greiguttn Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Nå har nextgentel kampanje hvor de gir 300 avslag i etablering. Dette er jo en grei deal, MEN bestiller man gjennom studentavtalen til feks UiO gjelder ikke dette. Månedsbeløpet for Delta 2400 med UiOs avtale er 498 kroner, AKKURAT det samme som den "generelle" studentprisen for folk som studerer ved institusjoner som ikke har noen rammeavtale med NGT. DISSE studentene får derimot 300 avslag i etablering!! Så de faste rammeavtalene er dermed faktisk dårligre enn den generelle.... Lurer på hva som skjer om jeg som student ved UiO bestiller via den generelle og oppgir studentnr, DA vil jeg vel få 300 i avslag, tenker jeg.... mvh "litt oppgitt gutt" Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skjønner ikke hva du er oppgitt for jeg Er det det at du vil ha to rabatter? Hvis det er det som er tilfelle så kan jeg opplyse deg om at det er få eller ingen bedrifter som opererer slik at kundene får "blande" rabattavtaler. Hvis du er i en så heldig situasjon at du i det hele tatt får en rabatt så får du velge den som passer deg best. Så kan du sitte og være gla du ikke betaler så mye som de fleste andre Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Dessuten havner du bak dobbel NAT elns hvis du går for UiO-avtalen, så det er iallefall ikke noe å satse på. 300 kr er ikke noe å grine etter heller, det er et par timer på byen det. Men jeg forstår hva du mener, det kan virke litt rart. Uansett, NGT skal ha stort pluss i margen for de det gjør. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Skjønner ikke hva du er oppgitt for jeg Er det det at du vil ha to rabatter? Hvis det er det som er tilfelle så kan jeg opplyse deg om at det er få eller ingen bedrifter som opererer slik at kundene får "blande" rabattavtaler. Hvis du er i en så heldig situasjon at du i det hele tatt får en rabatt så får du velge den som passer deg best. Så kan du sitte og være gla du ikke betaler så mye som de fleste andre Nå får du lese skikkelig før du kritiserer her da.... Den GENERELLE avtalen koster 498 pr måned, det gjør uio sin avtale også.... Den generelle avtalen gir 300 i rabatt, det gjør ikke UiO sin avtale... Det kan vel knapt kalles dobbelt rabatt å ville få like gunstig avtale som den generelle? mvh greiguttn Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Dessuten havner du bak dobbel NAT elns hvis du går for UiO-avtalen, så det er iallefall ikke noe å satse på. 300 kr er ikke noe å grine etter heller, det er et par timer på byen det. Men jeg forstår hva du mener, det kan virke litt rart. Uansett, NGT skal ha stort pluss i margen for de det gjør. Hehe, 300 kroner er INGENTING å grine over, jeg bare synes det er utrolig merkelig å tilby studenter generelt et bedre tilbud enn en instans de lixom har utarbeidet en avtale til, for å gi ekstra gunstig pris... Dobbelt nat? Jeg hadde studenttilbudet til ntnu før, og det innebar ikke annet enn at man fikk 450 kroner i mnd istedenfor 600, får bare vanlig natrouter som alle andre... Dessuten er ikke nat noe særlig problem om man bruker vpnløsninger.... Jeg har KUN positive erfaringer med NGT, det var som sagt bare det at de gir bedre tilbud til andre jeg følte var rimelig merkelig... hehe... mvh greiguttn Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Nå får du lese skikkelig før du kritiserer her da.... Den GENERELLE avtalen koster 498 pr måned, det gjør uio sin avtale også.... Den generelle avtalen gir 300 i rabatt, det gjør ikke UiO sin avtale... Det kan vel knapt kalles dobbelt rabatt å ville få like gunstig avtale som den generelle? mvh greiguttn Den GENERELLE avtalen som oss vanlige dødelige får bestille delta 2400 koster jo 598,-. Du får den til 498,-. Altså 100,- billigere enn den generelle avtalen som det nå er 300,- avslag i startavgift på. Som sagt er det få eller ingen bedrifter som lar deg blande rabattavtaler. Er det ikke dette du mener? Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Nå får du lese skikkelig før du kritiserer her da.... Den GENERELLE avtalen koster 498 pr måned, det gjør uio sin avtale også.... Den generelle avtalen gir 300 i rabatt, det gjør ikke UiO sin avtale... Det kan vel knapt kalles dobbelt rabatt å ville få like gunstig avtale som den generelle? mvh greiguttn Den GENERELLE avtalen som oss vanlige dødelige får bestille delta 2400 koster jo 598,-. Du får den til 498,-. Altså 100,- billigere enn den generelle avtalen som det nå er 300,- avslag i startavgift på. Som sagt er det få eller ingen bedrifter som lar deg blande rabattavtaler. Er det ikke dette du mener? Det han snakket om var den generelle studentavtalen, som alle studenter kan få: Den gir deg en mnd pris på 498 kr + 300 kr rabatt ved etablering. Mens hvis du velger UIO avtalen så får du 498 kr i mnd, men du får ikke rabatt på etablering. Veldig merkelig spør du meg... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Burde være glad dere får rabatt i for å være slaurer som snylter på familie og stat i flere år mens dere syter pga for lite penger Lenke til kommentar
durabit Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Ikke noe å hyle opp om dette. UiO avtalen ble vel signert før NGT kom med 300,- rabattilbudet sitt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Burde være glad dere får rabatt i for å være slaurer som snylter på familie og stat i flere år mens dere syter pga for lite penger Du snakker om studenter nå? Som må klare seg med ett ynkelig studentlån som uansett må betales tilbake... med renter... etter man er ferdig med utdanningen? Jeg fikk ikke mye penger fra familien... måtte leve på studielån og oppsparte midler. Så slutt å kom med påstander du har null peiling på Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Ikke noe å hyle opp om dette. UiO avtalen ble vel signert før NGT kom med 300,- rabattilbudet sitt. Jada, jeg skjønner hva du mener, men synes nå de kunne gitt 300 i rabatt på denne også, for å matche det generelle tilbudet... Nå er jo ikke 300 kroner noe å grine over, som tidligere nevt, men en "god" avtale bør matche den generelle, synes JEG.... mvh greiguttn Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jada, jeg skjønner hva du mener, men synes nå de kunne gitt 300 i rabatt på denne også, for å matche det generelle tilbudet... Nå er jo ikke 300 kroner noe å grine over, som tidligere nevt, men en "god" avtale bør matche den generelle, synes JEG.... mvh greiguttn Men nå er jo ikke den avtalen du kaller den "generelle" den prisen de faktisk har til vanlig. Det er jo allerede en rabatt du har. Derfor er det jo snakk om to forskjellige rabatter i realiteten. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Jada, jeg skjønner hva du mener, men synes nå de kunne gitt 300 i rabatt på denne også, for å matche det generelle tilbudet... Nå er jo ikke 300 kroner noe å grine over, som tidligere nevt, men en "god" avtale bør matche den generelle, synes JEG.... mvh greiguttn Men nå er jo ikke den avtalen du kaller den "generelle" den prisen de faktisk har til vanlig. Det er jo allerede en rabatt du har. Derfor er det jo snakk om to forskjellige rabatter i realiteten. Nå får du LESE SKIKKELIG HER DA... Den avtalen jeg kaller den generelle STUDENTAVTALEN er AKKURAT den samme prisen pr måned som den UiO tilbyr, bare at gjennom UiO må man betale 300 mer for etablering.... er det så vanskelig? Link til NGT DETTE er SAMME pris som jeg betaler... mvh greiguttn Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 avslag er KAMPANJE!!!! eller er det for vanskelig å skjønne, de fleste ISP har kampanjer. uheldigvis er UOI forhandlet en avtale allereede derfor får dere ikke benytte den kampanjen men den generelle student ikke er bundet opp av en slikk avtale og får defor det avslaget. er ikke ngt dere skal gå på og klage og syte til men UIO som har forhandlet avtalen. en avtale er bindene og er ikke dere fornøyd må dere få UIO og NGT til å reforhandle Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) avslag er KAMPANJE!!!! eller er det for vanskelig å skjønne, de fleste ISP har kampanjer. uheldigvis er UOI forhandlet en avtale allereede derfor får dere ikke benytte den kampanjen men den generelle student ikke er bundet opp av en slikk avtale og får defor det avslaget.er ikke ngt dere skal gå på og klage og syte til men UIO som har forhandlet avtalen. en avtale er bindene og er ikke dere fornøyd må dere få UIO og NGT til å reforhandle Det var da ikke måte på da, mann.... Skjønner godt at det her er KAMPANJE, jeg bare uttrykte at jeg synes det er rart at man får bedre vilkår som student generelt enn hva studenter ved de spesifiserte institusjonene får. Man er da for svingende student samme om man studerer ved UiO, HiST eller næringsakademiet, og like fult får man studentnr.... Må bare legge til at jeg selvfølgelig ser for meg to studenter som skal bestille fra ngt NÅ, de som studerer hos spesifiserte institusjoner må betale mer enn de som ikke gjør det... Snakker ikke om folk som har kjøpt en tjeneste for lenge siden... Plutselig husker jeg hvorfor man aldri bør kritisere noe som helst her i verden, spesielt ikke over news eller forums.... Endret 6. september 2004 av greiguttn Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Dessuten havner du bak dobbel NAT elns hvis du går for UiO-avtalen, så det er iallefall ikke noe å satse på. Hvor har du det fra? Enkel NAT med NGT er obligatorisk med mindre man får seg et /30 nett, men dobbel NAT er det ikke SVJV. Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 avslag er KAMPANJE!!!! eller er det for vanskelig å skjønne, de fleste ISP har kampanjer. uheldigvis er UOI forhandlet en avtale allereede derfor får dere ikke benytte den kampanjen men den generelle student ikke er bundet opp av en slikk avtale og får defor det avslaget.er ikke ngt dere skal gå på og klage og syte til men UIO som har forhandlet avtalen. en avtale er bindene og er ikke dere fornøyd må dere få UIO og NGT til å reforhandle Det var da ikke måte på da, mann.... Skjønner godt at det her er KAMPANJE, jeg bare uttrykte at jeg synes det er rart at man får bedre vilkår som student generelt enn hva studenter ved de spesifiserte institusjonene får. Man er da for svingende student samme om man studerer ved UiO, HiST eller næringsakademiet, og like fult får man studentnr.... Må bare legge til at jeg selvfølgelig ser for meg to studenter som skal bestille fra ngt NÅ, de som studerer hos spesifiserte institusjoner må betale mer enn de som ikke gjør det... Snakker ikke om folk som har kjøpt en tjeneste for lenge siden... Plutselig husker jeg hvorfor man aldri bør kritisere noe som helst her i verden, spesielt ikke over news eller forums.... dete er fordi UIO har ingått avtale men NGT noe som kan straffe seg ved kampanjer, andre studentsteder er ikke bundet til slike avtaler som UIO. det UIO har var sikkert meget bra tilbud når avtalen ble inngått men så kom det kanpanje for resten og da var faktisk ikke avtalen så gunstig lenger men er bindingstid/kontrakttid for UIO , er desverre studentene der som da ikke har samme fordel som de tidligere har hatt. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Dessuten havner du bak dobbel NAT elns hvis du går for UiO-avtalen, så det er iallefall ikke noe å satse på. Hvor har du det fra? Enkel NAT med NGT er obligatorisk med mindre man får seg et /30 nett, men dobbel NAT er det ikke SVJV. Du sitter bak NATen i routeren og, når du kobler deg opp mot UIO, NATen deres. Så det er ikke fra NGT sin side at det blir dobbel NAT. Man kan også unngå dette ved å bruke den konoten man får for familie som kun kobler opp mot internett. Men hvis du gjør dette kan du få problemer. Jeg kunne ikke bruke WinMX, BitTorrent og slet med spill, men når jeg nå logger på mot UiO fungerer alt som det skal Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Burde være glad dere får rabatt i for å være slaurer som snylter på familie og stat i flere år mens dere syter pga for lite penger Du snakker om studenter nå? Som må klare seg med ett ynkelig studentlån som uansett må betales tilbake... med renter... etter man er ferdig med utdanningen? Jeg fikk ikke mye penger fra familien... måtte leve på studielån og oppsparte midler. Så slutt å kom med påstander du har null peiling på Ynkelig my ass. Man for opp til 100k i året for å sitte på ræven og drikke pils. Selvfølgelig er det ikke "gratis" penger, men et lån, det har jeg ikke sagt noe på, men studenter flest bare drikker opp pengene sine, så det er ikke mye sympati fra min side. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ynkelig my ass. Man for opp til 100k i året for å sitte på ræven og drikke pils.Selvfølgelig er det ikke "gratis" penger, men et lån, det har jeg ikke sagt noe på, men studenter flest bare drikker opp pengene sine, så det er ikke mye sympati fra min side. Må bare arrestere deg litt på den der. Per dags dato får alle studenter 80.000 utbetalt per år fra Lånekassen. Om du bor hjemme er alt dette rent lån. Har du hybel eller leilighet er 25% stipend, med mulighet for ytterligere 15% stipendandel om man består alle fag man går opp i. 80.000 i året er langt fra en luksustilværelse. Levekårsundersøkelser blandt studenter i 1998 slo fast at en student trenger gjennomsnittlig 110.000 kroner i året for å opprettholde det staten kaller "et verdig liv". Med andre ord, fattigdomsgrensen. Dette var i 1998. Om man regner inn økning i prisindex og generelle levekostnader må en student i dag ha 130.000 kroner i året. Dette er for 12 måneder. 10 av disse skal dekkes av lånekassen, da man forventer at studenten jobber gjennom sommeren. Om man forutsetter at studenten gjennom sommeren jobber akkurat nok til at han tjener like mye som lånekassen ellers ville gitt ham/henne, ender man på 96.000 kroner (Basert på lånekassens støtte på 8000 kroner per måned). For min del er dette plenty penger, siden jeg har relativt lave bokostnader, men det er den triste sannhet at mens Kristin Clemet & Co hyler opp om heltidsstudenten gir de så lite støtte at 2/3 av studenter er nødt å jobbe ved siden av studiene for i det hele tatt å overleve. Takk til Kristin og Bolighaiene. Så, tilbake til topic.. Et fast tilbud er gode greier. Kudos til UIO for at de ordner slikt. Et fast tilbud må derimot nødvendigvis bli dyrere enn kampanjetilbud. NGT prøver ikke aktivt å tape penger. Studenttilbudet er godt. Kampanjetilbud vil derimot basere seg på at du taper litt penger nå, for så å tjene dem tilbake i fremtiden. Man gir bevisst en pris man taper på i kampanjeperioden, fordi man håper det vil skaffe nok langtidskunder til å dekke opp tapet. Med andre ord, ingenting å sutre over. 300 spenn er 6*0,4l øl til utestedspris. Du burde takke NGT for at de sparer deg bakrusen, for jeg tror neppe en student nøyer seg med seks øl, eller at samme student ikke drikker litt hjemme før han/hun går ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå