Han Derre Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Heisann! Hva vile dere ha gjort i dette tilfellet? Jeg bestilte en Pentium 4 3.0 Prosessor fra en webshop jeg inntil videre ikke vil omtale med navn da saken ikke er ferdigbehandlet. Jeg driver og bygger ny pc og dokumenterer bygget steg for steg til bruk på hjemmesia mi. Jeg tok bilde av undersiden av prosessoren da den ankom og den var da tilsynelatende feilfri. Jeg påførte kjølepasta og monterte prosessoren. Da jeg skulle starte pc'en skjedde ingenting. Jeg trodde først at det var hovedkortet (Asus P4C800 Deluxe) som var dødt da hovedkortet (som jeg hadde bestilt fra samme webshop) var en demovare. Jeg snakket på telefonen med de og bestilte et nytt hovedkort (MSI 875P NEO-FISR) i tillegg til en Raptor 36Gb disk. Dette hovedkortet har en brakett som viser oppstartssekvensen med 4 leds. Denne braketten indikerte at prosessoren var død. Snakket med webshop'en på nytt og fikk tillatelse til å returnere den. I dag fikk jeg beskjed om at en av beina på prosessoren var knekt, dette var ingen garantisak og jeg får ingen erstatning! Jeg har bygget 5 pc'er de siste 2 årene (dette er den 6.) og jeg vet da for pokker hvordan man skal montere en prosessor!! Prosessoren ble sendt i retur i original emballasje i tillegg til at den var pakket inn i bobleplast og lagt inni en konvolutt som også var foret med bobleplast. Hva ville dere ha gjort i mitt tilfelle og hvilke rettigheter har jeg? MVH Han Derre Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Vel hvis bildet du har tatt viser at prosessoren var hel da du fikk den, så er det nok ikke andre som kan ha feilen enn deg eller posten. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Vanskelig sak egentlig. Det blir påstand mot påstand. Det første jeg ville gjort var å nevne navnet på webshoppen. Litt negativ omtale her på forumet kan jo gjøre at butikken yter litt ekstra service. Hvis du ikke kommer noen vei med dem, så få ihvertfall igjen cpu'en. En knekt pinne må da være mulig å fikse på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hvis posten har ødelagt den, hvilke rettigheter har jeg da? Jeg skal ikke fordele skyld hverken ene eller andre veien men hva om webshopen selv har ødelagt den da de skulle teste den ved returmottak? Hvilke muligheter har jeg? Bildet jeg tok har jeg tatt med digitalkamera som viser datoen bildet ble tatt, vil det holde som bevis? MVH Han Derre Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Vanskelig sak egentlig. Det blir påstand mot påstand. Det første jeg ville gjort var å nevne navnet på webshoppen. Litt negativ omtale her på forumet kan jo gjøre at butikken yter litt ekstra service. Hvis du ikke kommer noen vei med dem, så få ihvertfall igjen cpu'en. En knekt pinne må da være mulig å fikse på en eller annen måte? Jeg vil heller se an hvilken holdning de tar til denne saken. Jeg mottok som sagt en mail i dag og sendte svar i retur. Dersom de nekter plent skal dere nok få vite hvilken webshop dette er ja!! Lar det seg gjøre å få en prosessor med knekt pinne til å fungere? MVH Han Derre Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bildet ditt vil vel egentlig bare bevise at prosessoren var hel da du fikk den, altså var det ikke noe feil med den når den ble sendt fra nettbutikken. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det må jo bli posten som har skylda, hvis den var hel når du sendte den ifra deg, bildet er jo tatt når den annkom, ikke når den ble returnert. Bildet vil kanskje holde som bevis, men jeg er ikke sikker. Jeg synes du skal få erstatning/ellernåhvadetheter av posten, sliok at du kan bestille deg en ny prosessor, men da trenger du antageligvis embalasjen eller noen "god-ord" fra nettbutikken for å få det igjennom. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Bildet ditt vil vel egentlig bare bevise at prosessoren var hel da du fikk den, altså var det ikke noe feil med den når den ble sendt fra nettbutikken. Det var heller ingen feil på den da jeg sendte den fra meg. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det var heller ingen feil på den da jeg sendte den fra meg. Jepp og da vil nok nettbutikken skylde på posten. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Brekt cpu ben kan fixes med an avklipt stoppenål av passende tykkelse i rett socket hull . (klippe stoppenål krever en skikkelig nebb tang) Man må prøve seg frem litt for å få rett lengde på den slik at spissen får god kontakt med området der den brekte cpu pinnen er når det legges press på cpu . Gjort det før et par ganger , og det funker bra . Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Brekt cpu ben kan fixes med an avklipt stoppenål av passende tykkelse i rett socket hull . (klippe stoppenål krever en skikkelig nebb tang)Man må prøve seg frem litt for å få rett lengde på den slik at spissen får god kontakt med området der den brekte cpu pinnen er når det legges press på cpu . Gjort det før et par ganger , og det funker bra . THX Syar, skal be webhop'en sende cpu'n i retur og gjøre et forsøk dersom jeg ikke kommer noen vei. Tross alt bedre enn å pælme 2 Frogner-tiere ut av vinduet. Du har ikke spesifikasjonene på stoppenåla? Tenker på tykkelse og lengde? :!: MVH Han Derre Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Tenker kobbernål er knall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå