Gå til innhold

LCD fra mobiltelefon?

Tonickup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler det går, og om det går så er det nok en del arbeid. Bare let selv etter skjema på nettet, for om noen har gjort det, så ligger det nok der ute. De LCD displayene som brukes her er ikke i fra Mobiltelefoner, men produsenter som lager display spesielt til pc (og lignende) bruk.

Hammar fører de billigste her i Norge, og noe av de beste. Du får også på Microplex, men da blir du flådd levende av prisen.

Lenke til kommentar
Tviler det går, og om det går så er det nok en del arbeid. Bare let selv etter skjema på nettet, for om noen har gjort det, så ligger det nok der ute. De LCD displayene som brukes her er ikke i fra Mobiltelefoner, men produsenter som lager display spesielt til pc (og lignende) bruk.

Hammar fører de billigste her i Norge, og noe av de beste. Du får også på Microplex, men da blir du flådd levende av prisen.

ja eg har sett dei på hammar før men vil prøve å gjere det billigast mulig! :dribble:

Lenke til kommentar

Er nok en grunn til det. La oss si at du finner et koblingskjema.

Da må du først lodde på ledningene i fra porten du vil bruke. Så må du finne ut hvor mye spenning displayet skal ha. I tillegg så må du finne et program som klarer å sende signaler til displayet, slik at du kan få noe informasjon ut dit. Tror ikke de normale programmene støtter noe slikt. Da må du evt lage et selv.

Du kommer til å bruke så lang tid på dette, om det i det hele tatt går ann, at du ville spart mye tid, og kanskje til og med penger på å kjøpe et ferdig display til 400kr.

En annen ting, hva har du tenkt å bruke displayet til? Med mindre du har tenkt til å ødelegge en splitter ny telefon, så er de gamle telefonene og deres display ganske så.. gamle.. Små og uten farger overhode.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

du kan jo kjøpe ifra de butikkene, og fortsatt lage selv...

du kan kjøpe ferdig, byggesett, og KIT...

rangert i det jeg antar er vanskelighetsgrad...

jeg selv kjøpte kit, og deg gikk helt fint, men jeg passet også på å gjøre alt riktig første gangen da..

men jeg hadde et par tilfeller hvor jeg trodde at jeg hadde gjort feil, heldigvis fant jeg ut at jeg ikke hadde gjort feil alikevel..

Lenke til kommentar

hei, skal kanskje gjøre det jeg å. har en 3510i hvor tastaturet er ødelagt, men skjermen er ok.

sunset.jpgcasper.jpgdude.jpgDette er riktignok med phillips display, og på 3510i er det epson :( Men skal prøve å se åssen det går. her er displayet tatt fra en 3310

pcd8544_lcdinfo.jpg

det er lenge til jeg skal gjøre det uansett

Endret av illvit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...