Gå til innhold

Er min XP2500+ Barton låst?

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å overklokke litt, og begynte med å stille multiplier i BIOS. Jeg satt den etterhvert helt opp til 22 (max), noe jeg syntes var meget besynderlig. Jeg så i BIOS at der jeg kunne stille den opp og ned stod den på 22, men øverst (der det står hvilken hastighet den kjører på) stod det noe sånt som "2200MHz (200MHz x 11.0). Jeg la også merke til at det ikke stod "BIOS is saving settings" (noe i den duren) hver gang jeg endret på multiplier, men derimot når jeg endret FSB.

Er min XP2500+ Barton da låst?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du får stilt på mulitplayer så er ikke cpu'en låst, dem bartone jeg har hatt har ikke vært låst.. jeg har AMD 64 nå å den er låst, da får jeg ikke stilt på multiplayer

Jeg kan stille på multiplier, men om den egentlig stiller på seg tror jeg ikke. 200MHz FSB x 22 multiplier = 4400 MHz, og jeg tviler på det ;)

Lenke til kommentar

Dersom du stiller på den, og det ikke skjer noen forandring er den nok låst ja.

Jeg kan endre multiplier til hvilket som helst tall (nesten ihvertfall) i BIOS, men det har ingen effekt. På min andre PC (den med ulåst Barton) virker det med en gang jeg endrer på den og booter opp på ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...