Gå til innhold

FroZenCpu. Spørsmål om portokostnader

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Porto bruker å være oppført når du begynner bestillingen... ettersom du kan bruke forskjellige måter å få varene fraktet til deg, er det forskjellige priser (etter min erfaring hvertfall)... Når du så har fått den fulstendige prisen på vifter og porto osv, så finner du en hvordansomhelst valutakalkulator om prisen er oppgitt i noe annet enn norske kroner (dersom det var prisen i norske kroner du var ute etter da selvfølgelig) :roll:

Eksempel på en helt enkel og grei valutakalkulator:

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/data/javakalk.htm

Det var det jeg hadde å bidra med, håper det hjalp ;)

-mamazboy-

Lenke til kommentar

under 200 kroner er momsfritt trur eg, over 200 må du betale moms dersom pakken ikkje er merka "gift", er den det er momsgrensa 1000

toll trur eg varierer frå vare til vare og land til land, trur dei har noko dei kallar tolltariffen som fastsett kor mykje som er i toll, men har ikkje klart å få noko ut av dette

momsreglane er i det minste greie å forstå

Lenke til kommentar

er ca 99% sikker på at eg ikkje skriv noko feil no

du betalar til frozencpu prisen på vara minus eventuell moms(vat)

i handlekorga kan du få opp kor mykje det vert i porto

posten og tollvesenet skal ha gebyr(dette finn du på posten.no)(ca 100kr?)

tollvesenet(?) skal ha 24% moms på den prisen du betalte til frozencpu dersom denne er over 200kr(1000kr om du får dei til å merke pakken som gave)

då får du det du må betale til saman

på ei vare til $50 vil eg tru sum kjem på rundt 700kr eller noko i den dur, kjem an på gebyret

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bestillt fra FrozenCPU... Å finne portokostnader er svært enkelt. Det ligger en shipping kalkulator i handlekurven. Legg varene du har tenkt å kjøpe dit, og velg norge, voila. Dog er det best og lage en konto for å få en helt nøyaktig pris.

Men sånn ca vil jeg anta det kan komme på rundt 300 kroner for slike varer du hadde tenkt deg.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...