Gå til innhold

Danger Den og toll problematikken


Anbefalte innlegg

I håp om at Danger Den kunne hjelpe en stakkar som ikke vil betale i dyre dommer bare for at staten (regjeringene har skiftet flere ganger) ikke klare å oppfatte at vi sakte, men sikkert, har krabbet oss fremover siden forrige regulering av toll grunnlaget. Tydelig at disse folka har for mye penger og ikke bryr seg.

Anyways, sporet litt av men dog :thumbdown::nei: Vi får håpe de snart øker til 1000 som nemt tidligere (også i artikkel på hw.no)

 

Sente en mail til dangerden.com i håp om at de kunne sende som gave eller skrive ned prisen slik at en kom seg under den magiske 200 grensen. Nå kan en riktignok komme unna med "bare" 70kr i avgifter til posten for fortolling av pakken så lenge verdien ligger under 1000 (om jeg er helt på viddene nå da). For ikke og glemme toll/moms på 24%. Skulle en da i tillegg ha gleden av at avsender/webshop ikke har spesifisert hvor mye frakt er og "bakt" dette inn i prisen slik at dette overstiger grensen. Ja da hjelper det ikke mye at en stakkar ikke skal betale moms for frakt, og at dette faktisk skal trekkes fra.

 

Før jeg sporer fulstendig av, her er svaret:

Yes this has been asked in the past but due to new government regulations we found out that we were in violation for devaluing or marking a gift and have been asked by our shipping agent not to do this again, sorry if this does not help you out.

 

 

 

Best Regards

 

Dan Stephens

 

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er gammelt nytt. DDen har begynt å gjøre det på den måten nå. Skal man slippe unna må man lete litt rundt og spørre seg fram. Jeg får i disse dager et lydkort fra USA, og de satte gjerne ned verdien til $25 ;) Men påpekte samtidig at forsikringsverdien også blir deretter. Noe jeg var klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...