ADSL768/128 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hei En kompis kjøpte en T610 med binding til Tele2 abbonnement (49,- pr. mnd tror jeg det var) Glad og fornøyd satte vi opp telefonen etter anvisning fra Tele2. Så brukte vi info vi fant på nettet. Returnerte telefonen hos Elkjøp. Fikk ny telefon. Ørten samtaler med Tele2. Problemet er og blir det samme: Tele2 telefonen kan motta MMS fra Netcom men ikke Telenor. Tele2 telefonen kan sende MMS til både Netcom og Telenor Nå er det over to måneder siden feilen ble innrapportert men tror du de jæ.... har fått ut fingeren og gjort noe med problemet? NEI! Det har ikke skjedd en dritt. Jeg har ikke tall på hvor mange henvedelser vi har hatt til Tele2 samt et utall MMS jeg har sendt fra min telefon for å sjekke om det virker. Hvis jeg sender MMS så får han beskjed om at han har motatt melding. Men når han går inn for å sjekke meldingen ser han bare hvem den er fra og så begynner telefonen å laste ned meldingen men avslutter med feilmelding? Er det noen andre som har hatt eller kjenner til dette problemet? KT Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dra til butikken, og be dem om å foreta en simendring for deg, samtidig som du får den en sw-update hos et serviceverksted! Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Hva mener du med Sim endring? Skifte abonnement? Det er ikke noe i veien med telefonen, har jo prøvd to stykker med samme resultat! KT Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Moren min hade nesten samme problem som deg, hun kunnse sende til alle men ikke motta. Husker ikke 100% hvordan jeg fikset det men du må inn på mms innstillingene og endre det slik at du kan motta mms fra alle nett, fordi jeg husker at det stod at det var begrenset kun til mottak fra Tele2 kunder. Det skulle gjøre susen vet jeg... Håper det ordner seg da... Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Moren min hade nesten samme problem som deg, hun kunnse sende til alle men ikke motta. Husker ikke 100% hvordan jeg fikset det men du må inn på mms innstillingene og endre det slik at du kan motta mms fra alle nett, fordi jeg husker at det stod at det var begrenset kun til mottak fra Tele2 kunder. Det skulle gjøre susen vet jeg... Håper det ordner seg da... stemmer det. velg at mobilen skal hente MMS alltid, ikek bare i hjemmelandet. Tele2 "roamer" i Telenor sitt nett og bruker f.eks. svensk SMS-sentral etc. av Tele2 Sverige, derfor tror mobilen at den er i utlandet selv om den er i Norge og tar ikke imot MMS. Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hvis så er tilfelle, hvorfor mottar han da MMS fra Netcom? KT Endret 8. september 2004 av ADSL768/128 Lenke til kommentar
tbone Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Feilen ligger helt klart på abonnementet ditt, så du må nok dessverre bare purre opp Tele2. Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Feilen ligger helt klart på abonnementet ditt, så du må nok dessverre bare purre opp Tele2. Ja det var det jeg trodde Får håpe de får ordna det i løpet av året i hvertfall KT Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 De jeg kjenner som har tele2 måtte prate med kundeserivce for å få til mms på sine telefoner. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det vet jeg ikke, men moren min også mottok bare fra Tele2 og NetCom men ikke Telenor. Jeg vet ikke hvorfor det må Tele 2 svare på. Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Ja nå er det 31 desember og Tele2 har enda ikke fiksa problemet! Snakker om DÅRLIG service Ha et godt nytt år (Gjelder ikke Tele2, måtte de brenne et visst sted) KT Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Problemet er og blir det samme: Tele2 telefonen kan motta MMS fra Netcom men ikke Telenor. Tele2 telefonen kan sende MMS til både Netcom og Telenor Hvis jeg skal tippe så er nummeret du bruker portert fra Telenor(eller fra en operatør i Telenors nett) til Tele2, men nummeret ligger fortsatt i MMS databasen til Telenor. I ett slikt tilfelle vil det du skriver over skje. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 fresbee er nok inne på no ja Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er vel liten tvil om at et firma som må reklamere så jævlig mye må være forferdelig dårlig. Alle mine venner har dårlige erfaringer med TELE2. Enten at de blir innmeldt når de takker nei, og/eller at abn er umulig å stoppe. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hehe..vil ikke akkurat si at telenor er noe mer snille når det gjelder snikinnmelding, reklame og generell kundeservice da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå