-Alt-Del" først for så å trykke Taskmanager...

Den kommer opp om du trykker Ctrl-Shift-Esc. litt enklere.. :)

den kommer og opp ved å høyereklikke nede ved klokka, kan høyereklikke på klokka og velge task-manager derifra og...

 

bare ett lite hint...

Lenke til kommentar
Takker for responsen.

 

Hvis du stiller inn "DU-Meter" som jeg bruker til å vise KB/sec så vill max vere 12,5

som du sier Ghost Of Death.

Men stiller du den inn på å vise kbps så skal det vere 100

 

Mener det blir riktig sån :thumbup: .

Hmmm... legge trykk på noe som er feil er litt uvanlig.

 

k=kilo, K=kalvin.

Nå er det jo slik at det heter "Kelvin" da :)

Lenke til kommentar

Litt slitsomt å lese når det er så mange som skriver om ting som ikke har med saken å gjøre.

 

Det som er lit snodig er den pc'en som er tregest er en helt ny pc med ABIT IC7-MAX 3 HK og der sitter det ett "Intel PRO/1000 CT" NIC, er ikke det et relativt bra kort da?.

Har en mappe (2,6GB) på den en maskina som jeg ikke får kopiert over til den nye pc'en, kommer sirka hallvegs så henger hele maskina seg så jeg må bruke reset knappen.

Har prøvd å flytte den mappa til en annen maskin og kopiere derfa til den nye pc'en men det gikk ikke det heller, så nå skal jeg prøve å rar'e mappa så får vi se.

Noen som aner hva som skjer?.

 

Du nevner at du har problemer med å overføre en fil på 2,6 GB. Hadde et nettverk sammen med en del kamerater der vi hadde 2 svitsjer (100Mbps) som kjerne og et spredenett av huber. Det viste seg at det var noe feil med den ene svitsjen slik at bufferet fylte seg opp, det var dermed umulig å overføre store filer (svitsjen måtte restartes når bufferet var fylt opp). Den måtte byttes ut. Vet ikke om dette passer med problemstillingen din, men det er vel verdt og sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...