Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sony Xplod 15 Tommer i Mazda 626

LMB__2005

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja, det ser ut som grei skuring det der. Liker ikke sony *lage trekors å holde mot*

Du ville kanskje hatt en en forsterker som er bittelitt større, e subben på 400 watts rms, så kjøpe du en sterker på 500 watts rms. Skade aldri med litt større forsterker for mere juice

Lenke til kommentar

*holder seg unna alt av xplod høytalere*

untatt noen av spillerne det er bra. ja brokoble den så funker det vel men 15" krever vel litt? håper jeg? dummeste man gjør er å kjøpe billige store elementer, da er det bedre å bruke det på mindre elementer så du får noe av kvalitet, 2x 10" kan spille mye bedre enn en 15"

jaja håper du blir fornøyd da når du får satt det opp :yes:

Lenke til kommentar

Word! Tilogmed en 10" som er skikkelig bygd kan godt spille både høyere, dypere og bedre enn en 15" av semrere kvalitet. XmaX, spl v/1W/1m og RMS på elementene spiller selvsagt inn her.

Finnes mye bra elementer her i verden, men det spørs om du er ute etter dunk & skrangling så folk hører deg 5 min unna, eller først og fremst godlyd for deg sjøl det.

Og selvsagt så er jo den allestedsnærværende økonomien der og tupper os i baken da. Sad but true så er det den som bestemmer...

Lenke til kommentar

Altså, folkens: Nå må dere slutte med disse fordommene mot SONY Xplod. Greit nok at det finnes 10-tommere som spiller bedre osv, men når det gjelder pris/ytelse så er det ikke mye som slår SONY. Selv brukte jeg to stk. 15" Xplod elementer i russebilen og det ga mer enn nok lyd. 1300 kr mener jeg er en meget bra pris for et element som spiller såpass brukbart.

Lenke til kommentar
Altså, folkens: Nå må dere slutte med disse fordommene mot SONY Xplod. Greit nok at det finnes 10-tommere som spiller bedre osv, men når det gjelder pris/ytelse så er det ikke mye som slår SONY. Selv brukte jeg to stk. 15" Xplod elementer i russebilen og det ga mer enn nok lyd. 1300 kr mener jeg er en meget bra pris for et element som spiller såpass brukbart.

Og dette dekker du med analyse av T/S parametere og egne praktiske tester av aktuelle elementer? Damn! Har hørt mange Peerless elementer bl.a som banker Xplod lett. Både på pris og kvalitet. DE'e eneste jeg vet som har elementer som avviker fra en sirkulær profil som oppfylller kravene i den prisklassen er Kickers kvadratiske elementer. -Og knapt nok det....

Lenke til kommentar

Og dette dekker du med praktiske tester av aktuelle elementer? Damn!

Ja, det gjør jeg. Er langt ifra no ekspert på bilstereo, men har hørt noen annlegg her og der (RF, Kicker, Alpine, CW stroker osv). Jeg står fremdeles fast på at Sony leverer mye for pengene.

Har hørt mange Peerless elementer bl.a som banker Xplod lett. Både på pris og kvalitet.

Og dette dekker du med hva du har hørt av andre? Damn! :tease:

Neida bare tuller. Jeg har aldri sagt at Peerles er dårligere enn Xplod, men jeg prøver bare å påpeke at Xplod får mye ufortjent negativ kritikk iforhold til mange andre merker (som man må betale en god del mer for).

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Neida bare tuller. Jeg har aldri sagt at Peerles er dårligere enn Xplod, men jeg prøver bare å påpeke at Xplod får mye ufortjent negativ kritikk iforhold til mange andre merker (som man må betale en god del mer for).

Det stemmer at enkelte ting er overprisa, poenget mitt er at en kan få bedre elementer til samme pris eller tilogmed mindre. Min mening, hehe ;)

Men så er det jo sånn at instalasjon utgjør 50% - 70% av resultatet i tillegg til at en alltid vil ha ulik oppfattelse av hva som er god lyd. Subjektiviteten lenge leve, hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...