Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Beste Digitalkamerakjøp til ca. 2500 kr.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg håper noen kan hjelpe meg.

Jeg er på utkikk etter et digitalkamera i prisklassen 2500 kr ( er studen og har derfor ikke så god råd) Dette er første gang jeg skal kjøpe kamera og har derfor ikke så mye greie på det. Så lurer jeg på om dere kan gi meg et råd om hvilket kamera jeg får mest for pengene for, altså det beste kjøpet. Hvor det er lurest å kjøpe kameraet.Og hvilke kvalitet jeg bør ta bildene i (størrelse).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha minst 2 Megapiksler. Ta alltid bildene i høyeste oppløsning, med mindre kameraet interpolerer bildene til høyere oppløsning.

Fujifilm Finepix A201 til kr. 2579 er det billigste kameraet jeg ville vurdere hvis jeg var deg.

Jeg vil imidlertid anbefale deg å legge på 800 kroner, og kjøpe Canon PowerShot A40. Her får du med oppladbare batterier, som vil spare deg en del penger på sikt. Her får du også med 3x optisk zoom.

MLW

Lenke til kommentar

Hepp!

Jeg har kikket litt rundt og har funnet Olympus C-220Zoom hos Eurofoto til en pris av 2790,- inkl. mva. (2MegaPixels-USB-8MB-3x optisk zoom-Video 60s.)

Spes. finnes på:

http://www.digit.no/Produkter/Kameraer/Oly...mp_c220tekn.htm

Jeg må innrømme at jeg har lite peiling selv, men utifra det jeg har lest av tester så ser dette brukbart ut.

Håper på tilbakemeldinger da jeg skal investere den 15.mai (lønningsdag - jippi !! )

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget at objektiv-delen av det avanserte søket fungerte dårlig.

Når man skriver inn oppløsning, bør man skrive inn en oppløsning litt lavere enn det man er ute etter. 2 Megapikslerkameraer har som oftest 1.92 millioner piksler, og velger man 2 Megapiksler eller mer i søket, mister man mange kameraer potensielle treff.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...