Spydz Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ikke noe å hyle opp om dette. UiO avtalen ble vel signert før NGT kom med 300,- rabattilbudet sitt. Jada, jeg skjønner hva du mener, men synes nå de kunne gitt 300 i rabatt på denne også, for å matche det generelle tilbudet... Nå er jo ikke 300 kroner noe å grine over, som tidligere nevt, men en "god" avtale bør matche den generelle, synes JEG.... mvh greiguttn Om det er NGT elle UiO sin feil vet ikke jeg...... Men at et tilbud til "alle" er bedre enn en "Spesialpris" UiO har forhandlet seg frem til er dårlig... da er det ikke no vits med den avtalen lengre lissom... hvis du sparer mer på ha en vanlig avtale som alle andre... Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg er mega fornøyd med NGT, bestilte 800/256 linja, den kjører på 1300/320. bor i kristiansand. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Ikke noe å hyle opp om dette. UiO avtalen ble vel signert før NGT kom med 300,- rabattilbudet sitt. Var det bare jeg som så denne? Forklarer vel det meste. Og selvfølgelig det faktum at du får dobbel NAT via UiO tilbudet (glem FTP server ol.). Endret 7. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hehe, mange bra innspill her... Og som sagt har jo en sak mange sider.... Nå er vel ikke det generelle studenttilbudet noen kampanje det heller da, men la gå, skal ikke surve over 300 spenn(selv om jeg svæææææææææært sjelden drikker, og nødig vil regne i antall halvlitere). mvh greiguttn Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du sitter bak NATen i routeren og, når du kobler deg opp mot UIO, NATen deres. Så det er ikke fra NGT sin side at det blir dobbel NAT. UiO nat'er ikke, alle NGT/UIO-kundene får sin egen ngt{\\d{1,3}.uio.no adresse. Lenke til kommentar
gecko Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Nå er vel ikke det generelle studenttilbudet noen kampanje det heller da, Er det ikke? Fra http://www.nextgentel.no/student/: Tilbudet gjelder kun for nye bestillinger i kampanjeperioden fra 1. august 2004. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Nå er vel ikke det generelle studenttilbudet noen kampanje det heller da, Er det ikke? Fra http://www.nextgentel.no/student/: Tilbudet gjelder kun for nye bestillinger i kampanjeperioden fra 1. august 2004. Mulig jeg husker feil her nå, men mener bestemt at det var de samme prisene pr måned FØR kampanjen på etableringsgebyr startet.... (Kan være jeg husker feil da) mvh greiguttn Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Du sitter bak NATen i routeren og, når du kobler deg opp mot UIO, NATen deres. Så det er ikke fra NGT sin side at det blir dobbel NAT. UiO nat'er ikke, alle NGT/UIO-kundene får sin egen ngt{\\d{1,3}.uio.no adresse. Noe gjør de ihvertfall! Jeg hadde UiO tilbudet før, og da var jo nesten "alle" portene stengt. Kunne ikke ha ftp server (sikkert ikke så mange andre typer serverer heller) og de fleste former for filoverføring/fildeling via diverse "nettverk" eks. bittorrent, gikk svært tregt. Jeg sendte mail til NGT og UiO om det gikk ann å åpne diverse porter og svaret var kort fortalt, nei. (ja du kan åpne porter i din router, men kommer ikke lengere for det). Sikert noen som har mer innsikt om akkurat dette og har en bedre teknisk forklaring. EDIT: gjorde oom innlegget så det ble mer klart at det er mange stengte porter, som man gjerne vil åpne, men det går ikke. Endret 8. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Nå er vel ikke det generelle studenttilbudet noen kampanje det heller da, Er det ikke? Fra http://www.nextgentel.no/student/: Tilbudet gjelder kun for nye bestillinger i kampanjeperioden fra 1. august 2004. Mulig jeg husker feil her nå, men mener bestemt at det var de samme prisene pr måned FØR kampanjen på etableringsgebyr startet.... (Kan være jeg husker feil da) mvh greiguttn UiO (og andre skoler) har spesialavtaler med NGT. Disse avtalene har blitt forhandlet frem for "lenge siden" (beror på hvilket studiested, men UiO har ihvertfall hatt avtalen i over et år). Derfor vil ikke NGT sitt tilbud om avslag i etableringsgebyret gjelde. Ja det var de samme prisene på UiO avtalen før etableringstilbudet kom, men det har jo som sagt noe med avtalen NGT og UiO har forhandlet seg frem til. Studenttilbudet er en kampanje. Det kan bestilles ved starten av hvert semester (tidlig høst/tidlig vår), men ikke etter en viss dato, da må du vente til neste semesterstart for å bestille. Med mine to siste innlegg så burde vel alt være rimelig oppklart? BTW: har hatt både studenttilbudet via UiO (ifjor), og det "vanlige" student abbonnementet (det har jeg nå, 8Mbit, svært fornøyd). PS! Til dere som har 8Mbit med studentabbonnement og har vært vant til å betale 848kr/mnd, så kan jeg gledelig fortelle at NGT automatisk har satt ned prisen til 648kr/mnd selv om du har bindingstid! Endret 8. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Du sitter bak NATen i routeren og, når du kobler deg opp mot UIO, NATen deres. Så det er ikke fra NGT sin side at det blir dobbel NAT. UiO nat'er ikke, alle NGT/UIO-kundene får sin egen ngt{\\d{1,3}.uio.no adresse. Noe gjør de ihvertfall! Jeg hadde UiO tilbudet før, og da var jo nesten "alle" portene stengt. Kunne ikke ha ftp server (sikkert ikke så mange andre typer serverer heller) og de fleste former for filoverføring via diverse nettverk gikk svært tregt. Jeg sendte mail til NGT og UiO om det gikk ann å åpne diverse porter og svaret var kort fortalt, nei. Sikert noen som har mer innsikt om akkurat dette og har en bedre teknisk forklaring. Mulig jeg missforstår deg her nå, men du er vel klar over at du kan konfigurere router ved åpne både firewall og mappe ekstern adresse til hvilken som helst pc i det interne nettverket ditt? (Vet ikke hvordan UiOsakene fungerer, men man kan gjøre det her som standard ngtkunde hvertfall) Dette kan selvfølgelig gjøres selv om man nater dobbelt også..... mvh greiguttn Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Mener ikke å fornærme noen her, hvis jeg hadde orka å lese om uioavtalen så kan det jo være jeg finner ut at jeg tar skrekkelig feil... Finner jo fort ut det når jeg får linja mi;) hehe mvh greiguttn Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Mulig jeg missforstår deg her nå, men du er vel klar over at du kan konfigurere router ved åpne både firewall og mappe ekstern adresse til hvilken som helst pc i det interne nettverket ditt? (Vet ikke hvordan UiOsakene fungerer, men man kan gjøre det her som standard ngtkunde hvertfall) Dette kan selvfølgelig gjøres selv om man nater dobbelt også..... mvh greiguttn Ja det er jeg fullstendig klar over Var litt upresis i mitt forrige innlegg (med vilje), det jeg mente var at ved f.eks nedlasting via Bittorrent ol. så hadde det vært fint hvis noen porter hadde vært åpne, da alt gikk svært treigt. Og forsåvidt så hadde det ikke gjort noe om mange andre porter hadde vært åpne/vært mulig å åpne... *gjøre om innlegget* EDIT: done. Endret 8. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 for å være helt ærlig nå..... fyfaen er det mulig å lage så mye dritt ut av 300 kr? spar meg Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 for å være helt ærlig nå..... fyfaen er det mulig å lage så mye dritt ut av 300 kr? spar meg Nå var det ikke PENGENE som var problemet mitt, det var PRINSIPPET. huff, ALDRI mer klage på noe som helst.... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Når det gjelder NGT og UIO så kan jo denne siden være verdt å besøke, så ser en muligens hvor ikke ngt bryr seg så veldig mye om at avtalen skal være billigst... http://www.usit.uio.no/it/hjemmekontor/adsl/ Bra at NGT har et generellt studenttilbud iallefall. Endret 8. september 2004 av kjhanken Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 for å være helt ærlig nå..... fyfaen er det mulig å lage så mye dritt ut av 300 kr? spar meg Vil si at det er noe mye viktigere med at portene er stengt enn de 300kr. Ville faktisk betalt 300kr bare for å få åpnet portene jeg da Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Alle porter under 1024 er standard stengt i ngt sin router, noe jeg igrunn synes er helt greit, man kan jo da selv velge å åpne de portene man vil. Har selv kjørt ftp, smtp, http, pop3, imap4 uten noe som helst problemer med ngt..... Portene til fildeling kan også enkelt åpnes på samme måte.... Dette er med NGT generelt, jeg hadde studentavtale gjennom NTNU, og vil da tro UiO har samme opplegg.... Vanlig NAT..... mvh greiguttn Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Når det gjelder NGT og UIO så kan jo denne siden være verdt å besøke, så ser en muligens hvor ikke ngt bryr seg så veldig mye om at avtalen skal være billigst... http://www.usit.uio.no/it/hjemmekontor/adsl/ Bra at NGT har et generellt studenttilbud iallefall. hehe, nå måtte jeg le litt... Anbefaler Telenor hihi Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Alle porter under 1024 er standard stengt i ngt sin router, noe jeg igrunn synes er helt greit, man kan jo da selv velge å åpne de portene man vil. Har selv kjørt ftp, smtp, http, pop3, imap4 uten noe som helst problemer med ngt..... Portene til fildeling kan også enkelt åpnes på samme måte.... Dette er med NGT generelt, jeg hadde studentavtale gjennom NTNU, og vil da tro UiO har samme opplegg.... Vanlig NAT..... mvh greiguttn Hm... synes da at jeg (og flere andre) har klart beskrevet dette i flere tidlegere poster. Men nok en gang. UiO sperrer svært mange porter (vet ikke akkurat hvilke) som du ikke får åpnet, selv om du slår av hele filtersettet i NGT routeren din. Sånn er det. Hvis NTNU har en annen løsning kan godt være, tviler faktisk ikke et sekund. UiO Har det ihvertfall ikke slik. fant frem mailen jeg fikk fra dem da jeg spurte om akkurat dette: du kan fint ha en ftp-server på et vanlig abb, da du da bare ligger bak din egen ruter. I uio løsningen ligger dere bak en hovedruter, noe som gjør at dere ligger i et subnett.Om du åpner porter i ruter,vil det ikke ha noe å sio, da porter i hovedruter utenfor dere ikke er åpnet. Nå har jeg "vanlig" studentabonnement (ikke tilknyttet noe studested) og der fungerer alt fint. Btw: med NGT via UiO så må du også logge deg på med VPN en gang i måneden eller noe. EDIT: uffattelig bra leif er nå rettet på. Endret 8. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 "Nå har jeg "vanlig" studentabonnement fra UiO og der fungerer alt fint." hvilke andre muligheter er det da? mvh greiguttn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå