Gå til innhold

Ang stengning av post


Anbefalte innlegg

Quote:


house skrev (2002-05-07 08:43):

hvorfor ikke bare lage en katekori der det står feilpostet da ? så er det bare å flytte dem dit!!



Housey



 

problemet er vel at hvis posten blir flyttet så finner ikke brukeren den, poster på nytt samtidig som det klages vilt på at poster forsvinner. Gidder dem ikke finne rett kategori tviler jeg på at de gidder å lete i "feilpostet" når de ikke finner igjen posten sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At posten var feilpostet er jeg enig i. Spørsmål om hvilket program som egner seg best til å komprimere divx passer best under programvare etter min mening. At den passer bedre under cd,lagring og hd med begrunnelse at divx er lagring forstår jeg ikke (ja, divx-filmer, i likhet med all annen programvare lagres på et et eller annet lagringsmedia, så hvis det er det resonnementet som er tenkt kan jo hele programvare-kategorien fjernes....).

 

På spørsmål/forslag om en egen divx-kategori blir det kontant avvist fra Kebab Gud med svaret

Quote:

Det er mot "Reglene" på dette forumet ... dust


 

Hvilken av reglene er det en DivX-kategori vil stride mot? Antar at det er regel 5 det siktes til: "Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet."

DivX blir ikke utelukkende brukt til å komprimere pirat-filmer og spørsmål og svar rundt DivX og komprimering kan vel neppe sies å være informasjon som kan lede til piratvirskomhet. .Det er i Norge tillat å ta kopier av filmer og musikk som en selv har kjøpt til privat bruk og en kan for den slags skyld ta å komprimere hjemmevideoen. Kjempeulovlig..... Toms Hardware bruker forresten DivX-benchmaring som endel av testene på CPUer. Fra versjon 4 av var Codecen ikke lengre en hacket MPEG4-codec og er et kommersialisert produkt.

 

Hele regel 5 er i mine øyne omtrent umulig å håndheve. Alle spillomtaler hvor et spill får dritbra karakter vil kunne lede til at noen vil forsøke å hente ned programmet ulovlig, alle skryten av WD 80 GB diskene kan lede til at noen kjøper en slik disk og lagret piratspill, piratprogrammer og/eller piratfilmer på den disken. Alle deler i en PC kan bli brukt i forbindelse med piratvirksomhet (om det måtte være å spille piratspill, brenne ned pirat CD-er med musikk, se piratfilmer) og all diskusjon rundt hvilken av de ulike komponentene KAN lede til at noen bestemmer seg for å kjøpe den komponenten når de skal drive med piratvirksomhet.

Lykke til med håndheving av regelen i sin nåværende form......

Lenke til kommentar

Quote:


Melkor skrev (2002-05-07 10:01):

Hele regel 5 er i mine øyne omtrent umulig å håndheve.


 

Begynner vel å skli litt ut nå, men poenget med denne regelen er at vi skal kunne ha noe å vise til når det blir snakk om piratkopiering. Vi kunne sikkert satt oss ned å skrevet 100 paragrafer med regler som ville vært mer konkrete, men da hadde ingen lest dem. Enkelt og greit!

 

Når det gjelder mer "on topic", så vil jeg bare si at stenging av tråder, som det blir nevnt av andre også, er mye bedre enn å slette.

 

Sletter vi tråder vil de bare bli postet på nytt.

 

Vil også nevne at Kebab_GUD med fordel kan forbedre språkbruken sin. Noen av glosene han bruker ønsker vi ikke her på forumet.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 19:54, Kebab GUD skrev:

Det er mot "Reglene" på dette forumet ... dust



 

Kan du kanskje vise til hvilken regel som sier at vi ikke har lov til å diskutere et codec til å komprimere video? Faktisk må du BETALE for divx5 hvis du vil ha pro versjonen. Det kan vel hende det vil bli en del snakk om piratkopierte filmer i en slik kategori, men tviler på at det er noe vanskeligere å hindre dette enn å hindre diskusjon rundt piratkopiering av spill under spill-kategorien.

 

Og en annen ting... Hva oppnår du med å kalle folk ting? Folk blir provosert, tror du er 12 år, eller bare tror du har et svært begrenset ordforråd. Virker som du gjør ditt beste for å smiske med moderatorer også, kjenner de ikke, men tviler på at de er spesielt glad for at du kaller folk ting (nei, dust er ikke et sterkt ord, men likevel fullstendig unødvendig). Det får bare diskusjonen ned på et useriøst nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...