Thomas87 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 jeg og onkel'n hadde en diskusjon på hva forskjellen på Hub og switch er, ingen av oss ble enige så nå lurer jeg litt på hva det egentlig er? Hva er forskellen på Hub og switch? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg er ikke noe overekspert på området, men enkelt forklart (i alle fall var forklaringa enkel nok til at jeg skjønte den :wink: ): En hub: data sendes ut fra en PC, og blir sendt til alle på huben, selv om de ikke "trenger" den. Dvs., den data som blir sendt til PC`er som ikke trenger den, bruker båndbredde. En svitsj (skrives vel sånn?): data blir sendt bare fra den PC`en som sender data til den som "trenger" det. Dermed blir svitsjen "kjappere". (bruker mindre båndbredde på unødvendige ting). I tillegg er ofte en hub 10mbit/sek, mens en svitsj ofte er 100mbit/sek, og en del også med optisk interface til backbone. Dette er jo ikke direkte forksjell mellom hub og svitsj, men tok det med uansett jeg.. :smile: Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hva med at du kanskje bruker "SØK"-funksjonen?? Det finnes en del tråder om akkurat dette hvis jeg ikke tar helt feil!! Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Takker for alle svar :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28127&forum=61 (søk på "hub svitsj") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå