MindTooth Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Hei. Lest litt rundt her og funnet mye likt mitt spørsmål, men spør allikevel jeg;) Har evt. tenkt å oppgradere Pcen litt, men så trengte jeg litt hjelp. Kunne dere skjekket om dette funket?? Har ifra før: Kabinett; Lian-Li PC65B PSU; Q-Tec 550W GOLD(dual fan) Hovedkort; ASUS A7V600 CPU; AMD Athlon XP2500+ BOXED Minne; Corsair Value PC3200 DDR 2x512MB Skermkort; Hercules 3D Prophet 9600 256mb HD; WD 120GB IDE 7200RPM Lykort; Hercules Gamessurround Fortissimo III 7.1 DVD-rom; Plextor PX-116A CD-brenner; Plextor Premium Bytte til: PSU; Chieftec 420W Hovedkort; ASUS P5GD2 Premium CPU; Intel P4 S-776 3.2GHz Minne, Geil 1GB (2*512mb) PC4300 533MHz Skjermkort; ASUS Radeon X600XT/HTVD HD1; WD 36.7GB S-ATA 10000RPM = ca. 11 100,-(www.psdata.no) SPM; -Hvis noen kunne gi meg vurdering?? Vil bare takke alle på forhånd til alle med som svarer på denne posten.! P.S. Gi vurdering på selve posten;) *birger_nord* Vedlegg(linker): PSU. Hovedkort. Minne. Skjermkort. Harddisk. Endret 15. september 2004 av Birger_Nord Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har hørt veldig mye dårlig om Q-tec PSU'ene, kan bare være rykter som har lagt på seg på veien hit. Men jeg skal vel egentlig ikke si så mye om de, ettersom jeg ikke har noe personlig erfaring. Du har vel hatt den en stund, det har ikke skjedd noe med din? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg ville ihvertfall ha droppet å kjøpe nytt minne, d'ekke verdt det synes nå jeg... Og jeg tror faktisk jeg ville ventet med HK og CPU også, for det er bare så dyrt nå, og det du har nå duger en stund til. Og, hvis du har en IDE-disk, ville jeg enten ha kjøpt ny IDE disk, eller droppet den IDE-disken du har fra før, for IDE+S-ATA=så masse tull at du angrer på at du la deg borti det etterpå... EDIT: Jeg har lite peiling på den socketen, kanskje minnet (PC5300) passer best til den, at PC3200 blir litt dårlig? Kanskje det lønner seg å kjøpe nytt minne likvel, men kun hvis du kjøper HK og CPU også... Endret 3. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Ikke bry dere om lønnsomhet, bare tenk på ytelsemessig og slikt;) Hittil takk Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Edit main post: Added new HD to list Changed prise Updated ny_data.pdf Endret 3. september 2004 av Birger_Nord Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Burde jeg evt. legge til ny S-ATA(WD 250GB eller lignende) disk, pga, S-ATA+P-ATA funker dårlig?? S-ATA+P-ATA fungerer glimrende på mitt ASUS-kort (A8V-Deluxe). Ser ingen problemer med dette, annet enn at du bør koble fra P-ATA ved installasjon av windows pga. stasjonsbokstavene. P-ATA blir prioritert først og får C: Kobler du fra P-ATA blir S-ATA prioritert og får C: Så kobler du til P-ATA etter installasjon av windows og da blir den på nytt prioritert og du må bytte om boot-device i BIOS for at systemet skal starte fra riktig disk (S-ATA). Men problemer i drift med S-ATA og P-ATA finnes ikke på mitt ASUS-kort og jeg vil tro at det kortet du har valgt er av samme karakter som mitt. Det er nok en generell problemstilling folk syter og klager over, ellers må det være tull med andre hovedkortprodusenter. Sveinl. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bytt PSU før det smeller! Q-Tec-PSUer er farlige! Lenke til kommentar
knutolav Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bruker du såpass mye penger bør du nok koste på deg en bedre psu, dette er et område mange forsømmer (feil sted å skulle spare inn pengene på en ellers dyr maskin etter min mening) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Oki, takk;) Det virket faktisk veldig logisk. Noen råd om hvilken PSU som kan være bra?? Til en billig penge, slik bare som start fase. Edit; Denne kanskje??? Endret 3. september 2004 av Birger_Nord Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Oki, takk;) Det virket faktisk veldig logisk. Noen råd om hvilken PSU som kan være bra?? Til en billig penge, slik bare som start fase. NorthQ 400W på komplett.no Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Er det ikke noen på www.psdata.no som funker slik i lengden, slik at slipper å bestille ifra andre steder.??? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 NorthQ 400W på komplett.no Så 400W er nok mener du??? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Er det ikke noen på www.psdata.no som funker slik i lengden, slik at slipper å bestille ifra andre steder.??? Denne funker. 400W holder leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Takker og bukker;) Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Samme hd som du vile ha, samme pris Über PSU! Og en nyttig liten sak Der har du en gos psu, grunnen tl at jeg kjøpte det andre er at hos databutikken får d gratis frskt hvis du kjøper for over 1500, derfor jeg a til kjølepasta, men det hadde d trengt uansett, og hd koster like mye! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Jeg hadde droppet nytt minne, byttet ut CPU med en A64 løsning og kjøpt et X800 eller 6800 skjermkort. Da blir det jo en uberkiller- gaming pc Edit: A64 kicker p4 i Doom3 pga innebyggd memory controller. wuhu Endret 4. september 2004 av okidoki Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hvilke AMD socket hadde i bakhodet da??? Edit: Sånn som(skjekk vedlegg) Endret 4. september 2004 av Birger_Nord Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvilke AMD socket hadde i bakhodet da??? Edit: Sånn som(skjekk vedlegg) På lang sikt er det socket939 som funker, men det er også veldig dyrt. Det andre valget du kan ta er å velge socket 754 og kjøpe en amd64 3400+ hvis du er villig til å betale en del mere satser du på socket939 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Har funnet ut at kan da sikkert kjøpe et bedre skjermkort; PSU; Chieftec 420W Hovedkort; ASUS P5GD2 Premium CPU; Intel P4 S-776 3.2GHz Minne, Geil 1GB (2*512mb) PC4300 533MHz Skjermkort; ASUS Radeon X800XT 256MB PCI-E HD1; WD 36.7GB S-ATA 10000RPM = ca. 14 500,-(www.psdata.no) Hadde det fungert da? Det må da kunne drive Doom III og Half-Life2 bra.! Takker for alle svar hittil;) Endret 5. september 2004 av Birger_Nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå