v_k Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 I dag når jeg skrudde på min bærbare pc var det ikke mulig å få ut noe som helst lyd av den.. Winamp o.l. kjører som normal, der ser alt normalt ut (visualizer). Prøvde også i Knoppix (linux) og fikk heller ikke lyd der heller. Har også prøvd headset, altså er det ikke høytalerne som er ødelagt. Har også prøvd å installere driverne på nytt, uten resultat.. Noen som har noen tips hva som kan være galt? Andre som har har tilsvarende problem? Realtek AC 79 står oppført som lydenhet.. Vegard Lenke til kommentar
SeT Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 En mulighet er jo å kontakte forhandleren og kanskje få den på reparasjon? Lenke til kommentar
v_k Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Naturligvis, men vil helst ikke sende fra meg pcen hvis dette f.eks bare er en liten softwarefeil som jeg faktisk kan fikse selv. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har du hørt med butikken du kjøpte pcen fra? Kan hende de vet noe. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 tviler sterkt på at hardwaren rett og slett er ødelagt. Hvilken bærbar er det? Prøvd å oppdatert bios? SIKKER på at knoppix fant riktige drivere for lydkortet? Sjekka bios instillinger? ... Lenke til kommentar
v_k Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Det er en G556E Pro fra Multicom. Nei, jeg har ikke prøvd å oppdatere bios.. Nå har jeg formatert hele HD'en (og naturligvis installert drivere på nytt) og det er fortsatt ikke noe lyd. Har vært inne å sjekka bios instillingene ja, men der var ikke noe om lyd, var faktisk overasket over hvor lite det gikk an å stille på der. Mulig det kan hjelpe å oppdatere bios ja.. Noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres? Takk for hjelpa.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Dette er kanskje et veldig dumt spm. Men har du sjekka at du ikke har en volum/muteknapp på utsiden som du tilfeldigvis har kommet borti? Lenke til kommentar
v_k Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Joda, det var nok det første jeg sjekka. Som regel så er det slike ting som er problemet.. Har sendt mail til multicom nå, så får jeg se om de har noe fornuftig å si. Lenke til kommentar
v_k Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Fikk mail fra multicom, skal sende pcen i morgen: Fra: Support avdelingen, MultiCom Norge AS <[email protected]> Sendt: 4. september 2004 20:47:59 Emne: SV: Lyd på bærbar Hei og god kveld. Ut fra din beskrivelse å dømme, er det feil på lydchip eller kontakt mot headset-uttak. Dette er ikke noe du kan gjøre med selv, men du kan sende PC'en til oss for utbedring. Vennligst les på reklamasjonslinken under først. Ha en fortsatt fin helg! Mvh Hans F. Tangen Teknisk avdeling Multicom Norge AS www.multicom.no For reklamasjon: www.multicom.no/reperasjon.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå