Gå til innhold

Hvilket Chieftec kabinett er best??

Anbefalte innlegg

Etter en del tenking har jeg kommet fram til at jeg går for ett Chieftec kabinett :smile:

MEN!

Hvilket Chieftec kabinett er best? (av de største)

Tror også at jeg går for ett sort ett, men burde jeg kjøpe med eller uten dør??

Jeg har sett at det er en "Scorpio" versjon åsså, er den bedre enn "Dragon"??

Hehe...har lurt på dette lenge nå, så håper på noen svar..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-06 18:31, F.A.B. skrev:

Etter en del tenking har jeg kommet fram til at jeg går for ett Chieftec kabinett :smile:

MEN!

Hvilket Chieftec kabinett er best? (av de største)

Tror også at jeg går for ett sort ett, men burde jeg kjøpe med eller uten dør??

Jeg har sett at det er en "Scorpio" versjon åsså, er den bedre enn "Dragon"??

Hehe...har lurt på dette lenge nå, så håper på noen svar..!

Er ikke innmaten lik på de da?? trodde det bare var fronten som var forskjellig akkurat som AOpen sine hq og hx08 f.eks. selfølgelig så må de være like store for at de skal være like ;o)

Lenke til kommentar

Det er ikke store forskjellen mellom Dragon og Scorpion. Men på Dragon er det en dør foran som skjuler cd-spiller,DVD-spiller, brennere etc. Og dette kan være litt greit. Når du f.eks kjøper kabinettet i sort, blått eller kanskje sølv. Er det ikke helt kult med hvite brennere etc.... Ellers er det ikke store forskjeller... Bortsett fra at du kan låse døra i front...

Jeg ville så absolutt gått for Dragon

Lenke til kommentar

Ja, men det koster ca. 10 000.- tror jeg

Og det er MYE mer enn det jeg hadde tenkt :smile:

Jeg går for Dragon, men er usikker på farge, har aldri sett disse i virkeligheten. er sølv pent??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Undertegnede har silver Dragon bigtower..

aldri hatt et bedre tower!

btw: husk å flytte på spiksa (dem som støtter opp under HK) hvis du har Pentium4.. Det gjorde ikke jeg.

;D

beret

Lenke til kommentar

Jeg har nå skiftet mening (igjen)..hehe

Jeg satt og tenkte litt og kom fram til at det må være utrolig kødden't å drasse med seg det store cabbet (67 cm høyt) på LAN, eller er det bare meg??

Lurer litt på midi i sølv, eller er det bare dumt?

Lenke til kommentar

jeg ville gått for blått eller sølv.. jeg har sølv (modda :grin:)(dragon) og da fikk jeg med en vifte i side døra som blåser veldig bra! denne viften får du ikke med i den sorte versjonen..

[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-05-06 21:48 ]

Lenke til kommentar

Ja, har fått med meg det. :smile:

Er det noen her som har miditower og som føler for og dele erfaring??

Åssen er den sølv-fargen da?? Blank, matt, ??

Takker for alle svar :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har Dragon miditower i sølv m/dør...

Hva skal man si om sølvfargen da? Halvblank kanskje, ikke blank og ikke matt. :grin:

Er meget fornøyd med det.

Du kan jo modde å sette inn 120 mm vifte i topp og bunn da...

Har ikke gjort det, men har tenkt på det.

Tviler på at kommer til å angre på kjøpet!

Liker det at det er dør, men det er jo enkelt å ta den av hvis man vil...

Lenke til kommentar

sølv fargen er kjempefin mener jeg! den er klar og glinsende liksom! den er kul.. :grin: jeg har ikke noen erfaring med midi toweret, men jeg har hørt av folk jeg kjenner som har det og de er ikke spesielt fornøyd med tanke på at man får ett som er mye større for 200-300,- mer!

Lenke til kommentar

Har sett noen klager over lydnivået til vifta i døra til Chieftech. Kjører sort "Maxi" med dør og dempekittet fra NoiseControl, matta i "døra" ga meg "ny" DVD (Pioner 106 slot in)- merkbart stillere. Har nå 26dB Papst på kjøler, 2 12dB Papst inn på ca. 10V foran og en nedjustert 92mm Enermax ut over powersupply (Chieftech 340W). Hos meg er det power som lager mest lyd, har kobla av kjøler og kab.vifter for eliminering. Med 22 - 23 grader i rommet er CPU under 43 - 44 grader etter 1 time SiSoft Sandra CPU Burn In og maskina er ganske stille.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 21:57, christt skrev:

Tviler på at kommer til å angre på kjøpet!

Liker det at det er dør, men det er jo enkelt å ta den av hvis man vil...

hmm.. jeg har litt problemer med den døra, ettersom plexiglasset går LITT for langt bak, slik at jeg ikke får døra helt igjen. den smekker med håndtaket, men jeg har en liten glippe nederst.. ops.. hehe :smile: legger ikke merke til det da :grin:

Lenke til kommentar

har sølvfarga dragon midi,er stor fornøyd.Det er plass til 2x80 bak,1x80 i dør(følger med), 2x80 front,+feste til 1x80 foran harddisk.Sølvfargen er medium blank,passer fint på siden av ett tv.Har til og med begynt å rigge på plass vannkjølinga.maxxxpert mono radiator(+120mmvift) passet når jeg fjernet den nederste av 3,25" opphenget,så jeg kan bare ha 1 hdd+floppy eller 2 hdd ingen floppy ELLER floppy + en 3.25 hdd+1 hdd festet i 5" "slotten"

kjempe førnøyd jeg :smile:

Lenke til kommentar

Beklager att jeg maser så mye, men er så i tvil :sad:

Jeg skal ikke ha noen vannkjøling, tror jeg.. ikke på lenge ivertfall. så da mener dere att det holder med ett midi for meg??

eller...?

Lenke til kommentar

kjøp den største.. du kommer kanskje til å angre på at du ikke har mer plass til cd`rom and stuff.. + at det er litt kulere! når jeg åpna pakka gispa jeg.. IIK oi fy **** var det første jeg sa, når jeg så toppen på det! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 22:14, F.A.B. skrev:

Beklager att jeg maser så mye, men er så i tvil :sad:

Jeg skal ikke ha noen vannkjøling, tror jeg.. ikke på lenge ivertfall. så da mener dere att det holder med ett midi for meg??

eller...?

mase må man kunne når man er i tvil :smile:

Å ta full tower med på LAN er ikke noe problem(tipper du ikke er så svak :wink:) og om plass ikke er noe problem hjemme så gå for full imo.

forøvrig er ikke sølv noe fin farge :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...