pexxi Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Ka blir Portoen Ca På et par griller, 2 vifter 2 lister Og litt till? Bare sånn ca?? #Edit av moderator - Endret emnefeltet til noe mer forståelig Endret 5. september 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Porto bruker å være oppført når du begynner bestillingen... ettersom du kan bruke forskjellige måter å få varene fraktet til deg, er det forskjellige priser (etter min erfaring hvertfall)... Når du så har fått den fulstendige prisen på vifter og porto osv, så finner du en hvordansomhelst valutakalkulator om prisen er oppgitt i noe annet enn norske kroner (dersom det var prisen i norske kroner du var ute etter da selvfølgelig) Eksempel på en helt enkel og grei valutakalkulator: http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/data/javakalk.htm Det var det jeg hadde å bidra med, håper det hjalp -mamazboy- Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 hovedproblemet er vel tollen.. tror det blir mer enn portoen Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 ingen som har bestillt som har erfaring med dette?? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bestilte klær til 800 kroner fra usa, slapp toll... ved en senere anledning bestilte jeg klær for 1200 kroner fra USA og måtte betale 488 i toll.... Holder du deg under 1000 lappen kan du slippe unna tollen virker det som -mamazboy- Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) tja.. det er ETT forsøk da.. KUNNE vert tilfeldig at du slapp unna første gangen Endret 4. september 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 under 200 kroner er momsfritt trur eg, over 200 må du betale moms dersom pakken ikkje er merka "gift", er den det er momsgrensa 1000 toll trur eg varierer frå vare til vare og land til land, trur dei har noko dei kallar tolltariffen som fastsett kor mykje som er i toll, men har ikkje klart å få noko ut av dette momsreglane er i det minste greie å forstå Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 er ikke toll på datadeler. men moms . Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 og momsen hvis jeg bestiller for si 50 dollar er? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) 24% Altså ca. 12$ Endret 5. september 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 men da betaler du ikke moms til usa, ikke sant? eller har de ikke moms på samme måte der? Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) offh, er det INGEN som har bestillt som bare kan si hva de måtte betale? Er lissom ikke helt med Endret 5. september 2004 av pexxi Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 er ca 99% sikker på at eg ikkje skriv noko feil no du betalar til frozencpu prisen på vara minus eventuell moms(vat) i handlekorga kan du få opp kor mykje det vert i porto posten og tollvesenet skal ha gebyr(dette finn du på posten.no)(ca 100kr?) tollvesenet(?) skal ha 24% moms på den prisen du betalte til frozencpu dersom denne er over 200kr(1000kr om du får dei til å merke pakken som gave) då får du det du må betale til saman på ei vare til $50 vil eg tru sum kjem på rundt 700kr eller noko i den dur, kjem an på gebyret Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 eneste jeg har bestilt derfra er en viftegrill.. og den fikk jeg en som bor i belgia til å bestille for meg sammen med masse stæsj han skulle ha, så fikk jeg den når han var hjemme på ferie.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Jeg har faktisk bestillt fra FrozenCPU... Å finne portokostnader er svært enkelt. Det ligger en shipping kalkulator i handlekurven. Legg varene du har tenkt å kjøpe dit, og velg norge, voila. Dog er det best og lage en konto for å få en helt nøyaktig pris. Men sånn ca vil jeg anta det kan komme på rundt 300 kroner for slike varer du hadde tenkt deg. Endret 5. september 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå