porcelaiN Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei Får en stund siden så hadde jeg Linux på den ene hardisken min (jeg har 2) så fungerte ikke Linux'en helt, så jeg slettet Linux partisjonen i Windows.. Men nå så har all Linux plassen kommet i en egen partisjon som heter "Ledig plass" eller noe.. Men går det ann å få den partisjonen inn til Windows partisjonen, uten å formatere? Håper dere skjønte hva jeg mente Var du i tvil om hva dette handlet om så bare si ifra Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei og hopp! Jada - under normale omstendigheter så skal det gå greit. Sier "normale omstendigheter" fordi det kreves at disken din er OK, og at det ikke er noen problemer med filsystemet osv. Kjør en sjekk på disken først med et eller annet diskverktøy eller bare gode gamle CHKDSK i Windows, bare for å være sikker. Partition Magic er et program som ordner dette med den ledige plassen du nå har. Etter at du har startet programmet så får du opp et grafisk bilde av partisjoner og ledig plass, og kan manipulere disse som du vil med musa. Bare vær klar over at det alltid er en viss risiko for å miste ting når en begynner å manipulere harddisk og partisjoner på denne måten. Det var da også derfor jeg anbefalte at du aller først sjekker disken din slik at du vet at "den er frisk og rask". Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Takk Nå er ikke jeg sikker på om jeg tok CHKDSK da Jeg gjorde iværtfall dette: Høyre klikket på disken>>Egneskaper>>Verktøy.. Så kunne jeg velge mellom noen saker, der tok jeg på knappen "Kontroller" i "Feilsøking" Så startet jeg feilsøkinga.. Fikk ingen feil der iværtfall Var det riktig? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 En liten digresjon: Skulle reorganisere partisonene på en SunBlade2000 med Solaris på jobben, følte meg ikke helt stødig så jeg leide inn en konsulent til å ta jobben.. Joda.. Partison 1: blokk 0000 - 8000 Partison 2: blokk 7000 - 14000 Ikke helt verdt 1200 kr / timen han fyren der Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 med partition magic kan du bare endre størrelsen på den allerede eksisterende partisjonen utover den ledige plassen du har til rådighet. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Nå blei jeg forvirra Noen sier forskjellige ting :rolleyes: Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 bruker du partition magic så høyre klikker du på den dene av de 2 partisjonene og velger "merge", da slår du sammen 2 partisjoner til en stor Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Folka over meg har rett. Bruk Partition Magic. Merg disker. Veldig enkelt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Flyttes fra "Annet om hardware" til Linux forumet, da noen kanskje kan hjelpe deg der. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ehh... dette er så vidt jeg kan se et windows-problem, menmen. Start Partition magic. Der ser du (NTFS?) partisjonen din. Ta så å rezise denne så den fyller hele disken. Trykk på apply. Be en bønn, og vent til den er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå