Gå til innhold

PROGRAMMER FOR Å LAGE WEBSIDER


Anbefalte innlegg

hei alle!

kan dere gutter som holder på med dette fortelle meg hvilke programmer som er de beste for å lage hjemmeside-og som er enkle og bruke?

har 2 programmer:

FRONT PAGE(som ligger i office xp)

FIRST PAGE.

 

men jeg er ikke helt fornøyd med disse to programmene-ikke det at jeg er noen ekspert-på ingen måte.

men det kunne vert artig og hatt flere programmer og velge mellom..

 

så la meg nå høre hva dere mener da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macromedia Dreamweaver er et meget bra program. Men det er definitivt ikke gratis :wink:

 

Uansett, det er jo mye en smakssak da. Men FrontPage er gunstig å begynne med for dem som ikke har drevet så mye med HTML før. Det har dessuten mange fellestrekk med resten av MS Office produktene, som de fleste har vært borti.

 

Ellers så har en jo notepad for de barkede :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 10:30, Shrike skrev:

notepad, så skjønner du litt av hva du egentlig driver med


 

Har du mer enn 30 linjer med kode eller mer enn et dokument i notepad skjønner du ingenting av hva du holder på med lenger.

 

En html-editor med highlighting er minstekravet (Textpad). Personlig syns jeg frontpage express er et sterkt undervurdert verktøy. Lett å sette opp tabeller og skjemaer og en god editor til å skrive kode direkte.

Lenke til kommentar

last inn koden din i frontpage eller dreamweaver og se den blir helt @£$$£@ opp, så må man jo i notepad etterpå likevel for å fikse.

 

Dersom du ikke greier holde oversikten i et dokument med mer enn 30 linjer bør man seriøst finne noe annet å jobbe med:) Har hatt programmer på mange tusen linjer i vanlig edit jeg uten problemer:)

 

Enig med deg at highlighting er must nå, men 30 linjer var å ta litt i vel:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 13:52, talisar skrev:

last inn koden din i frontpage eller dreamweaver og se den blir helt @£$$£@ opp, så må man jo i notepad etterpå likevel for å fikse.


Dersom du ikke greier holde oversikten i et dokument med mer enn 30 linjer bør man seriøst finne noe annet å jobbe med:) Har hatt programmer på mange tusen linjer i vanlig edit jeg uten problemer:)


Enig med deg at highlighting er must nå, men 30 linjer var å ta litt i vel:)


 

Poenget mitt var at notepad er greit å lese readme filer i, men uegnet til kildekode... litt overdrevet kanskje :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...