Cera Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ja man skal prøv å luke ut feil, og man må ha rutiner som gjør at feilprosenten holdes til et minimum, men uansett så vil feil oppstå. Som jeg allerede har sagt, det er ingenting som heter "idiotsikkert", derfor bør en kunde også kunne akseptere at feil vil forekomme fra tid til annen. Selvfølgelig kan det oppstå feil, men da må butikken gjøre så godt kan for og rette opp feilen, eksempelvis med prisavslag eller gratis ekstraprodukter, slikt koster bedriften så lite iforhold til verdien av en fornøyd kunde. Og de fleste butikker bør ha en plan for hva som skjer visst medarbeidere blir syke, en kan ikke tenke, jaja, kanskje kommer vedkommende i morgen og da får kanskje folk varen de har betalt for, eller så kommer personen i overimorgen, eller forhåpentligvis en uke...det er kundene som vil ha varen så de får værsågod og vente på den.... Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Lagervarer sendes normalt i løpet av en til to virkedager. Vi forsøker naturligvis å sende samme dag, men dette avhenger av sesong, bestillingstidspunkt og lignende. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør naturligvis når vi kan plukke, pakke og sende din ordre. Om folk husker tilbake til det komplett.no og nesten samtlige andre pleide å skrive om levering for to år siden er dette nesten enestående bra. Før skrev de to uker, for erfaring tilsa at om uhellet først er ute blir leveringstiden såpass lang. Likevel pleide varene å komme etter to-tre dager. Jeg synes det er greit at webshopene nå gir mer presise angivelser, med forbehold om forsinkelser. Da har man en viss idé om hva man kan vente seg. Om dere har hastverk med å få varen, gå i butikken og betal kontant, gjerne til 10-15% høyere pris. Om dere vil ha stort utvalg, god service, levering på nærmeste postkontor og søtsaker til jul (Til komplett.no, dropsene var kjempegode. Takk.) klarer dere godt å vente to-tre dager ordinært, og gjerne en uke om posten somler (Nissene klarte å bruke tre dager på å få pakken fra sortering i Oslo til mellomlanding i Ålesund, og deretter enda to dager på å få den til Sykkylven.). Personlig har jeg lite å klage på når det gjelder webshops her i landet. Jeg har riktignok blitt nektet en del returer av komplett.no, men det var jo min egen feil i samtlige tilfeller. Overklokking av t-bird er en risikosport, og skader oppstår. Etter at jeg sluttet med overklokking har livet blitt mye greiere, og alle returer innfridd. Så, webshoper har litt ventetid. So what? Jeg venter heller en ukes tid mens jeg bruker den gamle hardwaren, sittende i en koselig sofa. Alt er bedre enn å stå i kø på HellKjøp. Edit: Typo-killing. Sikkert flere der inni en plass også. Endret 7. september 2004 av FauSt_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå