FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Heisann, et lite spørsmål; Jeg har lastet ned denne beta BIOS'en til mitt hk (MSI K8N Neo Platinum) "7030NMS_147". I denne er det to filer; "AWFL833D.exe" og "W7030NMS.147". Skal jeg ha disse på en diskett og boote med floppy som first boot device? Har 1.3 BIOS'en nå, men har skyhøy CPU temp. Begynner å frykte at det er min goop påsmøring (jeg tenkte det kom til å gå til helvette, da jeg ikke visste hvor mye og hvor jeg skulle bruke goopen på s754 ) Men som sagt, bare et svar, "ja"/"nei" PS: LiveUpdate bruker jeg _IKKE_ mer. EDIT: Så dette i dokumentet som fulgte med i 1.3 BIOS .RAR-filen: "DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!" Neivel? Hvorfor ikke? trodde det var vanlig Hva da? CD går ikke, winflash siste alternativ? Endret 3. september 2004 av pain Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Kopier begge filer til en floppy, rename *.147 fila til *.rom. Kjør exe fila i fra oppstart, skriv inn navnet på "rom" fila. Så skal det gå greit. Funka for meg. Har du bruker manual for HK, ville jeg uansett lest den nøye. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Kopier begge filer til en floppy, rename *.147 fila til *.rom. Kjør exe fila i fra oppstart, skriv inn navnet på "rom" fila. Så skal det gå greit. Funka for meg. Har du bruker manual for HK, ville jeg uansett lest den nøye. Mao skal jeg kalle .147 fila for W7030NMS.rom? og skrive inn W7030NMS i flashgreia? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Nå har jeg gjort klar en MS-DOS formatert floppydisk (), så nå venter jeg bare på et sikkert svar her =) EDIT: En annen ting, jeg kjører RAM'en min @ 2,7volt grunnet TwinMOS/nForce3 konflikt. Gjør det noe om jeg bruker det i flashen? Har ellers ingen OC. Men aller først vil jeg finne ut en ting om temperaturer... Er alle tempgreier rettet i 1.3? er 47grader vanlig når man ikke har overklokka en dritt i PCen (idle).? Har et Lepont kabinett med 5 medfølgende kabinettvifter og boxed CPU-kjøler. Endret 3. september 2004 av pain Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Noen? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg ligger på 50 grader idle, og jeg har over klokket 300mhz så 47 grader er kanskje litt mye :O Lenke til kommentar
Cozac Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Temp er vel ok, men hvorfor flashe bios med beta? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 jeg lagde en bootdisk på floppy, lagde en mappe som het BIOS. 1 cd bios 2.awmxxxx.exe (da kommer du inn i flash prog) 3.skriv inn navnet på den andre filen.... ikke noe verre enn det Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 jeg lagde en bootdisk på floppy, lagde en mappe som het BIOS.1 cd bios 2.awmxxxx.exe (da kommer du inn i flash prog) 3.skriv inn navnet på den andre filen.... ikke noe verre enn det Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 har ikkenoe å si om du har høyere volt på ram, bare flash du Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Et siste innlegg for å være mest mulig sikker på å ikke ende opp med dødt kort: Sånn ser disketten jeg skal boote med ut nå. Er dette riktig? *redd* Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Bruker denne: http://www.bootdisk.com/ DrDOS.disk, så pakker du ut biosfilene på disken din(C:) i en mappe som du kaller for BIOS, booter med disketten, A:>C:cd\BIOS\AWFL833D.exe og filenavnet W7030NMS.147 i prog. Ikke skriv ">" tegnet, det viser bare veien...... Endret 3. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Lasta ned drdflash.exe nå, og nå "writern" disketten min. Jeg er nybegynner, jeg forstår ikke helt hva jeg skal gjøre nå, men tar du bare litt mer step for step tror jeg det går greit... Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Vent til morgen og ring til meg (PM) ca. kl. 10 så tar vi dette over tlf...... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ok. 1.legg inn en disk i a: i windows, høyreklikk på a: og formater.. til ms-oppstartdisk. 2.opprett en mappe som heter BIOS på disketten. 3.Legg de filene inn i Bios mappen på a: 4.restart pcn 5.så skal du komme inn i dos når du starter opp igjen. (hvis ikke sett floppy på 1.boot device i BIOS) 5.skriv "Cd Bios" 6.skriv inn AWFLxxxx.exe 7.du kommer inn det programmet og skriver inn nm7030xx ell no... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) ok.1.legg inn en disk i a: i windows, høyreklikk på a: og formater.. til ms-oppstartdisk. 2.opprett en mappe som heter BIOS på disketten. 3.Legg de filene inn i Bios mappen på a: 4.restart pcn 5.så skal du komme inn i dos når du starter opp igjen. (hvis ikke sett floppy på 1.boot device i BIOS) 5.skriv "Cd Bios" 6.skriv inn AWFLxxxx.exe 7.du kommer inn det programmet og skriver inn nm7030xx ell no... Hmm, dette var bedre Men tror jeg uansett slår av en prat med Hr. Jarmo imorra, så det ikke er noen tvil! Regner med at du mener navnene på de to filene der du har gjettet litt? EDIT: Mente du AWFL833D.exe og W7030NMS.147? EDIT2: "rename *.147 fila til *.rom" ble sagt tidligere i tråden. Hva med det da? Endret 3. september 2004 av pain Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ok.1.legg inn en disk i a: i windows, høyreklikk på a: og formater.. til ms-oppstartdisk. 2.opprett en mappe som heter BIOS på disketten. 3.Legg de filene inn i Bios mappen på a: 4.restart pcn 5.så skal du komme inn i dos når du starter opp igjen. (hvis ikke sett floppy på 1.boot device i BIOS) 5.skriv "Cd Bios" 6.skriv inn AWFLxxxx.exe 7.du kommer inn det programmet og skriver inn nm7030xx ell no... Hmm, dette var bedre Men tror jeg uansett slår av en prat med Hr. Jarmo imorra, så det ikke er noen tvil! Regner med at du mener navnene på de to filene der du har gjettet litt? EDIT: Mente du AWFL833D.exe og W7030NMS.147? AWFL833D.exe er et program som kan kjøre filen W7030NMS.147 som er biosoppdatering til ditt HK, skal sjekke ut at du har riktig biosfil i morgen. Nå skal jeg lalla sova................ Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 ZzZzZzZzZz Skal på jobb 08:00 så må ta kvelden tidlig idag Natta folkens, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå