Cruento Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg er veldig misfornøyd med at jeg ble utestengt fra forumet i en hel måned fordi jeg uten å egentlig tenke over det oppfordret til ulovlig nedlasting av spill. Meningen var å tulle med kameraten min, som laget tråden, greit nok jeg brøt en regel, men jeg mener allikevel at det er feil å utestenge folk i så lang tid uten at man får en advarsel. Jeg har aldri brutt noen regel før, og synes i tillegg det er veldig slapt at jeg ikke får svar på mail om hvorfor jeg ble utestengt og ikke fikk noen advarsel. Kan noen av dere moderatorer/admins svare meg på hvorfor det er slik? Er det vanlig prosedyre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Er såvidt enig med deg, man bør først få et gult kort..... Lenke til kommentar
Sammeh Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg rekner med at det er meg du refererer til, i så fall så tror jeg du fortjente å bli banna [EDIT] J/k, en liten advarsel hadde vært passende[/EDIT] Endret 3. september 2004 av Sammeh Lenke til kommentar
monstar Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du bør få advarsel før noen utestenger deg, det er derfor vi har warnings.. Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Ja, ikke sant? Hva er vitsen med warnings hvis det ikke blir brukt? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Warnings er for små forteelser, ban gis direkte mot grøvre overtramp. Det er ikke slik at man kan gjøre hva som helst 10 ganger (100%) før man får ban. Jeg snakker på generelt grunnlag, og kommer ikke til å kommentere denne spesifike hendelsen da det ikke var jeg som bannet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Personelig synes jeg ikke man bør få utestengelse første gang. La oss si at en person lager en tråd angående piratkopier. Da synes jeg moderator/admin skal stenge tråde, deretter gi vedkommende 10-20% advarsel. Om dette gjentar seg igjen synes jeg følgende bør gjøres: Sjekk om vedkommende har fått advarsel for samme situasjon tidligere. Når samme ting gjentar seg 2 ganger bør det bli klar utestengelse. Ikke første gang. Uansett tror jeg detter avhenger fra moderator til moderator hvor streng han er. Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Enig med deg Thomas, det ville vært en bra måte å gjøre det på. Men det som jeg irriterer meg mest over er at moderatorene ikke engang gidder å svare på email. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg for min del har ingen respekt for moderatorene på dette forumet. Jeg hadde også en ubehagelig opplevelse for ganske lenge siden hvor jeg ble utestengt uten en gang å få beskjed om det. Jeg hadde svart på et innlegg om hvordan man brenner cue/bin filer.. dett var dett. Lagde meg en ny konto i god tro siden jeg ikke hadde fått noen mail eller noe om hva som hadde skjedd. Når jeg fant ut ihvertfall hva jeg trodde det kom av sendte jeg en PM og tok opp saken på forumet, moderatoren jeg sendte PM til svarte meg ikke via PM tilbake men skrev i en tråd at han hadde fått trusler og greier og la skylden for dette på meg, jeg hadde aldri skrevet det han beskyldte meg for å ha skrevet. Ble bare leven av hele greia. Jeg for min del bruker vanlig folkeskikk på forumet og holder en grei og hyggelig tone så for moderatorene holde på med sitt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det jeg føler alle vi moderatorer skal gjøre er følgende : -Ikke utestenge en bruker første gangen han gjør noe galt, selv om det er ett klart brudd på retningslinjene. Warez, drittkasting og lignende fører kun til en advarsel fra meg. Er det meget alvorlig, for eksempel direkte trusler mot en annen bruker, blir det en liten ferie. -Har brukeren ved flere anledninger for eksempel hetset en person, og personhetsen plutselig blir verre, utestenger jeg brukeren. Første gangs utestenging synes jeg kan vare fra 1 dag til 1 måned, avhengig av alvorlighetsgrad. Personer som ved flere anledninger har blitt utestengt før, kan få permban ved meget alvorlige overtramp (direkte trusler) eller opp til ett år for alvorlige overtramp (skjulte trusler, drittkasting som går direkte på person). -Vi bør sende mail til brukeren, om at han er utestengt, grunnen til det, og kontaktinformasjon så han kan ta kontakt om han er uenig. Jeg har ikke gjort dette før inntil nylig, da jeg ikke var klar over at PM ikke kom frem til brukeren når jeg bannet, eller at han ikke fikk beskjed om hvorfor han ikke fikk logget inn når man prøvde det. Skylder på manglende "opplæring"... eller skal jeg si, ingen opplæring. Det skal jeg skjerpe meg på nå. -Jeg svarer alltid på seriøse henvendelser på PM eller mail. Det skal alle moderatorer gjøre. Er det derimot en bruker som ikke klarer å holde personhets eller trusler på hylla når han sender meg en forespørsel, vurderer jeg fra tilfelle til tilfelle om jeg gidder å sende respons. Det går ann å være seriøs ihvertfall i sin første henvendelse, selv om man er uenig i noe vi har gjort. Da er det mye større sjanse for at saken løses til det beste for begge parter. En bruker som sender beskjeden "din j*vla drittmoderator, kan du ikke gå å henge det for f*en" blir så klart ignorert. Løses ikke saken, sender man mail til [email protected] . Samme adresse kan dere bruke om dere merker at en moderator går langt utenfor det jeg har listet opp ovenfor her, da jeg synes det er regler moderatorene skal bruke. Så kan forumstyret ta en avgjørelse. En av grunnene til at vi moderatorer ofte handler veldig forskjellig, er at vi har manglet retningslinjer på hva vi skal gjøre i forskjellige tilfeller. Det er nå under utarbeidelse, så jeg håper det nå blir litt mer likhet i hvordan vi handler. Skriver heller ikke dette for å mene at jeg er så mye snillere enn "alle de andre", men for å gi dere ihvertfall én (bruker)moderators synspunkt på dette. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvorfor ikke bare holde seg litt? Jeg vet ikke hva du ble banna for, men det var vel link til nedlastning? Når du registrerte deg godtok du reglene, og der står det klart at det ikke er lov. Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 QUOTE (Jonas @ 04/09/2004 : 14:33) Hvorfor ikke bare holde seg litt? Jeg vet ikke hva du ble banna for, men det var vel link til nedlastning? Når du registrerte deg godtok du reglene, og der står det klart at det ikke er lov. Hvis du snakker om en direkte URL, så nei, det var ikke noen link. Hvis du snakker om en forbindelse, ja det var det. Men som sagt, det var ikke med hensikt, og jeg tror du er enig i at man ikke bør bli utestengt på noe sånt, i alle fall ikke hvis det er første gang det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg