opresterud Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Er ute etter en enkel software basert firewall til Win98. Må funke fint sammen med Norman Antivirus. Norman sin egen firewall er litt for "masete" for vanlige folk flest, folk som ikke vet opp-eller-ned på ett domene har gjerne trøbbel når de gule rutene dukker opp, og trykker litt i hytt og pine. Og da kan alt skje... Vil ha noe enklere enn dette, som funker fint på Win98 og skal brukes på en studenthybel med ethernet i veggen. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) ZoneAlarm? Men jeg vet ikke om den er enklere å betjene enn Norman sin. I ZoneAlarm popper det jo også opp vinduer hvor man velger å tillate eller nekte ulike programmer/prosesser tilgang til Internett. Endret 3. september 2004 av espenf Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har brukt Sygate og Zone. Begge er gratis. Zone Alarm er lettest. Men den krøller til dc++. Så nå bruker jeg sygate. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Det skal ikke brukes til avansert bruk, dvs. kun "normal" surfing og e-post. Begrenset hva en eldre 500MHz P3 med 10GB disk duger til... Skal ta en titt på Zone Alarm, men som sagt, det er nesten viktigere at den er enkel å bruke enn at det er spekket med features for avanserte brukere. WinXP SP2 sin nye integrerte firewall synes jeg er ett godt eksempel på en enkel firewall. Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Flyttes fra "Internett & Nettverk" til "Sikkerhet" Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 hmmm, hvis du har 128 mb ram eller over kan du jo like godt installere XP da. med 500 MHZ vil dette fungere, vil ikke bli noe olje av lyn, men greit nok. eller kanskje Windows 2000 vil fungere bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå