Gå til innhold

Ang stengning av post


Anbefalte innlegg

Snakker om posten http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=25&replies=6

 

Hvorfor ble den stengt? Hvorfor passer den bedre inn under cd, harddisk og lagring?

 

Jeg mener, hva har den med det å gjøre? Joda, du må bruke harddisken for å lagre filmen på disken, men det er kun en liten del av prosessen. (Da kan man vel også si at man bruker hovedkort og prosessor for å kode filmen, og dessuten er lyd en viktig del også, osv...) Dessuten var spørsmålet om hvilket _program_ som var best, da passer vel tråden egentlig best i programvare? Men personlig syns jeg den passer fint under annet om data, jeg... (Det gjør kanskje ikke denne?)

 

Måtte bare si det, no hard feelings :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2002-05-06 19:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg slik at det var en spørreundersøkelse ang. hvordan de skulle takle tråder som BLIR feil PLASSERT!.

 

Jeg stemte for: "steng de".

 

Så jeg er helt enig. Klarer du/dere ikke å poste et enkelt spm på rett plass, så skal dere

 

1. ikke få hjelp

2. steng tråden

3. Gjøres dette flere ganger, steng personen ute 1 uke. Gjøres det igjen, 2 osv. (mitt eget ønske da..)

 

La dem få ordne opp i rotet, ikke syt.

Lenke til kommentar

Mener bare at diskusjonen handlet om det _programmet_ som var best til oppgaven å kode om en film til divx, ikke om DVD-plater.. Og det er ikke så veldig saklig å kalle fok dust, det lager bare et fjortis-preg på tråden. Jeg veit SirHartge gjør en veldig mye bra for forumet, syns bare ikke at den posten skulle vært stengt..

Lenke til kommentar

Å feilplassere en tråd er nesten en skam (ja vet jeg selv har gjort det, noen ganger ja,.. men har skjerpet meg) - Spesielt da vi har så god oversikt (føler jeg da) for tiden med kategori valg når man skal lage en tråd...

 

Og når noen folk ALDRI lærer... så må de ta til seg straffen ved å ikke få hjelp eller rett og slett stenge tråden,..

 

Og til dere som har startet en tråd med samme emne som 100 andre her,.. - Lær dere den derre geniale søkefunksjonen som hardware.no har gitt oss,...

 

Og sist men ikke minst, la oss ikke søpple til Annet om data mer enn den er,..

 

-----------------------------------------------------

Du har visst feilplassert denne posten også,... jeg syntes at denne posten passer best under enten søppel eller tilbakemeldinger.. - kanskje dere skal opprette en ny kategori : klager (det begynner å hope seg opp rett og slett om unødig dritt, og fjortis-prekener....

 

Mvh.

alaruz

Lenke til kommentar

Nå har det vært skrevet mye om feilposting, fjortis poster osv. Er det ikke en ide å "ta" de som som bruker ukvemsord om andre også da? Synes ikke det passer så bra å kalle andre for; dust, mongo osv. Folk som forsvarer stenging av poster p.g.a. useriøse mld og annet, bør oppføre seg der etter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 20:03, engen skrev:

Nå har det vært skrevet mye om feilposting, fjortis poster osv. Er det ikke en ide å "ta" de som som bruker ukvemsord om andre også da? Synes ikke det passer så bra å kalle andre for; dust, mongo osv. Folk som forsvarer stenging av poster p.g.a. useriøse mld og annet, bør oppføre seg der etter.


Dust er ikke det værste men kan kalle noen for akuratt.

 

men skjønner hva du hinter til (eller sier rett ut faktisk)

Lenke til kommentar

Kebab: Synes det er litt i overkant at du kritiserer andre for å bryte retningslinjene. Ser av forrige post at du er hårfint nær å bryte/bryter retningslinjene:

 

1. "Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder en utilbørlig tone."

&

2. "Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse."

 

Ordet "Dust" er de ordfattige sitt mest brukte supplement for deres manglende ordforråd...

 

Med vennlig hilsen

Sindre Hellevik

Lenke til kommentar

kan jo tenke dere det sånn, 1 feilplassert er jo ikke så farlig, men da det begynner å bli rundt .. tja.. 7 8 om dagen, da begynner det å bli ett problem....

 

og at det er samme bruker gang på gang er oxo ett stort problem, skjepings da gutta, og jenta

 

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 19:07, Kebab GUD skrev:

DVD plater(??) er et lagringsmiddel .. dust..


ikke kritiser SirHartge.. han prøver bare å skape orden i kaos



 

Synes det er en uting at responsen på poster som, på en ryddig måte, stiller spm tegn ved en del prosedyrer her på forumet blir ufin fordi enkelte på død og liv skal demonstre sin egen enighet med moderatorene uansett hva de måtte finne på å gjøre..

 

Tror sikkert at alle moderatorene her prøver å begå en så fin jobb som mulig, men det bør være mulig å reise en debatt uten at enkelte skal komme med usakligheter.

Lenke til kommentar

For min del må de gjerne stenge eller helst flytte poster. Det blir mere orden da og lettere og finne fram. Men enkelte ganger så går det litt over stokk og stein... Viser til spørsmål om hva f-eks DMA er. Hvis en person ikke vet det, hvordan i alle dager skal han da vite hvor posten skal være?

Lenke til kommentar

Kan vel ikke si annet en at det virker som om de fleste som skriver på dette formumet er i 12 års alderen. Måten som mange omtaler andre personer på her vitner jo om det. Det er faktisk IKKE tøfft å kalle andre personer med mindreverdige ord etter at man er fylt 16 år!!

 

Som på alle forum må jo moderatorene prøve å holde en hvis orden uten å virke uhøfflige på de som kommer med spørsmål..... Det er en grunn til at man spør... vet man ikke, så vet man ikke. Og da spør man der det ser ut til å passe..... Det går jo an å gi svaret og så låse tråden, man trenger ikke slette den.....

 

Men etter å ha vært på forskjellige forum i noen år nå så er det tydlig at det finnes moderatorer som er litt "maktkåte" og stenger, sletter og flytter ting som ikke passer "ham"....

 

Sånn.... det var det.... nå får jeg vel kjeft fordi jeg ikke har giddet å lese de forskjellige trådene som dette handler om, men det gir jeg rett og slett **** i.... måtte bare lire ut av meg noen ord i de sene nattetimer....

 

Hilsen en som ikke synes dette, eller de fleste andre, forum er spesielt seriøse.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 19:02, CSSSK skrev:

Snakker om posten


Hvorfor ble den stengt? Hvorfor passer den bedre inn under cd, harddisk og lagring?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2002-05-06 19:03 ]</font>


 

divx er lagring...

 

Og, hvis du ser hvor mange ganger divxdude har spurt om det samme spmet?

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-05-07 00:54):

hvorfor stenge postene?


det står jo at de blir flyttet/slettet ved feilposting - så SLETT de med en gang?


da finner folk ut hvor lite gøy det er å skrive posten 2 ganger, slik at de poster i riktig med en gang deretter...


 

vel, nå har de drevet med flytting en stund uten at det har julpet, og det har nå vært oppe til diskusjon hva som er best. Stenger man posten kan den som har postet se de svarene som allerede har kommet og se hvorfor det ikke kommer fler. Så kan han/hun poste på nytt. Hvis posten bare blir slettet mister man jo de svarene som har kommet og når bruker ikke finner posten sin er det jo også en hviss sannsynlighet for at den blir postet på nytt i samme kategori. Så argumentet ditt er riktig, men dette opplever vi også ved stenging :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...