Manuel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har problemer med at jeg mister kontakten med aksesspunktet. Jeg vet at det ikke skyldes dårlig kontakt, da jeg får "excellent" signalstyrke når det først fungerer. Likevel så "hopper" forbindelsen av og på hele tiden. Det tar gjerne bare et par sekunder fra jeg mister kontakten til den kommer tilbake, men dette skjer *hele* tiden! Jeg bruker et 3com Wireless USB WLAN-adapter (3crshew696), 11b. Den fungerer forøvrig perfekt i GNU/Linux (hvor jeg har skiftet til kanal 9, noe som tilsynelatende ikke er mulig i Windows). Jeg bruker de nyeste driverne! Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 jeg har opplevd det samme jeg også i Windows. men det har ikke skjedd i det siste nå. før logga min av nette flere ganger om dagen. det er lenge siden det skjedd nå. må jo være noe med driverne du bruker i Windows da siden at det ikke er sånn i Linux. jeg tror problemet mitt kom av at kortet ikke satt sikkelig inni PCI porten min på HK`et mitt. når jeg satt det sikkelig i så funka alt fett. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 jeg har opplevd det samme jeg også i Windows. men det har ikke skjedd i det siste nå. før logga min av nette flere ganger om dagen. det er lenge siden det skjedd nå. må jo være noe med driverne du bruker i Windows da siden at det ikke er sånn i Linux. jeg tror problemet mitt kom av at kortet ikke satt sikkelig inni PCI porten min på HK`et mitt. når jeg satt det sikkelig i så funka alt fett. I dette tilfellet er det snakk om en USB-enhet så kontaktteorien kan utelukkes. Det som er merkelig er at den en dag startet å fungerre helt perfekt (slapp også å vente i 1 minutt før jeg fikk koblet på) uten at jeg kunne se noen grunn til det. Nå som jeg har installert Windows på nytt (pga. skifte av harddisk) er problemet tilstede igjen... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 sitter du langt unna akkesspunktet da eller hva det no heter? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 sitter du langt unna akkesspunktet da eller hva det no heter? Sitter i etasjen over, men det er bare tre og ikke noe betong som skiller de fra hverandre. Dessuten så får jeg god signalstyrke når det fungerer. Jeg heller mer mot at den sliter litt med å velge kanal. I GNU/Linux har jeg satt denne fast til kanal 9. Kanskje Windows-driveren får WLAN-adapteret til å scanne frekvensområdet, for å så velge en annen frekvens, hvoretter denne blir for dårlig og fører til at kontakten mistes...? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 det er jeg ikke helt sikker på. du fikk ikke med en driver cd når du kjøpte nettverkskortet ditt da? eller er det de driverne du bruker? kan jeg få spørre om hvorfor du bruker Windows? er ikke du Linux fan? bare lurer altså. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 det er jeg ikke helt sikker på. du fikk ikke med en driver cd når du kjøpte nettverkskortet ditt da? eller er det de driverne du bruker? Jo, jeg fikk med en driver, men å hente den nyeste driveren tilgjengelig fra 3Com burde være enda bedre. Men det skader vel ikke å prøve de gamle driverne kan jeg få spørre om hvorfor du bruker Windows? er ikke du Linux fan? bare lurer altså. Selv om jeg foretrekker Linux, betyr det ikke at jeg er "avholdsmann". Selv om jeg er drittlei Windows har jeg fortsatt over 100 originalspill som bare fungerer i Windows. Det er faktisk den eneste grunnen jeg kan komme på nå... Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) hehe, den er grei. det er jo lov til å bruke Windows også Det Nettverkskortet jeg har installert i Windows dvs. D-Link kortet mitt har jeg alltid brukt Orginal Driverne på. dvs. de som fulgte med på D-Link cd`en min. jeg har vel aldri (som jeg kan huske) bruke noen nedlasta drivere til kortet mitt. det har funka ganske bra hitil. Endret 4. september 2004 av wil Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Problemet løste seg. Jeg hadde satt WLAN-routeren til kanal 9. Dette fungerte tydeligvis fint før, men det er muligens et eller annet som interfererer med den frekvensen. Kanskje har noen av naboene rigget opp en antenne eller noe... Løsningen var å sette den til channel select, hvoretter den velger den klareste frekvensen. At kanal 9 fungerte i GNU/Linux kan muligens skyldes at driveren der er mer "aggressiv" med kontakten mellom router og adapter. At jeg fikk perfekt signal når det først fungerte kan forklares ved at det som interfererer med signalet bare havner i motsatt fase i et bestemt intervall. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 ok, fint at det ordna seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå