Gå til innhold

problemer med nytt minne HJEEEELP!

U5tabil

Anbefalte innlegg

i dag fikk eg mine 2 nye Corsair XMS PC3200XL 512MB brikker satte den i pcen som fra tidligere har 1 Corsair XMS PC3200LL 256MB i et så og si nytt Abit AN7 HK... trodde sefølgeli dette skulle gå som en lek men neida! :(

den startet med å restarte seg sånn helt uten videre!! åsså bare hoppe ut av counter strike sånn tilfeldigt!! har til og med prøvd å reinstalere pcen med GHOST image men de funker ikke heller!! :( har tatt ut 256brikka men skjer samme da som me den i har bytta plass på brikkene ja prøvd så og si alt det der så nå gir eg nesten opp noen så vett hva feilen kan komme av???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har eg kjørt memtest så den fant noen feil men på hvilken brikke aner eg ikke :p ja har kjørt kun XL brikkene men den klikker forde! skal prøve med kun XL brikkene igjen men denne gangen med en tom sokkel i mellom (ikke vett eg hva dette skal vere godt for)

Lenke til kommentar

nå har eg prøvd begge brikkene i en anna pc og testa hver brikke for feil i Memtest86 men fant ingen feil på brikkene! :ermm: har også testa i min pc at alle DIMM slottene virker å det gjør di som bare faen!!! men hvorfor klarer da ikke maskinen å kjøre begge di nye brikkene sammen? :ermm:

er helt lost aner faen ikke hva som er gale hater tvillingbrikkene hverandre eller???

Lenke til kommentar

etter en lang natt nå så fant eg ut at pcen sto på 209fsb med andre ord rammen var på 418mhz og timinga orginalt eg satte så denne ned til 200fsb = 400mhz da så det ut som at hele pcen var stabil og fin alle memtes86 tester går helt fint uteb feil!!! :ermm: asså tåler ikke en splitter ny Corsair XMS PC3200XL brikke å overklokke 18MHZ!!!!!!!!!!!!!!!! :ermm::cry::mad: noen som har en god forklaring på dette???

Endret av U5tabil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...