wim Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Hei, jeg kjøpte nettopp ett AMD 64 basert system, og for å korte ned ventetiden på leveringa så bestemte jeg meg for å overklokke mitt gamle (nåværende) system. Det består av : AMD XP2200+ (266), epox nforce2 HK, TwinMOS 512MB DDR333. Jeg klarer bare å klokke opp fsb'en til 140 ca. før det blir ustabilt. Da har jeg load temp på ca. 55c. RAM'en kjører på samme hastighet som fsb. Kan jeg sette opp volt'en og så sette opp fsb mer? Hva er "trygge" verdier? Endret 3. september 2004 av wim Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du kan trygt stille vcore opp til 1,8-1,85v. Bare pass på at temp. ikke overstiger ~70 grader. Lenke til kommentar
wim Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har satt opp cpu volt'en min i bios'en til 1.70, men prosessoren stopper fortsatt på 140fsb. I cpu-z viser den at vcore ~1.55. Snodig Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har satt opp cpu volt'en min i bios'en til 1.70, men prosessoren stopper fortsatt på 140fsb. I cpu-z viser den at vcore ~1.55. Snodig Merkelig Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Da har du vel ikke lagret settings i bios, eller så suger strømforsyningen din ille... Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har selvfølgelig lagret i BIOS, jeg har byggd flere pc'er før, jeg vet hvordn bios fungerer. Jeg har ett 360w psu som fulgte med kabinettet mitt (Chieftec matrix) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvis du har en XP 2200 T-bred, så klokker de relativt dårlig. men har du en Thorton så da blir det mer fart på sakene...... Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Den er tbird.... men det burde vel være mulig å øke FSB'en med mer enn 6 mhz? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvis du har en XP 2200 T-bred, så klokker de relativt dårlig. menhar du en Thorton så da blir det mer fart på sakene...... Thorton sry offtopic... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Er vel ett eller annet tull med bios'en da. Har du flashet til nyeste versjon? Du kan jo laste ned "nvidia sysmte utility" og sjekke om du klarer å øke vcore i windows istedet... Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har lastet ned nVidia System utilities, men jeg ser ikkeno alternativ for å stille vcore i det. Jeg flasha bios'en min i går Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det skal da gå ann på alle nf2 kort... Legger ved bilde ihvertfall. Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Nope, disse instillingene har ikke jeg. her er ett screenshot av min versjon : Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 unnskyld for det store bildet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ojda. Du har tullete config-fil. Kan du si _hele_ navnet på hovedkortet ditt, så kan jeg sende deg en skikkelig fil. Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 hovedkortet mitt er Epox ep-8rda+ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 http://www.epox.com/USA/download.asp?link=...ownload&id=1693 Skal holde å laste ned den, spesialtilpasset versjon for hk'et ditt... Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 linken virker ikke. jeg gikk inn på det domainet og hentet til riktig hovedkort, men jeg får fortsatt det samme bildet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Uff, så vanskelig EpoX skal gjøre det... http://www.epox.com/USA/article.asp?ID=1693 Der skal det ihvertfall gå an å laste ned ifra. Får håpe det fungerer da. Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Nope, det ble ingen forskjell, bortsett fra at EPOX logo'en vises i venstre hjørnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå