Gå til innhold

DVD med Pinnacle Studio 9

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tidligere spilt inn mine redigerte filmer på dv-tape (tilbake på kameraet via firewire) med godt resultat.
Ønsker nå å lage dvd av dv-filmer, og har allered prøvd meg litt.

Lurer på følgende:

1) Er det lurt å overføre opptakene til PC-en som avi fil (dv full quality capture) eller holder det med MPEG ettersom det kun skal brennes på dvd?

2) Har overført som MPEG foreløpig (det er vel MPEG2-formatet som lagres ved bruk av studio 9). Men når jeg skal lage filmen ("Make Movie") står det [b]76% quality[/b], selv om jeg under settings har valgt "Best quality movie".

Lurer altså på hvordan man lager DVD-er med best mulig kvalitet med dette programmet...

Er takknemlig for alle svar! På forhånd takk!!!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Er det lurt å overføre opptakene til PC-en som avi fil (dv full quality capture) eller holder det med MPEG ettersom det kun skal brennes på dvd?

Det er nok det best å bruke AVI for å bevare kvaliteten best mulig.

Har overført som MPEG foreløpig (det er vel MPEG2-formatet som lagres ved bruk av studio 9). Men når jeg skal lage filmen ("Make Movie") står det 76% quality, selv om jeg under settings har valgt "Best quality movie".

Det er sikkert fordi at filmen varer over en time. For 100% må den være ca 1 time på en vanlig enlags DVD. Men tror det blir bra på 76% også.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Fikk inntrykk av at filmen max kunne være 62 min, da jeg først fikk melding om at filmen var for stor. Kortet den deretter ned til rett i underkant av 62 min, og fikk klarsignal. Men fikk altså opp at filmen var i 76% quality. Og jeg ønsker 100% dersom mulig. HJELP!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...