Gå til innhold

Bush: 52% Kerry: 41% x2


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

"Jeg er en krigs-president"

 

Når ble det ensbetydene at han likte å krige?

Jeg har sett talen da han sa dette. I tillegg til å smykke seg med tittelen krigspresident, smilte han, og det lyste i øynene som om han ikke kunne vente med å fyre av en ny rakett i en kamelrompe. Heldigvis har han sagt fra at han ikke har tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Jeg er en krigs-president"

 

Når ble det ensbetydene at han likte å krige?

Jeg har sett talen da han sa dette. I tillegg til å smykke seg med tittelen krigspresident, smilte han, og det lyste i øynene som om han ikke kunne vente med å fyre av en ny rakett i en kamelrompe. Heldigvis har han sagt fra at han ikke har tenkt å gjøre det.

Han kan dette med krig. Men behøver det å bety at han liker det? Bedre med en president som kan åpne for å bruke styker, enn en tufs som sier "neeeeeeeeeeeei, gevær er skummelt, pistol er skummelt, vi ser det an". Etter September 11, er det handling som kreves!

 

 

Det får vi fra Bush.

Lenke til kommentar
"Jeg er en krigs-president"

 

Når ble det ensbetydene at han likte å krige?

Jeg har sett talen da han sa dette. I tillegg til å smykke seg med tittelen krigspresident, smilte han, og det lyste i øynene som om han ikke kunne vente med å fyre av en ny rakett i en kamelrompe. Heldigvis har han sagt fra at han ikke har tenkt å gjøre det.

Han kan dette med krig. Men behøver det å bety at han liker det? Bedre med en president som kan åpne for å bruke styker, enn en tufs som sier "neeeeeeeeeeeei, gevær er skummelt, pistol er skummelt, vi ser det an". Etter September 11, er det handling som kreves!

 

 

Det får vi fra Bush.

Finn et land, far ut med svarte løgner om masseødeleggelsesvåpen, bomb dem så sønder og sammen.

 

Det får vi fra Bush, eller "krigs-presidenten" som han selv foretrekker å kalle seg.

:roll:

Lenke til kommentar
Ja? poenget til tjalla var jo at han selv har innrømt at han liker å krige (nå vet ikke jeg i hvilken sammenheng dette ble sagt i), og du motbeviste ikke det med den setningen der.

Det er nettopp slike som deg som er målgruppa til Michael Moore og andre propagandister som forvrenger virkeligheten ved å ta ting ut av sin sammenheng. Aldri stol på sitater tatt ut av sin sammenheng når de er presentert av meningsmotstandere. Da blir du bare manipulert.

 

I'm a war president.  I make decisions here in the Oval Office in foreign-policy matters with war on my mind.  Again, I wish it wasn't true, but it is true.

http://www.msnbc.msn.com/id/4179618/

Lenke til kommentar
Det er nettopp slike som deg som er målgruppa til Michael Moore og andre propagandister som forvrenger virkeligheten ved å ta ting ut av sin sammenheng. Aldri stol på sitater tatt ut av sin sammenheng når de er presentert av meningsmotstandere. Da blir du bare manipulert.

Nei.. jeg stolte på Seixon som ikke hadde voldtatt sitatet helt :wee:

Lenke til kommentar

Mulig jeg mistolket deg Julenissen. Selv om jeg skrev det rettet mot deg, så var det mer generelt ment. Og det gjelder både pro-Bush og anti-Bush folk, stol ikke på sitater tatt ut av sin sammenheng. Selv er jeg pro-Bush, og tar eksemplene ut fra dette.

 

Et annet eksempel: De fleste av oss har sett traileren til Fahrenheit 911, som avsluttes med golfslaget til George Bush. "Now, wathc this drive."

 

Dette klippet er satt inn ei en kontekst som handler om 9/11 /(Fahrenheit 911). Dermed antar man at uttalesen til Bush gjaldt denne saken. Men det gjør den selvsagt ikke, den omhandlet en helt annen sak, et palestinsk angrep på Israel. Et eksempel på noe tatt ut av sin rette sammenheng, og plassert inn i en annen sammenheng, for å skape et falskt inntrykk. Moore er eskpert på dette.

Lenke til kommentar
Newsweeks meningsmaling finner det samme:
Coming out of the Republican National Convention in New York, President George W. Bush now holds a 11-point lead over Democratic challenger Sen. John Kerry (52 percent to 41 percent) in a three-way race, according to the latest NEWSWEEK poll. The poll was taken over two nights, both before and after Bush’s acceptance speech. Respondents who were queried only on Friday, after Bush’s speech, gave the Republican a 16-point lead over Kerry.

 

Kerry: :scared:

Bush: :w00t:

You got it all mixed up:

 

Kerry: :w00t:

Bush: :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...