Stig-Arne Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg gikk til anskaffelse av en trådløs router av typen Dlink DI-514. Jeg har 1 stk bærbar (Maskin A) og 1 stk stasjonær (Maskin B), begge kobles foreløpelig opp til internett igjennom routeren med kabel. Problemene kommer når jeg skal koble maskinene sammen, slik at jeg kan dele filer imellom. Når jeg søker etter maskin B på maskin A, så er det ingen problemer, maskin B blir funnet og alt virker OK, men problemet kommer når jeg skal koble til, da får jeg opp følgende feilmelding: \\Maskin B er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet. Hva i alledager? alt funker når jeg kobler opp med krysset kable direkte mellom maskinene, men ikke når jeg skal igjennom routeren. Noen som har tips? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har du delt filer på noen av pcene? Hvilket os? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 kjører WinXP home på begge Som jeg sa, det fungerer fint med krysset kabel, men ikke gjennom routeren.. har prøvd 2 routere uten forskjell.. filer er delt ja Lenke til kommentar
Thel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hadde samme problem som deg, bare at jeg hadde problemer med en switch, jeg fikk aldri fikset dette siden jeg ikke fikk behov for det, noen tipset meg om et lite program som heter lan2p, som man kan bruke til å overføre filer over LAN. Dette funket vertfall for meg! Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har samme problemet som deg, bare omvendt. Funker med routern, men ikke kryssa kabel. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hadde samme problem som deg, bare at jeg hadde problemer med en switch, jeg fikk aldri fikset dette siden jeg ikke fikk behov for det, noen tipset meg om et lite program som heter lan2p, som man kan bruke til å overføre filer over LAN. Dette funket vertfall for meg! funka for meg også Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 vel.. har løst det nå.. sånn midlertidig, har maskin B stående rett atmed den bærbare, så bruker bare krysset kabel i mellom de, og internett trådløst.. skal teste det programmet Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) ingen andre som har forslag? problemet har dukket opp igjen, da jeg har satt opp hovedmaskinen, og den har bare 1 nettverkskort. Programmet Lan2p fungerer, men jeg må nesten ha det slik at windows selv oppdager alt og sånnt.. visst dere skjønner.. Endret 5. september 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg gikk til anskaffelse av en trådløs router av typen Dlink DI-514.Jeg har 1 stk bærbar (Maskin A) og 1 stk stasjonær (Maskin B), begge kobles foreløpelig opp til internett igjennom routeren med kabel. Problemene kommer når jeg skal koble maskinene sammen, slik at jeg kan dele filer imellom. Når jeg søker etter maskin B på maskin A, så er det ingen problemer, maskin B blir funnet og alt virker OK, men problemet kommer når jeg skal koble til, da får jeg opp følgende feilmelding: \\Maskin B er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet. Hva i alledager? alt funker når jeg kobler opp med krysset kable direkte mellom maskinene, men ikke når jeg skal igjennom routeren. Noen som har tips? Det ser ut som om windows ikke oppdaget den andre maskinen i nettverket med "maskinnavnet" sitt. Har du prøvd å få kontakt ved å koble opp en nettverksstasjon med følgende type sti?: \\ip-adresse\delt-mappe-navn Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 det har jeg ikke prøvd nei.. har nå foresten byttet OS på maskin A til Windows 2000 Lenke til kommentar
bengh Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Mange som sliter med overføring av filer på trådløst ser jeg - Jeg også ! Hos meg finner PC'ne hverandre med ofte stopper overføring av file etter en stund med feilmelding om at kontakten med den andre pc'n er brutt. Dette gjelder typeisk store fuler på ca 1GB. Er det en timeout i systemet ? Når det gjelder krysset kabel er det lurt å reboote PC'n etter at de er koblet slik at XP finner ut at en krysset forbindelse er opprettet. Ellers vil den forsette å bruke den trådløse forbindelsen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Prøv "set up a home or small office network"-veiviseren. Gå til "Network Connections"-mappa og se under "network tasks". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå