kaffi Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 skal ha meg en telefon der jeg har stort sett 3 kriterier. den skal ha symbian og minnebrikke og kamera Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det hjelper ikke mye, kan du komme med litt flere krav? Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 skal ha meg en telefon der jeg har stort sett 3 kriterier. den skal ha symbian og minnebrikke og kamera Siemens SX1 jeg har den og den er best Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 skal ha meg en telefon der jeg har stort sett 3 kriterier. den skal ha symbian og minnebrikke og kamera Siemens SX1 jeg har den og den er best Jeg må si meg enig fikk den igår digger den allerede Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Bare en ting å si i dette tilfellet ja: Siemens SX1 Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) SX1 er en genial telefon ja. Aldri mer en mobil uten Symbian, hvilket leder meg til et spørsmål, er det annonsert noen nye Symbian modeller i nær fremtid? (uansett produsent) Endret 4. september 2004 av Silkerampen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Alle Symbian-telefoner har det du har lyst på, så... Hvis du vil ha det beste kameraet må du nesten ha 7610. Den er jo ikke så stygg, heller. Den bruker en fysisk mindre, og dyrere(?) minnebrikke-type enn de andre Series60-telefonene. Men den er dyr som faen, og ellers helt lik 6600. 6600 er 7610 uten megapiksel-kamera, og styggere. SX1 er den letteste, og etter min mening peneste. Tastene venner man seg til etter en uke, maks to. Litt dårligere (mindre lyssterk og litt uklar) skjerm enn 6600 (og sikkert 7610, også), og glatt joystick (igjen sammenlignet med 6600). De ekstra 12 pikslene øverst på skjermen som viser dekning, gjenværende batterilevetid og lignende er også veldig praktiske. Det er de aktuelle Series60 telefonene for øyeblikket. Og så var det UIQ. Disse vet jeg ikke så mye om, så det får noen andre ta. Kan, som sagt, hjelpe hvis du sier noen flere kriterier. Les Remerser sin sticky-tråd! Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har lest litt om den siemensen men den har fått dårlig omtale i testen her på siden synst jeg. Vet noen om SE kommer med en symbian telefon i nermeste fremtid? Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 I den testen står det alt for mye negativt... Den er testet med en eldre firmware, nyere f.eks fw 12 elns retter opp mange feil... Gå for sx1, og du kommer ikke til å bli misfornøyd! Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Det kan da umulig være så vanskelig å bruke denne malen, så det blir lettere å finne en telefon til deg. ALLE symbian telefonene har det du sier du må ha, så hvis du kan nevne i alle fall litt flere krav eller i beste fall bruke malen over Endret 4. september 2004 av SumSar Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 SX1 litt dårligere skjerm enn 6600? ikke kødd a! MYE dårligere Ville valgt 6600..mye diggere taster..og bedre skjerm..men så klart hvis radio er veldig viktig for deg så.. men jeg digger hvertfall 6600 Lenke til kommentar
eblth Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Nokia kommer hvertfall med 6630 og 6260... Jeg hadde valgt 7610, den er knallbra! Synte den er den fineste Symbian-telefon på markedet nå! Skal du ha med abbonement, får du 7610 også til en grei pris! Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Skaff deg 7610 En helt genial telefon Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Kameraet på 7610 veier vel strengt tatt ikke opp for de 1400-1600 ekstra kronene du må betale for den over 6600 og SX1? Men det finnes jo mer enn Series60! Og bruk malen Remerser har laget (SumSar har link til den), hvis ikke kommer alle til å sitte og si "Kjøp telefon x, den har jeg og den passer perfekt til meg, og mine behov!". Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Som jeg ser det utifra denne diskusjonen så er nok en S60 telefon noe for deg. Da det er generelt små forskjeller imellom S60 telefonene så vil jeg nok be deg spesifisere om du ønsker noe av dette: - Et "bedre" kamera. - "Office støtte". - En liten telefon. - MP3 (jeg pressiserer; musikk i Stereo). - Radio. Fortell gjerne også om hvor mye du vektlegger hvert enkelt av disse punktene. - Må bare tilføye at 6260 igrunn er utelukket pga. at den har et såpass dårlig batteri som nok vil ha problemer med å forsyne den strømkrevende skjermen særlig lenge. Og uansett om 6630 har støtte for 3G, så faller litt av vitsen bort når den ikke har et innebygd kamera til videotelefoni, slik at man kan se; og bli sett. - nerdVANNA: Ville heller ha ordlagt meg anderledes og sagt at Nokia 7610 er en delvis forbedret og mindre Nokia 6600, med Megapixel kamera Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Sett i forhold til pris og "stuff" er siemens sx1 det beste kjøpet. 1,3 mpix kamera er uansett for lite, så det er ingen grunn til legge ekstra kroner i potten for en 7610. Ellers ryktes det at oppfølger til sx1 (på folkemunne kalt sx2) er like om hjørnet. Og til siemens sin fordel: - Det er den som er minst feil på (reklamasjon/reperasjon), selv sett i forhold til antall solgte (kilde: forbrukerrapportens siste nr) - du kan oppgradere de selv - datskabler og handsfree er inkludert - gjør den enda mer prisgunstig Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Sett i forhold til pris og "stuff" er siemens sx1 det beste kjøpet. Vil nok heller si at N-Gage vil vinne en priskamp. - 1,3 mpix kamera er uansett for lite, så det er ingen grunn til legge ekstra kroner i potten for en 7610. Nokia 7610 har et 1,0 mpix kamera, og det er en relativt stor forskjell imellom et 0,3 og 1 mp kamera. - Ellers ryktes det at oppfølger til sx1 (på folkemunne kalt sx2) er like om hjørnet. De ryktene har gått rundt i over et halvår, sammen med manipulerte bilder. Og om den så skulle bli lansert imårra, så vil den nok ikke komme til norge før en stund etter jul. Endret 4. september 2004 av Remerser Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) et 1 mpix kamera er ikke mer anvennelig enn 0,3 mpix. Skal bildet kunne brukes til noe nyttig, bør det være 2-3 mpix. Uansett er autoinstillingene på mobilkamera heller ikke gode nok. Så det er egentlig ikke vits i å bruke mer penger på 7610 enn på 6600, med mindre designen er UTROLIG viktig. Og: sx1 er mye mer prisgunstig enn både 6600 og 7610... (men alt er ikke rosenrødt med sx1, jeg skulle helst hatt "normalt" tastatur, og skjemen til 6600 kan nok virke klarere, men hotswap, pris og radio/stereo gjorde utslaget for meg) Endret 4. september 2004 av O. B. Lix Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 .- "Office støtte". - hva mener du egentlig med "office støtte"? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 et 1 mpix kamera er ikke mer anvennelig enn 0,3 mpix. Skal bildet kunne brukes til noe nyttig, bør det være 2-3 mpix. Uansett er autoinstillingene på mobilkamera heller ikke gode nok. Så det er egentlig ikke vits i å bruke mer penger på 7610 enn på 6600, med mindre designen er UTROLIG viktig. faktisk så er kvaliteten på kameraet til N7610 at det kan printes på 10*15cm fotopapir (som er vanlig størrelse) og som får et ok resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå