Gå til innhold

beste og stabile eksterne harddisk?

Magsf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke komme med noen direkte anbefaling annet enn å styre unna Maxtor. Generelt bedritne disker og de eksterne er i en klasse for seg selv.

Et lite tips kan jo være å finne en god harddisk du liker og putte denne i et kabinett for eksterne harddisker selv (USB 2.0/FireWire) - Komplett har mange fine slike.

Hvorfor skal man "styre" unna maxtor ? Har selv eksterne maxtor disker OG interne. Kan ikke finne noe galt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg skikkelig forvirra! Jeg har hørt så mye negativt om maxtor disker her før og nå så er de plutselig veldig bra??? hva er rett????????? jeg hadde tengt å anskaffe en maxtor ekstern men etter all negativ omtale her så droppet keg det og nå så sier flere at de er bra?? Hva om ALLE som har en maxtor kan si om de er fornøyd eller ikke så man kunne finne ut mere?

Lenke til kommentar
Nå er jeg skikkelig forvirra! Jeg har hørt så mye negativt om maxtor disker her før og nå så er de plutselig veldig bra??? hva er rett????????? jeg hadde tengt å anskaffe en maxtor ekstern men etter all negativ omtale her så droppet keg det  og nå så sier flere at de er bra??  Hva om ALLE som har en maxtor kan si om de er fornøyd eller ikke så man kunne finne ut mere?

Jeg sier ikke at de er mye bedre enn andre, men de er ikke noe dårligere. Jeg har foreløpig bare gode erfaringer med maxtor.

Jeg sjekka produktguiden og maxtor får både dårlig og god kritikk akkurat som alle de andre merkene.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Kan legge til at mine Maxtor'er er MaXLine Plus II 250 GB SATA - 3 års garanti fra fabrikk og laget for 1 million MTBF :cool:

Kjøpte ikke diskene med tanke på støynivå - men har siden støydempet kabinettet og silenca' alle mulige vifter i kabinettet og det er bare såvidt jeg kan høre diskene når de har full load.

Lenke til kommentar

3 stk Maxtor 250 gig Ekstern. Brukt kun på FW | 1 år og 8 mnd | 0 problem

1 stk Maxtor 300 gig Ekstern. Brukt kun på FW | 9 mnd | 0 problem

1 stk Maxtor 80 gig intern. Står nå i min xbox | 3-4 år gml | 0 problem

1 stk Maxtor 250 gig intern. Filserver | 4 dager gml | 0 problem

Hitachi Disker heller ingen problemer med :)

6 stk Maxtor og ikke noe data tap av de enda.

1 stk GAMMEL Hitachi ikke i bruk lenger :)

Har hatt og har , WD disker Hatt et par problemer med de... :(

IBM disker har jeg også hatt problemer med :(

Lenke til kommentar

Vær mye problemer med ibm diskene iallfall før hiatachi begynte å produsere de istedet. Jeg og noen kamerater har hatt rundt 6 ibm disker tilsammen som har krasja (40-120Gb deskstar). Seagate har jeg brukt veldig lenge og ikke hatt problemer med de.

Har også en 250Gb ekstern maxtor disk og hatt den i ett halvt år må og ikke hatt problemer med den enda.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

kjenner et par kompiser som har mista mye god saker pga av eksterne maxtor disker som har dødd.. var 250gb versjonen, døde etter et knapt års bruk.

men ettersom det er billigst og velge et eksternt hd kabinett og hd hver for seg vile jeg absolutt anbefale det! :) prisen får alltid siste ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...