hylo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hei, lurer på hvordan man får nettverk mellom en pc som deler internett til linux pc'en. Denne distroen er Mandrake 9.0. Noen som har en anelse om hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 trekker en nettverkskabel i mellom. mer detaljer takk? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) trekker en nettverkskabel i mellom. mer detaljer takk? Er det noen instillinger jeg må stille på? Offtopic: 150 poster :D:D:D Endret 3. september 2004 av Hylo Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg gjetter villt på at du har eksporta en katalog på windows og ønsker tilgang til den. Da putter du følgende i /etc/fstab //maskin/katalog /mnt/mp smbfs noauto,users,username=user,ip=192.168.1.200 0 0 Sett inn korrekte opplysninger for ditt system. Hvis dette ikke var hva du spurte om, dvj har rett i at du må presisere hva du faktisk ønsker å gjøre, så får du forklare. 'Få nettverk mellom' er rimelig vagt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 hmmm, normalt skal det være bare å sette opp automatisk IP i Mandrake og sette i Nettverkskablen også er du på nett. du skal vel inni Control panel og network hvis det ikke går like lett. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg gjetter villt på at du har eksporta en katalog på windows og ønsker tilgang til den. Da putter du følgende i /etc/fstab //maskin/katalog /mnt/mp smbfs noauto,users,username=user,ip=192.168.1.200 0 0 Sett inn korrekte opplysninger for ditt system. Hvis dette ikke var hva du spurte om, dvj har rett i at du må presisere hva du faktisk ønsker å gjøre, så får du forklare. 'Få nettverk mellom' er rimelig vagt. Jeg skal jo ha internett på pc'en da... Jeg vet ikke hva jeg skal skrive på ip/netmask/host name/DNS server og Gateway Noen som har en anelse? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du skal koble en PC med Mandrake til internett? Det du skal fylle inn kommer helt an på hva som er mellom maskina di og internett. For de aller fleste så fungerer det bra med å krysse av for dhcp, det vil si at maskina di får tildelt ip-adresse og resten av informasjonen fra en annen maskin på lokalnettet. Det kan være en router, et kabelmodem, en server eller annet. Det tar seg automatisk av ip/netmask/DNS server og Gateway. host name kan du sansynligvis sette til hva du vil. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 For de aller fleste så fungerer det bra med å krysse av for dhcp, det vil si at maskina di får tildelt ip-adresse og resten av informasjonen fra en annen maskin på lokalnettet. Hvor krysser jeg av det? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det klarer du å finne ut av selv når du kjører drakconnect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå