Caddy Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Etter oppgradering til win xp har jeg fått problemer med å gjøre om størrelsen på partisjonene mine. Jeg bruker "wizard" og stiller inn en ny partisjons-størrelse. Ved omstart sier PM at "size does not match with file size allocated for fat32" og ingen endringer inntreffer. Det hører med til historien at min C disk er fat og min D disk er ntfs, win xp ble installert på gamle D som nå er C, og jeg får ikke konvertert D til fat heller, fordi det ikke kommer opp som option i konverteringsmenyen. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det går bare ann og konverter fra FAT til NTFS ikke motsatt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 20:06, Fosco skrev:Det går bare ann og konverter fra FAT til NTFS ikke motsatt. Tull! PM7 fixer den biten. ------------- Caddy; Hvilken versjon benytter du? Får du et feilmeldings-nummer på "size does not..."-erroren? Har du prøvd å lage PM-bootdisketter, boote med de og kjøre PM ifra Dos? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Hei igjen, her kommer full melding fra P.Magic etter omstart når jeg forsøker å redusere størrelsen på C med ca 2 gig: Resizing partition C: (FAT32, Primary volume, 8997,3 Mb on Disk:1) New size 7193,2 Mb Error 2003 while executing batch Error 2003: File size does not match FAT allocation for file. Noen som skjønner dette? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 glemte visst å svare på et par ting til: det er partition magic 7.0 Nei, jeg har ikke prøvd å starte med disketter. mvh caddy Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Har du SCSI-disk/kontroller? Uansett; http://www.powerquest.com/support/primus/id1081.html Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Finner ikke noe scsi-driver i systemet, så jeg regner med at det ikke er scsi-kontroller/driver her. Har nå kjørt chkdisk på C og D og den rapporterer ikke om feil. Har ikke prøvd Partition Magic etter denne kjøringen. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-06 20:19, borre skrev: Quote: On 2002-05-06 20:06, Fosco skrev: Det går bare ann og konverter fra FAT til NTFS ikke motsatt. Tull! PM7 fixer den biten. ------------- Har du gjort dette? Pga av sikkerthet så tviler jeg på at det går NTFS --> fat32. Hvor blir det av sikkerheten når man kan bare konvertere en en NTFS disk å få tilgang til data..? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 03:17, SirHartge skrev:Har du gjort dette?Pga av sikkerthet så tviler jeg på at det går NTFS --> fat32. Hvor blir det av sikkerheten når man kan bare konvertere en en NTFS disk å få tilgang til data..? Det går dårlig med sikkerheten :smile: Nei, det er vel bare administrator som kan gjøre slikt regner jeg med, og han/hun har jo tilgang ti alle filer likevel. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 03:25, Langbein skrev:Nei, det er vel bare administrator som kan gjøre slikt regner jeg med, og han/hun har jo tilgang ti alle filer likevel. La oss si jeg tar din disk over i min maskin. Ingen vet om jeg er admin på den disken eller ikke. Men det kan være noe fiks fakseri i pm7, som sagt jeg har ikke testet det. Men da er sikkerheten i NTFS møkk!! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 03:48, SirHartge skrev:La oss si jeg tar din disk over i min maskin. Ingen vet om jeg er admin på den disken eller ikke. Men det kan være noe fiks fakseri i pm7, som sagt jeg har ikke testet det. Hvis du rapper disken min får du bank! Men si at du likevel klarer det så vips har du full kontroll over disken. Det finnes andre triks for å unngå filsikkerheten i NTFS, bla. kan man bruke Linux eller en spesiell dos bootdisk med NTFS støtte. Quote: Men da er sikkerheten i NTFS møkk!! Kunne ikke sagt det bedre selv :smile: Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 For det første; PM er bergnet til å kjøres fra diskett Ikke fra Win! Hva tror du skjer med win når HDD blir tuklet med? Kjører du fra diskett, får du mulighet til å sjonglere mellom filsystemer som du vil... Ville uanset anbefale NTFS pga sikkerhet og stabilitet... Les litt bakgrunnsinfo om ting & tang før dere begynner å si at NTFS's sikkerhet suger... -RTFM- Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 hvordan er det hvis man har gjordt disken dynamisk (som jeg har!) kan man da rezizo o.l? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 08:15, Jalla skrev:For det første;PM er bergnet til å kjøres fra diskett PM7 er bergnet å kjøre fra windows.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 03:17, SirHartge skrev:Har du gjort dette? Hmmm.... tror ikke det. Quote: Pga av sikkerthet så tviler jeg på at det går NTFS --> fat32. Hvor blir det av sikkerheten når man kan bare konvertere en en NTFS disk å få tilgang til data..? Du har et veldig bra poeng faktisk! Må tenke/teste/søke litt før jeg kommmer med noe annet svar :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 03:14, SirHartge skrev:PM7 er bergnet å kjøre fra windows.. PM bør kjøres ifra diskett/dos :smile: Lenke til kommentar
Jazzy4668 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 I Partition Magic 7.02 går det å konverter fra NTFS til FAT32. Prøv å oppdater PM, tror ver. 7.02 er den første som virker riktigt i XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå