Aeternus Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/usaval...ticle274646.ece Latterlig å ikke få sånne opplysninger riktig Tipper det er en taleskribent som får fyken her :!: Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Arnie er ikke dum, så synes det er rart at han går god for så åpenbart klare løgner. Mulig han hadde familie i Øst Tyskland Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Lattis. Bra par, Bush og Arnie. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hvis John Kerry kan pynte litt pa fortiden, hvorfor ikke Arnold? Arnold brukte iallfall ikke fortiden sin som grunn til a velge han. Kerry-kampanjen kjorer kun og alene pa Kerrys tid i Vietnam. Endret 4. september 2004 av medlem-23990 Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Men hva har jeg gjort? Jeg har latt media lure meg! Uff... La oss se pa anklagene mot Arnie: Schwarzenegger sa blant annet at Østerrike ble et sosialistisk land etter andre verdenskrig, og at han selv husket å ha vært vitne til at sovjetiske tanks rullet i gatene. Var ikke født engang Men da Schwarzenegger emigrerte til USA i 1968, hadde Østerrike en konservativ koalisjonsregjering og hadde ikke en eneste sosialistisk regional kansler, skriver Ananova. OK. Her prover de a lure deg ved a si at kansleren ikke var sosialist. Dermed skal du tro at staten ikke opptradte sosialistisk. Men Osterrike var sosialistisk: Austria has a well-developed social market economy with a high standard of living in which the government has played an important role. The government nationalized many of the country's largest firms in the early post-war period to protect them from Soviet takeover as war reparations. For many years, the government and its state-owned industries conglomerate played a very important role in the Austrian economy. However, starting in the early 1990s, the group broke apart, state-owned firms started to operate largely as private businesses, and the government wholly or partially privatized many of these firms. Oops. Det er som a si at Norge ikke er sosialistisk fordi Bondevik (konservativ) er statsminister.... :!: Den neste falske anklagen er: En annen historiker, Stefan Karner, legger til: - Faktum er at han som barn Styria umulig kunne ha sett sovjetiske tanks, ettersom britene hadde overtatt styringen i provinsen da Schwarzenegger ble født i 1947. Greit. Men sa Arnold at tanksene var i Styria? Arnold: When I was a boy, the Soviets occupied part of Austria. I saw their tanks in the streets. I saw communism with my own eyes. I remember the fear we had when we had to cross into the Soviet sector. Eh... Nei. Han sa tanksene nar han matte ga til den sovjetiske delen av Osterrike, ikke i hjembyen Styria. Sa hvorfor snakker vi om Styria i det hele tatt i forbindelse med tanksene? Jo, for a lure deg og meg til a tro at Arnold har loyet. Faen altsa. At jeg lot meg lure sa enkelt. Skal ikke vaere lett. Med andre ord, Arnold loy ikke og var helt korrekt (om disse to tingene iallfall). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Seixon: Kanskje du burde tatt en titt på feks. denne artikkelen. Spesielt seksjonen under "discussion" vil nok være interessant, da den tar med punkter som du(tilfeldigvis ) utelot i ditt forgående innlegg http://www.slate.com/Default.aspx?id=2106283& Endret 6. september 2004 av Vice Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Vice. Ingenting som blir sagt der forandrer noen ting som helst. Her prover den som har skrevet det igjen a hevde at Arnold "mente" at han var i daglig kontakt med Sovietjesiske... Men sa han det? NEI. Han vrir og vender pa det Arnold sa for a hevde ting. Ogsa spekulerer han villt "Arnold sin familie var fattig, og a ha tatt en sann tur ville vaert for mye for dem" osv, osv. Med andre ord, Arnold har fremdeles ikke loyet, uansett hvor mye du vil vri og vende pa det han sa, og ta det ut av sammenheng. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Nei, man kan ikke si at han har kommet med noen svart løgn. Poenget er vel om det er sannsynlig at det har skjedd. Merkelig er det også at Arnold aldri har vært villig til å uttale seg nærmere om saken. Mest sannsynelig er det vanskelig å huske detaljer fra man er ca. 8 år. Kanskje er det derfor han ikke vil uttale seg mer? Men at det var spesifikt russiske tanks det "husker" han tydeligvis i detalj. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Nei, han har ikke loyet nei... Jeg husker svaert lite fra nar jeg var 8 ar gammel, men noen ting setter seg sterkt i minne. Tydeligvis husker han ganske sterkt at de var redde for sovjetsiske soldater og slikt... Det er fullstendig mulig det han sa, at han sa de nar han var pa vei inn i Sovjet-sonen i Osterrike. Han har visst fortalt denne historien et par ganger for, sa jeg skjonner ikke hva vitsen av a dikte den opp skulle vaere. Det er jo ikke som han diktet opp a ha hatt et hemmelig oppdrag i Cambodia i julen 1968... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kampen mot Sovjet var vel ganske patriotisk, kanskje det hadde noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kampen mot Sovjet var vel ganske patriotisk, kanskje det hadde noe med det å gjøre? Ja, men han kjempet liksom ikke mot de... Skjonner ikke hvorfor han skulle dikte noe sant opp... Og hvis han har gjort det, har han gjort det for han skulle tale Bush sin sak. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Må innrømme at jeg er enig med Seixon her. Jeg forstår ikke dette mediaoppstusset over utsagn som kan tolkes så vidt. Dessuten: Østerrike - politisk oppsummering 1955 - 1970 The outcome of the four parliamentary elections between 1955 and 1970 hinged on relatively small changes in the division of the votes. The ÖVP consistently held the largest number of seats in the Nationalrat and thus leadership of the ÖVP-SPÖ coalition, the so-called grand coalition, ÖVP er her de konservative, mens SPÖ er sosialistene. Som vi ser regjerte de stort sett i koalisjon. Østerrike lå også under sterk, Sovjetisk dominans: Østerrikes vei mot EEC The Soviet Union objected to Austria's association with the EEC as a violation of Austria's neutrality. Austria responded that because its neutrality was a matter of Austrian law, Austria alone had the right to judge what were or were not violations. Nonetheless, Austria proceeded cautiously to avoid needlessly provoking the Soviet Union. Naturligvis kan en åtte-åring huske å ha sett en Sovjetisk stridsvogn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå