warillion Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Har planer om å innstallere linux på maskina (P166, 80 MB, floppy og cdrom og et pcmcia net kort) Problemet er at biosen ikke støtter å boote fra cdrom, men bare fra disk. Så jeg trenger en linux boot disk, med drivere til cdrom! Any forslag? Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 De fleste distroer gir jo ut oppstartsdisketter, da. Se om du finner en slik . Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Dette er så enkelt som sim sier. Bare bestem deg for en distribusjon, og last ned oppstartsdisken som stort sett alltid følger med. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Har nå fedora core 2! Men finner ikke noen boot diskette! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 De ligger på cd1 Har du tenkt til å bruke GUI på maskina? I så fal må du nok vurdere noe annet enn KDE/gnome som følger med, med mindre du er tolmodig som en indisk guru... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg tror ikke fc2 har med images for floppyer, merkelig nok. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg leste at det var fordi den nyeste kjernen er for stor til å passe på en diskett, kan det stemme? Lenke til kommentar
warillion Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Gode nyheten: Fant oppstart diskett og slikt! Dårlig nyhet: FC2 installen lagga (treg pc) Tar opp spørsmålet som står i denne posten: http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=290537 om at jeg har en litt eldre bærbar pc med 166mh, 80mb ram og 2 gb! Og da begynne fedora core å bli noe uaktuelt! Mine krav til linux på denne pcen: Grafisk grensesnitt Rask Office pakke god støtte for trådløse og trådbaserte net kort rask oppstartstid ikke noe dill dall programmer (som du finner i windows) nevnte jeg rask? program til å spille av musikk evt. småspill lett innstallasjon skal kjøpe trådløst pcmcia kort, har allerede et med tråd. EDIT: har minimalt med erfaring når det gjelder linux Endret 5. september 2004 av warillion Lenke til kommentar
atlef Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Se om SLAX er noe. Mvh Meg. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Noe slikt ja, men vil nok ha det innpå harddisken Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 [*]Office pakke Hvis du mener som i OpenOffice er nok maskinen din litt vel svak. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 How to install SLAX to harddisk , verre er det ikke. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 166mh, 80mb ram og 2 gb Mine krav til linux på denne pcen: [*]Grafisk grensesnitt [*]Rask [*]Office pakke [*]god støtte for trådløse og trådbaserte net kort [*]rask oppstartstid [*]ikke noe dill dall programmer (som du finner i windows) [*]nevnte jeg rask? [*]program til å spille av musikk [*]evt. småspill [*]lett innstallasjon Det er greit at linux er bedre enn windows på mange områder, men ikke forvent mirakler. en 166MHz er vel ikke akkurat noe monster, så ikke tro at alt går som et hurtigtog på en dårlig søndag... Men ved å inngå enkelte kompromisser kan du helt greit få til noe kjørbart på det systemet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 "Stor" Linux-maskin med xdmcp + nettverk => (trådløs) tynnklient. RASK. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) How to install SLAX to harddisk , verre er det ikke. Mvh Meg. Then start slax-install script, it should do the work for you! Ja men hvor finner jeg slax-install script da? er ikke noen indisk linux guru heller Endret 8. september 2004 av warillion Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Damn Small Linux passer fint til så gammel maskinvare. Den er basert på knoppix som igjen er basert på debian, så du har tilgang til flere tusen pakker ved hjelp av apt-get Lenke til kommentar
bkak Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 How to install SLAX to harddisk , verre er det ikke. Mvh Meg. Then start slax-install script, it should do the work for you! Ja men hvor finner jeg slax-install script da? er ikke noen indisk linux guru heller Bare skriv slax-install-script i en terminal. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 http://delilinux.berlios.de/ Fant dette, test maskina var 486 og den kjørte det smooth. Så skal teste ut dette iallefall, slax var noe tregt. Men hva kan jeg vente? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå