Yamato47 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hepp! Mitt inntrykk er at hvis man bruker windows internet connection sharing, vil det i maskina som kobles rett på nett være et "hull" der forbindelsen til den andre maskina kan passere. Jeg ønsker at maskina som kobles mot windows-boksen min skal få levert internet av windows-maskina, og ikke ha egen tilgang til nettet. Hvordan gjør jeg dette? Jeg kobler meg på nettet med pptp/vpn opp mot universitetet i Bergen. På hovedmaskina, som står oppkobla hele tida, kjører jeg windows xp pro. I tillegg har jeg en gammel p166-boks som jeg synes det er gøy å leke med. Blandt annet synes jeg det er artig å installere forskjellige opensource operativsystemer på den. Det blir lettere for meg å få denne boksen på nett hvis jeg ikke må installere pptp, men kan gå på nett via for eksempel dhcp-opplysninger fra windows-boksen. Akkurat nå er det en freebsd-installasjon på lekemaskina. Dns-opplysninger får den tak i, men den kommer seg ikke ut i verden fordi pptp-forbindelsen mangler. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Er det noe sikkerhetshull hvis du kobler deg opp mot universitetet? Har ikke de egen firewall som stikker inn på din connection?? Ellerså kan du sjekke ut denne :smile: http://pptpclient.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå