Gå til innhold

Telefon med symbian

kaffi

Anbefalte innlegg

et 1 mpix kamera er ikke mer anvennelig enn 0,3 mpix. Skal bildet kunne brukes til noe nyttig, bør det være 2-3 mpix. Uansett er autoinstillingene på mobilkamera heller ikke gode nok.

Helt klart at kameraet ikke er godt nok, den er for uklar i kantene osv.

Men det det handler om er at det nok er en relativ stor forskjell imellom 0,3 og 1 mp kameraene.

Men selvsagt må man nok si seg enig i at kameraene på mobiler uansett er for dårlige da avanserte kamera funksjoner mangler helt.

-

Hva mener du egentlig med "office støtte"?

Kanskje litt dårlig formulert av meg, men tenkte på om "støtte" (Enten i telefonen eller gjennom ekstra programvare) for å redigere og skrive office dokumenter var viktig for han, eller om han er ute etter noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oblix, kan si meg enig i at kameraet ikke er godt nok til familiealbumet etc, men den muligjør det å kunne ta bilder on the fly når du ikke har med deg ditt vanlige kamera uten å få utrolig små og dårlige bilder.sjekk bilder tatt med 7610. de er ikke så ille. selv tar jeg mye bilder med telefonen og er utrolig fornøyd.

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med "office støtte"?

Kanskje litt dårlig formulert av meg, men tenkte på om "støtte" (Enten i telefonen eller gjennom ekstra programvare) for å redigere og skrive office dokumenter var viktig for han, eller om han er ute etter noe annet.

Nå kan vel quickoffice installeres på alle symbiantelefoner, vel...?

Lenke til kommentar
Helt enig med deg, Seserr. Kvaliteten på kameraet til 7610 er faktisk ikke så ræva som de fleste sier..!! Er egentlig ganske fornøyd med kameraet jeg :)

Joda, og jeg er også fornøyd med kameraet på sx1 og for den saks skyld på t630 også. Men poenget mitt var at den megapixelen ikke rettferdiggjør 1500,- i prishopp.

Men hva er det jeg sier - dere har jo nettopp bevist at dere er uenig ved å ha kjøpt 7610 :blush:

(Vel vel, jeg k,ommer til å sende mms med min sx1 til 990,- og ta bilder med canon ixus IIs til 1.995,-...)

Lenke til kommentar

Joda, hvis du skal bruke pc-skjermen er 1 mpx greit, men det er for få fotofinesser (lukketid, iso, lysstyrke, blitz etc) som gjør at på pc blir kvaliteten så som så, og en kan heller like gjerne bruke vanlig digital kamera. Å sende mms for å så kopiere inn på pc er jo tregere og dyrere enn epost da.

Derfor vil normalt 0,3 mpx mms + digitalkamera være mest fornuftig (mener nå jeg).

Litt inn fremtiden vil nok mobilkamera holde like godt mål som dagens digitalkamera, men det er ende inn i framtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...